تقدیر از بانک اقتصادنوین در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ ساز زلزله کرمانشاه

همزمان با برگزاری همایش تکریم خیرین مدرسه ساز زلزله کرمانشاه، با اهدای تندیس ویژه این همایش از بانک اقتصادنوین تقدیر شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین،در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ ساز زلزله کرماشاه که با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، شماری از مدیران ارشد کشوری و لشگری و جمعی از خیرین مدرسه ‌‌ساز با عنوان “با هم مدارس کرمانشاه را ساختیم” برگزار شد، از علیرضا بلگوری مدیرعامل بانک اقتصادنوین و سایر افراد و سازمان‌های تاثیرگذار در بازسازی مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه تقدیر شد.
در این همایش سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از ساخت ۱۶۰ واحد آموزشی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: با همت بی منت خیرین مدرسه ساز توانستیم به جای ۷۸ مدرسه تخریبی در زلزله سال گذشته کرمانشاه، ۱۶۰ واحد آموزشی بسازیم.
در ادامه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز، به مرور زلزله‌های رخ داده در چند سال اخیر در کشور پرداخت و گفت: آخرین زلزله بزرگ رخ داده مربوط به استان کرمانشاه بود که در آن ۱۹۳۰ روستا و ۹ شهرستان تخریب شدند؛ لیکن علیرغم خسارات فراوان با هوشمندی مردم در پس‌لرزه‌ها، تعداد تلفات جانی این زلزله کاهش یافت.
همچنین رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به احداث ۱۶۰ مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز پس از زلزله کرمانشاه اظهار داشت: از این تعداد، ۵۹ واحد مدرسه شهری و روستایی در مناطق مختلف کرمانشاه در مهر ماه امسال به بهره برداری رسید و اگر احداث سایر مدارس تعهد شده در استان کرمانشاه پایان یابد، سرانه فضای آموزشی در این استان به ۱۷.۲۱ متر خواهد رسید.
گفتنی است بانک اقتصادنوین تاکنون در ساخت ۲۹ مدرسه در سراسر کشور مشارکت داشته که از این تعداد، سه مدرسه در استان کرمانشاه قرار گرفته و یکی از این مدارس به بهره‌برداری رسیده است. همچنین پس از زلزله سال ۱۳۹۶ در شهرستان سرپل ذهاب، این بانک با مشارکت هنرمندان، ورزشکاران، اساتید دانشگاه، کارکنان و مشتریان خود، ساخت یک مدرسه را در مناطق زلزله زده این استان برعهده گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا