“چرخ هوشمند” برای اتومبیل تولید شد! (+تصاویر)

شرکت هانکوک توضیح داد چرخ‌های هگزونیک به هفت حسگر هوشمند مجز شده‌اند که در زمان واقعی و به صورت لحظه‌ای برای خواندن اطلاعات، تحلیل و اعمال واکنش نسبت به تغییرات جاده‌ای عمل می‌کنند و این حسگرها موارد مختلف از جمله چفت شدن دقیق چرخ‌ها، دما، رطوبت و سطح جاده را هر لحظه مورد بررسی قرار می‌دهند.

موبنا – هر سال انواع مختلف مدل‌های مفهومی برای تایرهای وسایل نقلیه ارایه می‌شود تا مردم بتوانند در نسل آتی اتومبیل‌های خود چرخ‌هایی را با قابلیت‌ها و امکانات بیشتر در اختیار بگیرند. شرکت هانکوک از بزرگترین تولیدکنندگان تایرهای اتومبیل به تازگی در نمایشگاه بین‌المللی «ایسن موتور شو» دو مدل مفهومی ارایه کرده است که راحتی و قدرت بیشتر را برای اتومبیل‌ها به همراه می‌آورند.

"چرخ هوشمند" برای اتومبیل تولید شد! (+تصاویر)

«کلائوس کرائوس» مدیر مرکز تحقیق و توسعه هانکوک در اروپا گفت: «این پروژه بخشی از تلاش‌های ما محسوب می‌شود تا بتوانیم راهکارهای خلاقانه و کارآمد برای وسایل نقلیه آتی ارایه کنیم». او همچنین دو مدل مفهومی تایرهای خود را با نام «هگزونیک» و «ائروفلو» در معرض دید عموم قرار داد.

"چرخ هوشمند" برای اتومبیل تولید شد! (+تصاویر)

چرخ‌های هگزونیک برای آن دسته از اتومبیل هایی طراحی شده‌اند که به صورت خودران حرکت می‌کنند و به فناوری راننده اتوماتیک مجهز شده اند. بنابراین لاستیک‌های مذکور آسودگی کامل را برای سرنشینان به همراه می‌آورند تا هیچ گونه بازخوردی را از جاده دریافت نکنند و چاله‌ها یا موانع خیابانی تاثیری بر سرنشینان نداشته باشد. گیره اصلی این چرخ برای اتصال به اتومبیل به یک سری ماژول‌های شش ضلعی متصل می‌شود می‌شود که قادر به جدا شدن از یکدیگر هستند و کانال‌هایی را برای حرکت آب در میان خود ایجاد می‌کنند. هر قطعه شش ضعلی در قسمت میانی شکل ظاهری شبیه به حرف Y انگلیسی را دارد و همین بخش هرگونه فشار اضافه حین رانندگی را دریافت می‌کند.

شرکت هانکوک توضیح داد چرخ‌های هگزونیک به هفت حسگر هوشمند مجز شده‌اند که در زمان واقعی و به صورت لحظه‌ای برای خواندن اطلاعات، تحلیل و اعمال واکنش نسبت به تغییرات جاده‌ای عمل می‌کنند و این حسگرها موارد مختلف از جمله چفت شدن دقیق چرخ‌ها، دما، رطوبت و سطح جاده را هر لحظه مورد بررسی قرار می‌دهند. با این توضیح به نظر می‌رسد چرخ‌های هگزونیک تجربه متفاوتی را از رانندگی ارایه کنند که تاکنون در هیچ اتومبیلی مشاهده نشده است.

"چرخ هوشمند" برای اتومبیل تولید شد! (+تصاویر)

مدل مفهومی دیگری که این شرکت ارایه کرده است «آئروفلو» نام دارد که از آن به عنوان یک تایر منحصر به فرد برای حداکثر دریافت نیروی اتومبیل حین حرکت یاد می‌شود و این تایر به صورت ویژه برای اتومبیل‌های مسابقه‌ای طراحی شده است. عرض این تایرها زیاد است و سطح بیرونی آنها به یک لایه چسبنده مجهز شده است که در قسمت میانی اندکی باز می‌شود تا حین حرکت عریض‌تر شود و از این طریق بتواند حجم بیشتر هوا را به توربین‌های داخلی متصل شده انتقال دهد. شرکت هانکوک می‌گوید این تایرها به گونه‌ای ساخته شد‌اند که در صورت لزوم می‌توانند نیروی مازاد را حین حرکت تولید کنند. البته هنوز نحوه عملکرد این چرخ‌ها به طور کامل بازگو نشده است.

تصاویر منتشر شده از سوی شرکت سازنده نشان می‌دهد که هانکوک در مرحله کنونی قصد داشته است توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند و در مراحل آتی جزییات چرخ‌های جدید خود را ارایه دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا