اطلاعات حدود ۲۰ هزار دستگاه مودم اینترنت وای‌فای افشا شد

به گفته محققان امنیتی بالغ بر ۱۹ هزار و ۵۰۰ مودم اینترنت ADSL به فروش رفته در بازار، اطلاعات اتصال کاربران اینترنتی متصل به آنها را افشا کرده‌اند.

موبنا – مدت‌هاست که محققان بسیاری از امنیت ضعیف پروتکل‌های مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای می‌گویند و همواره به کاربران وای‌فای هشدار می‌دهند که به امنیت سایبری در مودم‌های خانه یا محل کارشان اطمینان نکنند.

حالا به تازگی محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری با تحقیقات و بررسی‌های صورت پذیرفته اعلام کرده و بر این باورند که حدود ۲۰ هزار دستگاه از مودم های اینترنت وای‌فای برند اورنج (Orange) از امنیت سایبری ضعیفی برخوردار بوده و بدین ترتیب اطلاعات مربوط به اتصال اینترنت کاربران را افشا کرده و به راحتی در دسترس هکرها و مجرمان سایبری قرار داده است.

بدین منظور کاربرانی که به مودم‌های اینترنت وای فای برند مذکور متصل می‌شوند، باید به این نکته توجه داشته باشند که هر از گاهی با انجام به‌روزرسانی و آپدیت و همچنین فعال‌سازی امکانات امنیتی روترهای مورد استفاده خود، احتمال دسترسی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین سرقت اطلاعات شخصی شان را به حداقل برسانند.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، حالا به نظر می‌رسد که این محققان امنیتی درحال دستیابی به آدرس اتصال اینترنت کاربران در مودم اینترنتی وای‌فای هستند تا بتوانند منطقه جغرافیایی قربانیان مذکور را بدست آورده و بدین ترتیب هکرها و مجرمان سایبری مربوطه را بهتر و راحت‌تر شناسایی کنند.

با اینکه هنوز هدف و انگیزه نفوذ هکرها به اطلاعات حدود ۲۰ هزار دستگاه از مودم‌های اینترنتی وای‌فای و ADSL برند اورنج معلوم و مشخص نشده است، اما می‌توان گفت که احتمالا هکرها با استفاده از آسیب‌پذیری‌های موجود در این مودم‌های اینترنتی، قصد داشتند به استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده بپردازند و با نفوذ به حساب های کاربری افراد و کاربران ارزهای دیجیتال رمزپایه برای خود به دست بیاورند.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا