بهترین چاپگرهای ۳ بعدی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (+تصاویر)

در سال ۲۰۱۸، چاپگرهای سه‌بعدی گوناگونی به بازار عرضه شده‌اند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به خود را دارند.

موبنا – چاپگرهای سه‌بعدی به تدریج ارزان‌تر و بهتر می‌شوند و راحت‌تر در دسترس قرار می‌گیرند. شاید در ابتدا، مدل‌های کمتری از چاپگرهای سه‌بعدی وجود داشت که کار کردن با آنها دشوار و هزینه آنها بالا بود اما در حال حاضر شرایط متفاوت است.

اکنون چاپگرهای سه‌بعدی در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگونی در دسترس هستند که با گذشت زمان به کارآیی آنها اضافه می‌شود اما با وجود تنوع چاپگرهای موجود در بازار، انتخاب یک مورد مناسب کار دشواری است.

با پایان یافتن سال ۲۰۱۸، بهترین چاپگرهای سه‌بعدی به ترتیب معرفی شده‌اند تا امکان انتخاب برای کاربران، ساده‌تر باشد.

“فرمبلز فرم۲”(FORMLABS FORM ۲)

بهترین چاپگرهای ۳ بعدی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (+تصاویر)

می‌توان گفت که چاپگر شرکت “فرمبلز”(Formlabs) موسوم به فرم۲، بهترین نوع چاپگر سه‌بعدی است. طراحان محصولات، مهندسان و هر کسی که به اشیای چاپ سه‌بعدی با کیفیت بالا نیاز دارد، می‌تواند از این چاپگر بی‌نهایت دقیق استفاده کند.

سیستم رزین این چاپگر علاوه بر مدیریت ساده مواد، امکان چاپ در اندازه بزرگتر و پاکسازی سیستم را نیز فراهم می‌کند. فرم۲ می‌تواند به صورت خودکار نوع رزین به کار رفته را تشخیص دهد و به کاربر کمک کند میزان ذخیره رزین دستگاه را بررسی کند.

برای استفاده از این چاپگر، کافیست مدل مورد نظر را در نرم‌افزار “طراحی به کمک رایانه”(CAD) طراحی کنید و با زدن دکمه چاپ، نسبت به هدایت خودکار و شکل دادن به مدل‌های سه‌بعدی خود اقدام نمایید.

چاپ سه‌بعدی حرفه‌ای، کار ساده‌ای نیست. کاربر باید طرح‌های چاپ شده را با اتصال به وای‌-فای ارسال کند و مدیریت آنها را با کمک صفحه کلید لمسی انجام دهد. در طول فرآیند چاپ، با کمک مکانیسم به کار رفته در چاپگر و مخزن گرم رزین، اشیای محکم و قابل اطمینانی شکل می‌گیرند.

اگرچه فرم۲، قیمت بالایی دارد اما کیفیت آن از همه چاپگرهای موجود در این فهرست بهتر است.

در واقع، فرم۲، کامل‌ترین و دقیق‌ترین چاپگر سه‌بعدی است و قوی‌ترین ساختار را دارد. مهم‌ترین نکته درباره فرم۲ این است که به رغم پیشرفته بودن، به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد؛ در نتیجه کاربران غیرحرفه‌ای هیچ مشکلی در استفاده از آن نخواهند داشت.

جنس فرم۲ نیز با چاپگرهای دیگر کاملا متفاوت است. در ساخت این چاپگر به جای حرارت دادن رشته پلاستیکی و خارج کردن آن از یک نازل برای ساخت لایه به لایه اشیا، از یک سیستم طراحی لیزری استفاده می‌شود تا اشیا با کمک یک رزین ماوراءبنفش ساخته شوند. هنگامی که لیزر به رزین می‌تابد، لایه‌ نازکی روی آن شکل می‌گیرد تا به شکل جامد درآید.

فرم۲، تنها چاپگری نیست که در آن از این روش استفاده شده اما ساده‌ترین چاپگر برای استفاده است.

قیمت چاپگر فرم۲، ۳۵۰۰ دلار تعیین شده است.

“لولزبوت مینی” (LULZBOT MINI)

بهترین چاپگرهای ۳ بعدی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (+تصاویر)

چاپگر لولزبوت مینی، بهترین چاپگر برای استفاده افرادی است که قصد دارند کار چاپ سه‌بعدی را به تازگی آغاز کنند.

این چاپگر تمام فلز، بسیار قابل اطمینان است و یک سیستم خودکار دارد که برای ساخت اشیا هم در اندازه بزرگ و هم در اندازه کوچک، کارآمد است. لولزبوت مینی با بهره‌گیری از فناوری چاپ سه‌بعدی و داشتن یکی از بیشترین حجم‌های چاپ در میان چاپگرهای هم سطح خود، آماده کار است.

با وجود چاپگر لولزبوت مینی، کاربران می‌توانند از مزایای داشتن یک چاپگر پیشرفته بهره‌مند شوند و در آن از مواد جدیدی استفاده کنند. این چاپگر، اشیای چاپ سه‌بعدی را تا زمانی که گرم هستند در خود نگه می‌دارد و آنها را پس از سرد شدن ارائه می‌دهد.

این چاپگر علاوه بر امکان استفاده آسان، فرصت زیادی برای یادگیری و پیشرفت فراهم می‌کند. کاربران تازه‌ کاری که در جستجوی یک چاپگر بسیار مطمئن و همه‌کاره هستند، می‌توانند لولزبوت مینی را برای کار خود انتخاب کنند.

در حال حاضر، چاپگرهای بسیاری برای افراد غیرحرفه‌ای در بازار وجود دارد اما تعداد کمی از آنها به درستی کار می‌کنند. با وجود این چاپگر، کاربر می‌تواند سه نوع وضوح بالا، متوسط و پایین را انتخاب کند تا دیگر نیازی به استفاده از تنظیمات گیج‌کننده مانند سرعت جداسازی، چگالی یا دما نداشته باشد. این فقدان دسترسی باعث می‌شود دستگاه راحت‌تر عمل کند اما کار با چاپگر را در ابعاد بزرگ دشوار می‌سازد.

لولزبوت مینی، گزینه خوبی برای زمانی است که تنها به تنظیمات ساده مانند دما، سرعت و ارتفاع لایه مورد نظر نیاز است و در عین حال، ابزار پیشرفته‌ای برای کنترل جزء به جزء پارامترهای چاپ به شمار می‌رود.

لولزبوت مینی، با قیمت ۱,۲۵۰ دلار عرضه شده است.

“مونوپرایس مینی دلتا”(MONOPRICE MINI DELTA)

بهترین چاپگرهای ۳ بعدی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (+تصاویر)

چاپگر مونوپرایس مینی دلتا، بهترین و امیدوارکننده‌ترین چاپگری است که با قیمت پایین عرضه شده است. این چاپگر با داشتن هزینه کم کیفیت بالای چاپ، در فهرست بهترین چاپگرهای سه‌بعدی قرار دارد.

مینی دلتا، یک قاب استیل دارد که با آلومینیوم مشکی پوشیده شده است و میزان وضوح لایه آن به ۵۰ میکرون می‌رسد؛ در نتیجه می‌توان گفت که این چاپگر یک اسباب‌بازی نیست و واقعا کارآیی دارد.

با وجود این، هزینه پایین تنها مزیت مونوپرایس مینی دلتا نیست. این چاپگر علاوه بر داشتن قیمت کم، به یک صفحه قابل گرم شدن و یک صفحه LCD مجهز است؛ در نتیجه، از پیچیدگی جلوگیری می‌شود و امکان اشتباه در چاپ به شدت کاهش می‌یابد. این امکانات معمولا در چاپگرهایی با قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار موجود است اما این چاپگر، چنین شرایطی را با هزینه کم برای کاربر فراهم می‌کند.

علاوه بر امکانات مذکور، قابلیت تنظیم گرما در مونوپرایس مینی دلتا فراهم است تا کاربر بتواند چاپ را با استفاده از مواد متفاوتی انجام دهد. این چاپگر به خاطر داشتن بستر قابل گرم شدن می‌تواند سطح اشیای چاپ شده را تنظیم کند؛ در نتیجه نیازی به انجام اندازه‌گیری پیش از چاپ توسط کاربر نیست.

با وجود امکانات این چاپگر نمی‌توان گفت که به خاطر هزینه پایین، انتخاب مناسبی برای افراد تازه‌کار نیست.

قیمت چاپگر مونوپرایس مینی دلتا، ۱۶۰ دلار تعیین شده است.

“آنی‌کوبیک فوتون” (ANYCUBIC PHOTON)

بهترین چاپگرهای ۳ بعدی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (+تصاویر)

چاپگر آنی‌کوبیک فوتون که شاید یکی از جذاب‌ترین محصولات موجود بازار باشد، علاوه بر داشتن قیمت پایین، می‌تواند چاپ اشیا را به صورت کامل و با در نظر گرفتن تمام جزئیات انجام دهد.

این چاپگر با وجود قیمت کم، قابلیت تولید اشیا را با جزئیات کامل دارد و در فرآیند چاپ می‌تواند لایه‌های بسیار نازکی را چاپ کند که باریک‌تر از پهنای موی انسان هستند اما جزئیات را شامل می‌شوند.

این محصول در مقایسه با چاپگرهای سه‌بعدی دیگر، بسیار کارآمد است و تنظیم و استفاده از آن کار دشواری نیست. اشیای چاپ شده با آنی‌کوبیک فوتون، با داشتن وضوح ۲۵ تا ۱۰۰ میکرون، بسیار چشمگیر هستند.

آنی‌کوبیک فوتون، بسیار فشرده و در اندازه کارآمد ارائه شده و دستورالعمل‌های لازم برای سوار کردن و پاکسازی را به همراه دارد.

اگرچه قیمت آنی‌کوبیک فوتون، بسیار پایین است اما مشکلات مخصوص به خود را نیز دارد. رزین به کار رفته در این چاپگر، چسبناک، بدبو و کمی سمی است؛ در نتیجه باید هنگام کار با آن مراقب بود. کاربران باید برای استفاده از این چاپگر، دستکش داشته باشند تا از هرگونه تماس با رزین خودداری شود. همچنین برای طی کردن مراحل پردازش، به صبر و فضای بسیاری نیاز است و تمیز کردن آن نیز کاری زمان‌بر خواهد بود.

شاید آنی‌کوبیک فوتون، انتخاب ایده‌آلی برای افراد تازه‌کار نباشد. از آنجا که پس از کار با این چاپگر، تمام قطعات باید با اتانول شسته شوند و صفحه چاپگر نیز تمیز شود، کاربران مراحل بسیاری را پیش رو خواهند داشت.

چاپگر آنی‌کوبیک فوتون، با قیمت ۴۹۹ دلار به بازار عرضه شده است.

“مونوپرایس میکر سلکت پلاس” (MONOPRICE MAKER SELECT PLUS)

بهترین چاپگرهای ۳ بعدی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (+تصاویر)

اگرچه شرکت مونوپرایس، پیش از این نیز چاپگرهای بسیاری ارائه داده اما هیچ کدام مانند این نسخه، کارآمد و در عین حال ارزان قیمت نبوده‌اند.

چاپگر مونوپرایس میکر سلکت پلاس که بهترین چاپگر با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار است، همه ویژگی‌های لازم برای یک چاپگر سه‌بعدی را شامل می‌شود.

تا پیش از این، یافتن چاپگری با هزینه کمتر از ۱۰۰۰ دلار که به صفحه قابل گرم شدن، قالب ثابت و اکسترودر مجهز باشد، کار دشواری بود اما اکنون، همه این گزینه‌ها با هزینه بسیار کم در مونوپرایس میکر سلکت پلاس وجود دارند. این چاپگر، قابلیت کار کردن با مواد بسیاری دارد و به جای داشتن دکمه‌های فیزیکی، به یک پنل LCD لمسی مجهز است.

چاپگر مونوپرایس، دو قسمت مجزا دارد که پس از باز کردن بسته‌بندی آن باید با کمک چهار پیچ و در برخی موارد اتصال به برق روی هم سوار شوند. یک کتاب راهنما در بسته‌بندی مونوپرایس قرار دارد که می‌تواند به کاربران در فرآیند تنظیمات کمک کند و کیفی که به همراه چاپگر ارائه می‌شود، حاوی تمام ابزار مورد نیاز برای راه‌اندازی آن است.

مونوپرایس پس از سوار شدن دو قطعه و اتصال به برق، مانند هر چاپگر سه‌بعدی دیگری عمل می‌کند و با زدن کلید روی صفحه لمسی، آماده انجام دادن فرآیند چاپ است.

صفحه لمسی چاپگر، گزینه‌ای است که شاید پیش از این، کسی به داشتن آن فکر نمی‌کرد اما اکنون کنار گذاشتن طرح دسته کنترل، بهترین گزینه مونوپرایس است که یکنواختی هدایت سیستم چاپگر را برطرف می‌کند.

چاپگرهایی که با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار عرضه می‌شوند، معمولا امکان چاپ در طول، عرض و ارتفاع بیش از شش اینچ را ندارند اما این چاپگر جدید می‌تواند چاپ را در ابعاد هفت اینچی انجام دهد. در نتیجه، کاربر نه تنها می‌تواند بخش‌های بزرگتری را چاپ کند بلکه از عهده چاپ بخش‌های کوچک بیشتری نیز برمی‌آید.

قیمت چاپگر مونوپرایس میکر سلکت پلاس، ۳۹۹ دلار تعیین شده است.

“پروساI۳ MK۲” (PRUSA I۳ MK۲)

بهترین چاپگرهای ۳ بعدی سال ۲۰۱۸ را بشناسید (+تصاویر)

پروسا، کاربردی‌ترین چاپگر سه‌بعدی برای کارهای تجاری است و در سال ۲۰۱۶ نیز پرکاربردترین چاپگر سه‌بعدی بود.

این چاپگر در سال ۲۰۱۲ توسط “جوزف پروسا”(Josef Průša) ابداع شد. رونمایی از مدل i۳ MK۲ آن در سال ۲۰۱۶ و مدل MK۲S آن در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت. آخرین نسخه پروسا موسوم به “i۳ MK۳” که در سپتامبر سال ۲۰۱۷ ارائه شد، نسبت به مدل‌های پیشین پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

هزینه کم و سادگی استفاده از پروسا، آن را به یک چاپگر پرطرفدار در میان علاقمندان و افراد حرفه‌ای تبدیل کرده است.

پروسا I۳ MK۲، بهترین چاپگری است که خود کاربر از عهده ساخت آن برمی‌آید. کاربر می‌تواند با سوار کردن قطعات چاپگر، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

شاید چاپگرهای دیگری نیز شبیه به پروسا وجود داشته باشند اما عملکرد هیچکدام از آنها مانند این چاپگر نیست. پروسا، سال‌ها آزمایش و تنظیم را پشت سر گذاشته و با الهام از چاپگرهای سه‌بعدی متفاوتی ساخته شده است؛ در نتیجه تقریبا یک ماشین کوچک قابل اطمینان است.

پروسا با داشتن قابلیت تنظیم دما می‌تواند امکان استفاده از مواد گوناگون را فراهم کند و در فرآیند چاپ، عملکرد بی‌نقصی دارد.

سوار کردن چاپگر، نخستین گام در دنیای چاپ سه‌بعدی محسوب می‌شود و کاربر باید در این مرحله، اصول ساخت یک چاپگر را درک کند. با وجود چاپگر پروسا، نباید نگران این موضوع باشید زیرا سوار کردن قطعات پروسا، بسیار ساده است و برای ساخت آن نیازی به لحیم‌کاری نیست. تمام کابل‌ها به اندازه بریده شده‌اند و اتصالات حرفه‌ای بین آنها وجود دارد. دشوارترین نکته نصب چاپگر از نظر الکترونیکی، وصل کردن رابط‌ها به برد اصلی است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پروسا، قابلیت ارتقاء آن است؛ در نتیجه اگر یک چاپگر سه بعدی خریداری کنید، در آینده می‌توانید آن را به نسخه جدیدتر ارتقا دهید و نیازی به خریدن همه مدل‌های جدید نخواهید داشت. قابلیت ارتقا نه تنها روش خوبی برای پس‌انداز است بلکه می‌تواند به کاربر در یادگیری ساختار سخت‌افزار چاپگر کمک کند.

این چاپگر، با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه شده است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا