فولکس واگن برای خودروهای برقی پاور بانک می‌سازد (+عکس)

پیش‌بینی شده است که نخستین نمونه از پاور بانک‌های مذکور در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی در قالب طرح آزمایشی ارایه شود و این کمپانی قصد دارد در گام نخست در شهر ولفسبرگ آلمان که دفتر مرکزی فولکس واگن در آن واقع شده است محصول یاد شده را در اختیار مردم بگذارد.

موبنا – با وجود اینکه عمر باتری ‌گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر افزایش یافته است، ولی بیشتر ما هنگام خارج شدن از منزل و محل کار پاور بانک را هم با خود حمل می‌کنیم تا جلوی تمام شدن باتری دستگاه موبایلی را بگیریم. شرکت فولکس واگن که از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان محسوب می‌شود برای اتومبیل‌های برقی به فکر راهکار مشابه است هم اکنون طرحی را برای توسعه ایستگاه های شارژ سریع و موبایلی خودروهای الکتریکی پیش می‌برد که این استگاه قادر است پیش از تمام شدن انرژی در سلول‌های آن، برق مورد نیاز مخصوص ۱۵ خودروی الکتریکی را تامین کند.

شرکت آلمانی فولکس واگن توضیح داد ایستگاه موبایلی شارژ اتومبیل می‌تواند در پارکینگ‌های عمومی، شرکت‌ها یا تاسیسات، جاده‌ها و … نصب شود و در جریان برگزاری رویدادهای مهم از جمله کنسرت ها و نمایشگاه‌ها از آن استفاده شود. پیش‌بینی شده است که نخستین نمونه از پاور بانک‌های مذکور در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی در قالب طرح آزمایشی ارایه شود و این کمپانی قصد دارد در گام نخست در شهر ولفسبرگ آلمان که دفتر مرکزی فولکس واگن در آن واقع شده است محصول یاد شده را در اختیار مردم بگذارد. اگر طرح آزمایشی با موفقیت عملی شود، ایستگاه‌های شارژ موبایلی می‌توانند از سال ۲۰۲۰ میلادی در دیگر شهرهای آلمان و دیگر کشورها هم راه‌اندازی شوند.

فولکس واگن برای خودروهای برقی پاور بانک می‌سازد (+عکس)

«توماس اشمال» از مدیران فولکس واگن در این خصوص گفت: «ایستگاه‌های شارژ موبایلی یا همان پاور بانک‌های اتومبیل‌ها یک گام قاطع در راستای ارایه شبکه کارآمد شارژی برای خودروهای برقی محسوب می‌شوند. این مراکز می‌توانند در هر کجا که لازم باشد راه‌اندازی شوند و به منبع تغذیه نیاز نداشته باشند. این انعطاف پذیری یک رویکرد کاملا جدی برای توسعه سریع زیرساخت‌های شارژ اتومبیل‌ها را میسر می‌کند. با این فناوری به عنوان مثال شهرها می‌توانند بهترین امکان برای ایستگاه شارژ دایمی را پیش از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای توسعه شبکه اصلی بیابند. علاوه بر این، فناوری مذکور این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان تعداد زیاد ایستگاه شارژی را به صورت موقت را دقیقا متناسب با زمان و نیاز جغرافیایی راه‌اندازی کرد».

این واحد‌ها به سلول‌های باتری مجهز شده‌اند که دقیقا مشابه آنها در اتومبیل‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر زمان که سطح شارژ آنها کمتر از ظرفیت شارژ اتومبیل‌ها باشد، برای تامین انرژی خود اقدام می‌کنند. این باتری‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توانند امکان شارژ با توان ۳۶۰ کیلو وات ساعت را فراهم کنند.

فولکس واگن برای خودروهای برقی پاور بانک می‌سازد (+عکس)

زمانی که باتری‌های یک ایستگاه شارژی تخلیه می‌شوند میزان انرژی باقیمانده در آنها به کمتر از ۲۰ درصد می‌رسد، مجموع این واحد برداشته می‌شود تا یک ایستگاه شارژی دیگر جایگزین آن شود و سپس ایستگاه اولیه پس از شارژ شدن مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این میان اگر واحد شارژی به یک منبع الکتریکی با توان ۳۰ کیلو وات متصل شده باشد، باتری‌ها به صورت مداوم انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

«مارک مولر» از دیگر مدیران فولکس واگن در این خصوص گفت: «ایستگاه‌های شارژی موبایلی ما مزایای بسیار مهمی را به همراه دارند که می‌توان از آنها بهره برد. فواید این ایستگاه‌ها زمانی مشخص می‌شود که یک خودروی برقی به کمک منابع پایدار انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند و طی این اتفاق هیچ گونه گاز دی اکسید کربن هم تولید نمی‌شود. ایستگاه‌های شارژی ما نخستین پیشنهاد برای راه‌ندازی مراکز شارژی پایدار و موقت محسوب می‌شود تا بتواند نگرانی راننده‌های خودروهای برقی برای تامین انرژی را برطرف کند».

این ایستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت همزمان چهار خودرو می‌توانند به آن متصل شوند و البته برای آنها امکان شارژ دوچرخه‌های برقی هم در نظر گرفته شده است. این ایستگاه می‌تواند شارژ یک اتومبیل برقی معمول را در کمتر از ۱۷ دقیقه تامین کند. فولکس واگن پیشنهاد داده است محل‌های جغرافیایی که این پاور بانک‌های الکتریکی در آن نصب شده‌اند، از طریق نقشه الکترونیکی روی گوشی هوشمند در اختیار راننده قرار می‌گیرد تا بتوانند نزدیک‌ترین موقعیت را به خود شناسایی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا