‌سردرگمی مشترکین مخابرات در اردبیل

‌در روزهای اخیر و در ‌اقدامی شرکت مخابرات استان اردبیل بدون اطلاع مشترکین اقدام به تغییر شماره‌های تلفن ثابت همشهریانی کرده که این مساله گلایه‌ها و ناراحتی‌های عمومی را به همراه داشته است.

موبنا – مخابرات استان اردبیل در دو هفته قبل بدون اطلاع قبلی و یک شبه تلفن ثابت تعدادی از مشترکین خود را به بهانه تبدیل به فیبرنوری تغییر داده، به طوری که این تغییر علاوه بر اختلالات در ارتباط روزانه مردم سبب شده تا تعداد زیادی از مشترکین که از اینترنت استفاده می‌کردند و در مشاغل حساس نیاز به این ارتباط روزانه داشتند به نوعی سردرگم شده و بیش از ۱۰ روز است که این مشترکین بلاتکلیف و سرگردان نمی‌دانند که با این اوضاع پیش آمده و قطعی ارتباط و مشکلات ناشی از تغییر شماره چه باید بکنند.

عده‌ای از مشترکین که از قطع تلفن خانگی و به تبع آن اتصال اینترنت آن هم از طریق شرکت‌های مختلف بی‌بهره شدند به رغم مراجعه به مخابرات و ارجاع به یک شرکت خصوصی در خرید اینترنت اجباری از اینترنت به قیمت‌های گزاف همچنان اتصال آن در هاله‌ای از ابهام است و مدیر عامل و دیگر مسئولان شرکت مخابرات به هیچ وجه پاسخگوی وضعیت به وجود آمده نیستند و شرکت مذکور هر روز به بهانه‌های مختلف حل این مشکل را مشمول گذر زمان می‌دانند.

یکی از مشترکان که در منطقه سعدی اردبیل خطوط ارتباطی منزل و اینترنت‌شان به کلی مختل شده است، به خبرنگار ایسنا، ‌گفت: از دوشنبه ۲۶ آذرماه اتصال اینترنت ما قطع شده و علیرغم اینکه بعد از یک هفته خط تلفن ما متصل شد اما همچنان در اتصال اینترنت دچار مشکل هستیم و کارهای روزانه‌ام با اختلال جدی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه در تماس‌های مکرری که با شرکت اینترنتی داشته‌ام تنها جواب سربالا از مسئولان شنیده‌ام، می‌گوید: متاسفانه مخابرات منطقه خاتم‌النبیین با ادعای اینکه خط تلفن ما تحت فیبرنوری قرار گرفته است، دو هفته است فعالیت‌های کاری و روزانه بنده را با مشکل مواجه کرده است و در هر بار مراجعه به شرکت اینترنتی که مخابرات مسئولیت را به این شرکت واگذار کرده جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکردیم.

نوشته های مشابه

این شهروند اردبیلی اعلام کرد: به دلیل تبدیل خطوط تلفن منطقه به فیبر نوری از هیچ شرکت دیگر امکان خرید اینترنت ندارم و مخابرات نیز پاسخگوی این سردرگمی ما نیست.

در این اوضاع به هم ریخته تعداد زیادی از مشترکین تلفن ثابت و استفاده کنندگان از اینترنت خانگی نه تنها از ضرر و زیان ناشی از این امر گله‌مند هستند بلکه بیشترین ناراحتی از بابت سرگردانی دو هفته‌ای دارندگان شماره‌های جدید تلفن ثابت است که با قطعی اینترنت روبرو بوده و نمی‌توانند کار روزانه خود را به پیش برند.

مشترکانی که دچار این وضعیت نابسامان شده‌اند نه تنها اجازه ندارند از اینترنت سایر شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات اینترنتی استفاده کنند بلکه خود مخابرات نیز بدون اینکه زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند یک شبه به این اقدام دست زده که مسئولان امر باید پاسخگوی شرایط به وجود آمده و ضرر و زیان مشترکان خود از بابت توسعه فیبرنوری باشند تا هر چه سریعتر اسباب رضایت مشترکین در بهترین شرایط فراهم آید.

به رغم تماس مکرری که خبرنگار ایسنا، ‌با دفتر شرکت اینترنتی مخابرات استان اردبیل که سامان دادن اینترنت مشترکان به آنها واگذار شده، داشته است مسئولان شرکت پاسخگوی مشکل به وجود آمده نبودند و ادعا کردند که مشکل از مرکز مخابراتی است و در چند روز آینده این مشکل حل خواهد شد اما مشترکان منطقه ادعا می‌کنند هیچ تغییر و اصلاحی در ارتباط آنها ایجاد نشده است و ‌ایسنا در این خصوص منتظر پاسخ مسئولان مخابرات است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا