«سانتافه ۲۰۱۹» و یک نخستین در دنیای اتومبیل! (+عکس)

لمس کردن هر یک از این کلیدها باعث می‌شود در آن واحد پروفایل شخصی راننده ارایه شود تا به صورت کاملا اتوماتیک تنظیم صندلی، تنظیم آیینه‌های جانبی، تنظیم اتصالات، تنظیم قابلیت‌های ارتباطی بر اساس سلیقه راننده و … انجام شود.

موبنا – شرکت کره‌ای هیوندای اعلام کرد نخستین تولیدکننده اتومبیل در جهان است که خودروی جدید خود را بدون سوئیچ برای باز کردن درها و استارت زدن اتومبیل روانه بازار می‌کند و این اتومبیل‌ها حتی به گوشی هوشمند هم برای روشن شدن نیاز ندارند. اتومبیل شاسی بلند «۲۰۱۹ سانتافه» به حسگرهای هوشمند اثر انگشت مجهز شده است که به کمک آن درب‌های اتومبیل قفل و باز می‌شوند و راننده از این طریق می‌تواند موتور را هم روشن کند.

«سانتافه 2019» و یک نخستین در دنیای اتومبیل! (+عکس)

حسگرهای اثر انگشت در دستگیره‌های درب اتومبیل تعبیه شده‌اند و کلید استارت مجهز به حسگر اثر انگشت هم روی داشبورد تعبیه شده است. لمس کردن هر یک از این کلیدها باعث می‌شود در آن واحد پروفایل شخصی راننده ارایه شود تا به صورت کاملا اتوماتیک تنظیم صندلی، تنظیم آیینه‌های جانبی، تنظیم اتصالات، تنظیم قابلیت‌های ارتباطی بر اساس سلیقه راننده و … انجام شود و او به محض آنکه اثر انگشت خود را ارایه می‌دهد، همه بخش‌های اتومبیل بر اساس شرایط وی هماهنگ می‌شود. شرکت هیوندای اعلام کرده است که در آینده نه چندان دور به کمک همین قابلیت تنظیم دمای داخل کابین، موقعیت قرار گرفتن فرمان و دیگر تنظیمات شخصی را هم به آن اضافه می‌کند.

«سانتافه 2019» و یک نخستین در دنیای اتومبیل! (+عکس)

این سیستم به حسگرهای شناختی مجهز شده است و میزان دقت آن به اندازه‌ای است که شرکت سازنده می‌گوید در هر ۵۰ هزار مورد تنها احتمال بروز یک خطا وجود دارد تا اثر انگشت فرد دیگری هم در آن شناخته شود. به این نکته توجه داشته باشید که حسگر اثر انگشت که هم اکنون روی برخی گوشی‌های هوشمند ارایه شده است در بسیاری از موارد خطا می‌کند و حتی انگشت صاحب خود را هم هنگام مرطوب بودن به درستی تشخیص نمی‌دهد. هیوندای توضیح داد این سیستم هوشمند به صورت مداوم در حال توسعه است و بنابراین حسگر اثر انگشت آنها در سال آینده می‌تواند قابلیت‌های هوشمندانه بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

«سانتافه 2019» و یک نخستین در دنیای اتومبیل! (+عکس)

لازم به ذکر است این فناوری پیش از آنکه در شرکت‌های خودروسازی مورد استفاده قرار گیرد بسیار توسعه یافت و تمام جوانب آن بررسی شد. به خصوص برای جایگزین حسگر اثر انگشت با سوئیچ اصلی خودرو آزمایش‌های امنیتی فراوان در این زمینه صورت گرفت تا صاحب اتومبیل با مشکلی مواجه نشود. شرکت هیوندای در کنفرانس مطبوعاتی خود برای معرفی این محصول اشاره چندانی به جزییات فناوری جدید خود نکرد و به درستی مشخص نشد این کمپانی کره‌ای چه فناوری‌های دیگری را هم برای اتومبیل‌های ۲۰۱۹ خود در نظر گرفته است. با این وجود می‌توان مطمئن بود که تمام اتومبیل‌های این شرکت که در سال جدید میلادی روانه بازار می‌شوند قابلیت کنترل از طریق گوشی هوشمند را هم در اختیار کاربران می‌گذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا