این خودروی چهارپا روی آوار قدم می‌زند (+عکس)

هیوندای بر اساس این وسیله نقلیه چهارپا که بالاترین قابلیت حرکت را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد توانسته است چرخ‌ها را به طور کامل از آن جدا کند و در عوض چهار پای روباتیک را جایگزین آن کند.

موبنا – شرکت کره‌ای هیوندای بی‌تردید یکی از بزرگترین خودروسازان حاضر در بزرگ‌ترین نمایشگاه سالانه محصولات الکترونیکی مصرفی موسوم به CES 2019 محسوب می‌شود و برای نمایشگاه امسال محصولی را با نام «الِوِیت» آماده کرده است. این وسیله نقلیه در اصل مدل مفهومی ساخته شده است که شباهتی به خودروهایی که تا امروز با برند هیوندای وارد بازار جهانی شد ندارد و شرکت سازنده برای آن یک ظاهر متفاوت با سیستم تعلیق بالا برنده، پاهای روباتیک برای حرکت روی ناهموار‌ترین زمین‌ها و سیستم ۴×۴ در نظر گرفته است.

این خودروی چهارپا روی آوار قدم می‌زند (+عکس)

هیوندای بر اساس این وسیله نقلیه چهارپا که بالاترین قابلیت حرکت را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد توانسته است چرخ‌ها را به طور کامل از آن جدا کند و در عوض چهار پای روباتیک را جایگزین آن کند. این وسیله نقلیه به جای آنکه در جاده‌های آسفالت و خیابان‌های معمول حرکت کند قادر است گام بردارد و از آوارها و ساختمان‌های خراب به راحتی بالا رود و در فضاهایی که امکان حرکت هیچ وسیله نقلیه دیگر وجود ندارد، بدون هرگونه توقف به مسیر خود ادامه دهد.

شرکت هیوندای هم اکنون از انتشار مابقی جزییات این وسیله نقلیه عجیب خودداری کرده و توضیح داده است که برای آشنایی با آن می‌بایست تا روز دوشنبه و آغاز نمایشگاه بین‌المللی CES 2019 منتظر بمانیم تا به صورت رسمی از این خودروی چهارپارونمایی شود.

این خودروی چهارپا روی آوار قدم می‌زند (+عکس)

در حالی که «الِوِیت» هیچ شباهتی به خودروهایی که تاکنون در شرکت هیوندای ساخته شده است ندارد، با این وجود کارشناسان آن را مدل بزرگتر و هوشمندتر «سوئین‌کار اسپایدر» می‌دانند که در سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی شد. محصول قبلی در اصل قابلیت راه رفتن و صعود کردن را با پاهای خود نداشت و در عوض چهار چرخ آن که طراحی متفاوتی داشتند کار پاها را انجام می‌دادند و امکان بالا رفتن آن از زمین‌های ناهموار را فراهم می‌کردند.

شرکت هیوندای برای نمایشگاه امسال فناوری‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده است و هفته گذشته نیز نخستین اتومبیل جهان مجهز به حسگر اثر انگشت برای باز کردن درب‌ها و روشن کردن موتور را معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا