پشت فرمان بهترین و پرقدرت‌ترین اتومبیل تاریخ لوتوس (+عکس)

موتور اِورهال شده زیر کاپوت، خودرو شش سیلند ۳.۵ لیتری سوپرشارژ را در اختیار گرفته است تا توانی معادل ۴۳۰ اسب بخار را به همراه توان گشتاوری ۴۴۰ نیوتون متر تولید کند.

موبنا – فرمولی که شرکت خودروسازی لوتوس برای تولید محصولات جدید خود تاکنون مورد استفاده قرار داده به خوبی شناخته شده است: اضافه کردن اندکی قدرت، کاهش اندکی وزن، تغییر اندک شکل ظاهری و در نهایت ارایه محصول جدیدی که می‌تواند توجه هر کاربر علاقمند به اتومبیل‌های پرسرعت را به خود جلب کند. ولی در این میان «لوتوس اِوورا جی‌تی۴۳۰» پا را از این مرحله اندکی فراتر گذاشت و نسبت به مدل‌های قبلی تغییرات بیشتری را شامل شد. شرکت لوتوس این خودرو را به یک اتومبیل پیش‌رو و جامع تبدیل کرد و البته پایه این محصول اتومبیل مدل اِوورا بود.

«اِوورا جی‌تی۴۳۰» که به صورت محدود تولید شده است با موتور سوپرشارژ با توان ۴۳۰ اسب بخار قدرت‌مندترین خودرویی است که تاکنون در شرکت لوتوس به تولید رسیده است و قابلیت‌های متمایز فراوانی را هم شامل می‌شود. موتور اِورهال شده زیر کاپوت، خودرو شش سیلند ۳.۵ لیتری سوپرشارژ را در اختیار گرفته است تا توانی معادل ۴۳۰ اسب بخار را به همراه توان گشتاوری ۴۴۰ نیوتون متر تولید کند.

شرکت لوتوس توضیح داد قدرت موتور این محصول نسبت به مدل قبلی یعنی «اِوورا ۴۰۰» که هم اکنون به فروش می‌رسد ۳۰ اسب بخار افزایش یافته است و برای آن سیستم خنک کننده جدید هوا-به-مایع در نظر گرفته شده است که نخستین بار برای مدل‌هایی که در آمریکا به فروش می‌رسیدند معرفی شد. موتور اصلاح شده این اتومبیل قابلیت‌های متمایز و بسیار کاربردی را در خود جا داده است و در کنار اگزوز تیتانیومی سبک شده می‌تواند بسیار جالب توجه باشد. نیرو در چرخ‌های عقب ایجاد می‌شود و از طریق سیستم انتقال ۶ سرعته دستی اتومبیل را در جاده به حرکت درمی‌آورد.

پشت فرمان بهترین و پرقدرت‌ترین اتومبیل تاریخ لوتوس (+عکس)

شرکت لوتوس در کنار موتور جدید و پیش رونده، خطوط بیرونی صاف را هم برای اِوورا در نظر گرفته است تا در سرعت‌های بالا نیروی کمتری مصرف کند. سپر جلوی این اتومبیل ترکیبی از ورودی‌های وسیع هوا با یک فیبر متوسط کربنی است و تیغه‌ها و بادگیرهای جدید به کار گرفته شده روی چرخ‌ها نیز یک ظاهر اتومبیل‌های مسابقه‌ای را به این محصول اضافه کرده است. کانال‌های جدید هوایی که پشت چرخ‌های عقب تعبیه شده‌اند یک استاندارد جدید را برای این خودرو شامل می‌شوند که در کنار بال ساخته شده از فیبر کربن سرعت و تعادل خودرو را برقرار می‌کنند.

این خودرو در مجموع یک نمایش بی‌نظیر را در مقابل چشمان ما ارایه می‌دهد و کمتر اتومبیلی را در این کلاس از خودروها می‌توان مشابه آن دانست و البته باید اعتراف کرد طراحی آن هم بسیار زیبا و بی‌نظیر است. مهندسان شرکت لوتوس توضیح دادند این خودرو در هنگام حرکت با حداکثر سرعت خود یعنی ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت وزنی معادل ۲۵۰ کیلوگرم را به بدنه اضافه می‌کند.

معمولا تمرکز بیشتر روی بدنه به این معنی است که وزن خودرو افزایش یابد، ولی در این مورد به خصوص این اتفاق صورت نگرفته است. بال عقب، چرخ‌ها و تایرها در مجموع حدود ۹ کیلوگرم نسبت به مدل استاندارد اِوورا بیشتر وزن دارند، با این وجود شرکت لوتوس طراحی این محصول را به گونه‌ای انجام داده است که در مجموع وزن آن نسبت به مدل «اوورا ۴۰۰»  حدود ۲۶ کیلوگرم سبک‌تر شده است و این اتفاق به واسطه استفاده از فیبرهای کربنی در بدنه صورت گرفته است. وزن سبک‌تر خودرو به این معنی است که می‌تواند در هنگام حرکت به سمت جلو با شکاف بیشتر هوا با طراحی متفاوت سقف، بال عقب، درها و … سرعت بیشتر را در اختیار راننده بگذارد.

پشت فرمان بهترین و پرقدرت‌ترین اتومبیل تاریخ لوتوس (+عکس)

برای آنکه مطمئن شوید «اوورا جی‌تی۴۳۰» بهترین و پرقدرت‌ترین اتومبیل ساخته شده در شرکت لوتوس محسوب می‌شود، شرکت سازنده آن را با مجموعه‌ای از سپرهای قابل تنظیم در اختیار راننده می‌گذارد. اگرچه برای این خودرو از چرخ‌های استاندارد استفاده شده است، ولی بدنه آلومینیومی آنها که کاهش وزن را هم به دنبال داشته است با سپرها هماهنگی ویژه دارند تا میزان هوای ورودی و خروجی را کنترل کنند.

داخل کابین این اتومبیل از روکش کربنی برای صندلی‌ها استفاده شده است، روکش سقف و درها نسبت به مدل قبلی تغییر کرده است و فرمان اتومبیل نیز شکل ظاهری متفاوت دارد. البته لوتوس طرحی را پیش می‌برد که علاقمندان به خرید این خودرو می‌توانند سلیقه شخصی خود را برای طراحی داخلی کابین اعمال کنند تا از مواد باکیفیت‌، رنگ‌بندی متنوع و امکانات بیشتر بهره ببرند.

«جین-مارک گِیل» مدیرعامل شرکت لوتوس در مورد این محصول گفت: «اوورا جی‌تی۴۳۰ بهترین و پرقدرت‌ترین اتومبیل ساخته شده در شرکت لوتوس محسوب می‌شود. مهندسی این محصول برای کاهش وزن بدنه بسیار عالی صورت گرفته است و سیستم آیرودینامیکی برای ورود و کنترل هوا بسیار هوشمندانه تعبیه شده است. همه این اتفاقات باعث شده است تا اوورا جی‌تی۴۳۰ در مجموع به یک اتومبیل کاملا متفاوت تبدیل شود».

با همه این توضیحات، قرار است تنها ۶۰ دستگاه از خودروی «لوتوس اوورا جی‌تی۴۳۰» به تولید برسد. این خودرو هم اکنون برای پیش‌فروش در اروپا آماده شده است و البته قرار است مدل ویژه آن با طراحی متفاوت برای فروش در آمریکا در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی وارد این کشور شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا