این جزیره مصنوعی فقط از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند (+عکس)

استفاده از این امکانات لوکس در یک جزیره مصنوعی خورشیدی هزینه بالایی خواهد داشت. اقامت جزیره خصوصی کودادو مالدیو هزینه کمی ندرد و قیمت هر اتاق آن برای برای اقامت دو نفر در یک شب از ۴۰۰۰ دلار آغاز می‌شود.

موبنا – شرکت معماری «یوجی یامازاکی آرکیتکچر» (YYA) که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک واقع شده است مدیر اصلی طراحی «جزیره خصوصی کودادو مالدیو» محسوب می‌شود و این جزیره به تازگی در منطقه لاویانی آتول در مالدیو درهای خود را رو به عموم باز کرده است. این جزیره که با تمرکز قوی در بخش پایداری ساخته شده است، محل تعطیلات منحصر به فرد برای گردشگران محسوب می‌شود و سقف ان به سیستم نوری فتوولتائیک مجهز شده است. شرکت یوجی یامازاکی جزیره کوچک را به گونه‌ای ساخته است پنل‌های خورشیدی تمام سقف آن را می‌پوشانند و تمام انرژی مورد نیاز این مرکز را تامین می‌کنند.

این جزیره مصنوعی فقط از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند (+عکس)

این کمپانی روی سایت اینترنتی خود توضیح داد: «به صورت سنتی پنل‌های خورشیدی در مناطق مخفی مالدیو که تردد عمومی در آنها وجود نداشت به کار گرفته می‌شدند و البته کاربرد زیادی نداشتند. ولی در کودادو سقف فتوولتائیک به گونه‌ای به کار گرفته شده است که قابل مشاهده است و به عنوان نماد اصلی این مرکز محسوب می‌شود. انرژی خورشیدی می‌تواند مردم مالدیو را متقاعد کند که منابع تجدیدپذیر را جایگزین کنند. در یک نگاه بازدیدکنندگان از این جزیره مصنوعی می‌توانند اندازه سقف خورشیدی را به آسانی ارزیابی کنند و سپس ارتباط آن را با میزان انرژی مصرف شده توسط ساکنان برآورد کنند. زمانی که به این جزیره نزدیک می‌شوید درمیابید که طراحی این ساختمان بر اساس سیستم هندسی شکل گرفته است و سقف ویژه آن نه تنها میزان تولید انرژی الکتریسیته از انرژی خورشیدی را به حداکثر می‌رساند، بلکه باعث کاهش مصرف برق هم می‌شود و به ساکنان اجازه می‌دهد حداکثر میزان نور خورشید را از طریق شکاف‌های میان پنل‌ها مورد استفاده قرار دهند و در طول روز از نور طبیعی بهره ببرند».

این جزیره مصنوعی فقط از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند (+عکس)

سیستم خورشیدی جزیره کودادو با توان ۳۲۰ کیلو وات به قدری پرقدرت است که می‌تواند انرژی مورد نیاز برای فضای سه هکتاری جزیره را تامین کند تا جزیره به هیچ منبع انرژی اضافی مانند دیزل یا … نیاز نداشته باشد. علاوه بر این پیش‌بینی شده است که هزینه اولیه برای نصب کامل سیستم خورشیدی مذکور تنها در پنج سال جبران می‌شود و بنابراین سیستم مذکور می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

این جزیره مصنوعی فقط از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند (+عکس)

ساختار چوبی این جزیره بسیار هوشمندانه طراحی شده است و هر کدام از محل‌های اقامتی در آن با مواده سازگار با محیط زیست از جمله چوب جنگل‌های مختلف در کانادا،‌ نیوزیلند و اندونزی ساخته شده است. معماری جزیره همچنین دارای ویژگی‌های است که هر یک از ساکنان می‌توانند به صورت اختصاصی و جداگانه نور طبیعی را در خانه مورد استفاده قرار دهند و از جریان هوای طبیعی هم لذت ببرند. البته بیش از ۵۰ درصد ویلاهای خصوصی که روی سطح این جزیره مصنوعی بنا شده‌اند به گونه‌ای هستند که حداقل ۵ ساعت از طول روز را در سایه به سر می‌برند تا ساکنان آن احساس خوشایندی داشته باشند.

این جزیره مصنوعی فقط از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند (+عکس)

اقامتگاه‌ها در این جزیره متفاوت ساخته شده‌اند و اتاق‌های یک خوابه یا دوخوابه را شامل می‌شوند و همچنین برای آنها یک ساحل شنی هم در نظر گرفته شده است. هر ویلای خصوصی یک قسمت باز را شامل می‌شود که در آن یک تخت بزرگ برای استراحت تعبیه شده است و از دیگر امکانات آن می‌توان به سالن بزرگ پذیرایی، حمام باز، مبلمان دست‌ساز، تراس بیضی، سیستم تهویه مطبوع زیست محیطی، عرضه فضای خصوصی بزرگ با منظره بی‌نظیر، استخر سرپوشیده و سالن غذاخوری اشاره کرد.

این جزیره مصنوعی فقط از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند (+عکس)

در این جزیره خصوصی همچنین یک استخر بزرگ عمومی هم در نظر گرفته شده است و در بخش امکانات مشترک آن می‌توان به یک رستوران بزرگ، کافی‌شاپ و … اشاره کرد. مهمان‌ها می‌توانند از فضای اختصاصی مخصوص غذاخوردی در ویلاها یا در فضاهای عمومی لذت ببرند و همچنین این جزیره مسیر دسترسی به یک رستوران زیردریایی را هم برای آنها فراهم می‌کند. فعالیت‌های داخلی که در این جزیره می‌توان انجام داد غواصی، شنا، ماهیگیری، قایقرانی، سفرهای یک روزه و انواع دیگر ورزش‌های آبی را شامل می‌شود.

البته استفاده از این امکانات لوکس در یک جزیره مصنوعی خورشیدی هزینه بالایی خواهد داشت. اقامت جزیره خصوصی کودادو مالدیو هزینه کمی ندرد و قیمت هر اتاق آن برای برای اقامت دو نفر در یک شب از ۴۰۰۰ دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا