همراهی علمی و عملی با جوانان جویای کار، کارآفرینان و مدیران

روش کار نیز کاملاً متفاوت با رویه جاری در دانشگاه هاست و به نوعی راهبری افراد است تا آموزش صرف.

موبنا – در حالی که بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور درگیر روزمرگی و تولید مدرک و فارغ التحصیلان غیرماهر و کم دانش هستند،در اولین دانشگاه ایران اتفاقی خلاف جریان غالب دانشگاهی کشور رخ داده است.

به گزارش موبنا، مدرسه کسب و کار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی (KBS) طرحی را اجرا می کند که نامش طرح ملی “کاپ” است؛ “کاپ” مخفف “کارآفرینی و اشتغال پایدار” است.

مدرسه کسب و کار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هر هفته، یک همایش توجیهی رایگان در محل این دانشگاه برگزار می کند. همه کسانی که به دنبال کار هستند یا می خواهند مهارتی یاد بگیرند یا در حال حاضر مشغول به کارند ولی در صدد ارتقاء دانش و توانمندی هایشان هستند می توانند در این طرح شرکت کنند. از این رو هم جوانان جویای کار در این همایش ها حضور دارند و هم مدیران شرکت های کوچک و متوسط و بزرگ.

بعد از شرکت در این همایش، افراد بر اساس استعدادهای خود گروه بندی می شوند و از آنها آزمون گرفته می شود. بعد از آن، آموزش های کاربردی و علمی شان تحت نظر استادان مدرسه کسب و کار دانشگاه خواجه نصیر آغاز می شود.
روش کار نیز کاملاً متفاوت با رویه جاری در دانشگاه هاست و به نوعی راهبری افراد است تا آموزش صرف؛ بدین ترتیب که افراد از لحظه آغاز دوره توسط استادان مورد هدایت و حمایت قرار می گیرند: هم آموزش می بینند، هم طرح کارآفرینی و اشتغال شان تدوین می شود، روش درآمدی شان آماده می شود، از میان افرادی که در این طرح حاضرند نیروی انسانی شان تأمین می شود، شبکه مشتریان، همکاران و تسهیلات مالی تعریف می شود و دوره آموزشی، تنها زمانی پایان می یابد که فرد، کارآفرینی کرده باشد یا به خود اشتغالی پایدار رسیده باشد.
اتفاقی خوب و عجیب در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی: همراهی علمی و عملی با جوانان جویای کار، کارآفرینان و مدیران
بنابراین، اگر کسی می خواهد کسب و کاری راه اندازی کند ولی اصول کار را نمی داند، دانش لازم و شبکه ارتباطی ندارد یا کسی که شرکتی دارد و می خواهد آن را به صورت علمی و پایدار گسترش دهد یا کسی که می خواهد شغلی برای خودش تأمین کند، می تواند تحت پوشش علمی و حمایتی این دانشگاه قرار بگیرد و مطمئن باشد که استادان مدرسه کسب و کار خواجه نصیر او را تا رسیدن به هدف اش همراهی خواهند کرد.
این بزرگ ترین فرق طرح ملی “کاپ” است با سایر دوره های آموزشی کسب و کار، چرا که در همه دوره های موجود در کشور، فقط یک سری مفاهیم را یاد می دهند، سپس امتحان می گیرند و مدرک می دهند ولی در مدرسه کسب و کار دانشگاه خوجه نصیر، ضمن آموزش های علمی، فرد را تا راه اندازی کسب و کارش همراهی و حمایت می کنند. این است که در اول مطلب نوشتیم که اتفاقی جدید در عرصه دانشگاهی کشور رخ داده است.

این که یک مرکز دانشگاهی – که جزو یک درصد تولید کنندگان علم در دنیاست – در این وانفسای اشتغال و اقتصاد و در زمانه روزمرگی دانشگاه ها، راهکاری عملی برای بهبود فضای کسب و کار ارائه کرده است، جای تقدیر دارد و عصر ایران به کاربران خود پیشنهاد می کند از این فرصت برای افزایش توانمندی های علمی و عملی خود بهره مند شوند تا در دنیای رقابتی امروز، از بقیه پیش بیفتند. (لینک سایت مدرسه کسب و کار دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی + لینک طرح ملی کاپ)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا