هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما، مرتکب این اشتباهات نشوید

خرید اینترنتی بیلط هواپیما این روزها به لطف وب‌سایت‌های مطرح مرسوم شده است.

موبنا – با ارائه خدمات آنلاین توسط وبسایت‌های اینترنتی فروش بلیط هواپیما، پروسه خرید بلیط آسان و سریع‌تر شده است.

اما گاه هنگام خرید، اشتباهاتی از سوی برخی از کاربران رخ می‌دهد که موجب بروز دردسرهایی برای آنها می‌شود. در مطلب امروز به این موارد پرداخته‌ایم.

 

۱. همیشه پرواز ارزان‌تر شما را راضی نمی‌کند

این یک حقیقت است که پروازهای ارزان‌قیمت همیشه بی کیفیت و خطرناک نیستند و اصولاً نرخ اعلام شده برای یک پرواز به عواملی چون، زمان پرواز، تعداد صندلی‌های فروخته شده، مسیر پرواز و … بستگی دارد. اما برخی از افراد که به پرواز با هواپیماهای بیزینس کلاس عادت دارند، ممکن است در پروازهای ارزان‌قیمت اذیت شوند. همچنین باید بدانید که گاهی اوقات پرداخت هزینۀ کمتر برای پرواز باعث متحمل شدن برخی هزینه‌های دیگر می‌شود. برای مثال ممکن است برای خرید بلیط هواپیما خارجی خود هزینه کمی بپردازید ولی کیفیت پایین غذای هواپیما شما را مجبور می‌کند که غذایی دیگر برای خود بخرید. علاوه بر این، بسیاری از مسافران در سفرهای طولانی این اشتباه را می‌کنند که تنها قیمت بلیط را لحاظ می‌کنند و بعد از پشت سر گذاشتن پروازی طولانی، از راحت نبودن صندلی پروازی خود گله‌مند هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید پروازهایی پیدا کنید که با قیمتی مشابه، تجربۀ بهتر و شایسته‌تری از سفر برای شما فراهم کنند. عواملی همچون پذیرایی، صفحه‌ نمایش پشت صندلی، صندلی راحت و غذای با کیفیت باعث می‌شود پرواز خارجی شما با در نظر گرفتن مسافت طولانی، بسیار لذت‌بخش باشد.

 

۲. نادیده گرفتن تجربه سفر در حین پرواز

معمولاً شرکت‌های هواپیمایی گزینه‌هایی برای تغییر قیمت پروازهای خود در نظر می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال صفحه نمایش در صندلی عقب، طرح صندلی بهتر، محل قرارگیری پا و یا سرویس غذا مواردی هستند که می‌توانند قیمت پرواز را بالا ببرند.

 

۳. از سایت معتبر بلیط خریداری کنید

گاه پیش می‌آید که خریداران بلیط هواپیما با مراجعه به وبسایت‌های غیر معتبر و نا آشنا خود را به دردسر می‌اندازند. وبسایت‌هایی که هیچ پشتیبانی از مسافر هنگام بروز مشکل نکرده و تنها یک فروشنده صرف بلیط هستند. توصیه ما به شما این است که قبل از خرید بلیط هواپیما در مورد وبسایتی که قصد خرید از ان را دارید تحقیق کنید.

 

۴. روزهای پرواز خود را آگاهانه انتخاب کنید

اگر دوست دارید پرواز خوبی برای خود رزرو کنید، بهتر است پرواز خود را در اواسط هفته (ترجیحاً دوشنبه، سه‌شنبه) و در ساعات اولیه یا اواخر روز خریدای کنید. خرید بلیط در صبح‌ همچنین این مزیت را دارد که در صورت تأخیر یا کنسل شدن پرواز، می‌توانید با استفاده از هواپیما‎های بعدی به مقصد خود برسید. اما اگر صرف هزینه اصلاً برای شما مهم نیست، می‌توانید در تعطیلات آخر هفته، پرواز خود را انجام دهید.

البته لازم است اشاره کنیم که روزهای پرترافیک پرواز برای هر شهر و مقصد متفاوت است و نمی‌توان یک فرمول کلی برای آن در نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا