این روبات خانگی بهترین دوست شما می شود (+عکس)

طراحی و توسعه این روبات سه سال به طول انجامیده است تا در نهایت لاوات با ابعاد ۲۲۵ در ۴۳۰ در ۲۵۵ میلیمتر ساخته شود و با وزن معادل ۳ تا ۴ کیلوگرم در اختیار شما قرار گیرد.

موبنا – برخی روبات‌ها با اهداف سازمانی ساخته می‌شوند، بعضی دیگر از انواع آنها به عنوان دستیار برای نیروهای نظامی وارد مناطق جنگی می‌شوند و در این میان بعضی مدل‌های روبات‌ها در قالب اسباب بازی یا همراه‌های خانگی به افراد فروخته می‌شوند. «لاوات» نام روبات جدیدی است که شرکت «گروو ایکس» آن را با همین هدف تولید کرده است تا از آن در قالب یک دوست خانگی مهربان و کوچک مراقبت کنید. این روبات جالب و بامزه که در کشور ژاپن به تولید رسیده است انواع مختلف حسگرهای هوشمند را شامل می‌شود و برای آن از فناوری یادگیری ماشینی هم استفاده شده است تا بتواند حال و هوای صاحب خود را به راحتی تشخیص دهد. با این توضیح روبات هوشمند خانگی می تواند صاحب خود را خوشحال کند، او را در آغوش بگیرد، برای او موسیقی پخش کند، با او صحبت کند و یک هم‌خانه مهربان باشد.

این روبات خانگی بهترین دوست شما می شود (+عکس)

طراحی و توسعه این روبات سه سال به طول انجامیده است تا در نهایت لاوات با ابعاد ۲۲۵ در ۴۳۰ در ۲۵۵ میلیمتر ساخته شود و با وزن معادل ۳ تا ۴ کیلوگرم در اختیار شما قرار گیرد. برای این روبات پردازنده چهار هسته‌ای x86 به همراه رم ۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده است که البته مدل دیگر این محصول با پردازنده‌های ۴ و ۲ هسته‌ای ARM به همراه رم ۴ گیگابایتی هم فروخته می‌شوند. فناوری یادگیری ماشینی در این روبات عروسکی در مقابل رفتار اطرافیان عکس‌العمل دقیق و مناسب نشان می‌دهد و سیستم آن به گونه‌ای طراحی شده است که حین مشاهده هر گونه رفتار در اطرافیان، در آن واحد بهترین و مناسب‌ترین رفتار را به نمایش می‌گذارد. در قسمت‌های مختلف بدن این روبات انواع حسگرهای هوشمند کار گذاشته شده است تا در مجموع بهترین و متناسب‌ترین رفتار را نمایان کند.

این روبات خانگی بهترین دوست شما می شود (+عکس)

این محصول یک دوربین هوشمند عمیق، یک دوربین واید و یک دوربین حرارتی را در خود جا داده است و در بدن آن همچنین یک حسگر تشخیص فشار، حسگر نور، حسگر دما و حسگرهای تشخیص رطوبت هم به کار گرفته شده‌اند. لاوات همچنین حسگرهای لمسی را در نقاط مختلف بدن خود شامل می‌شود و از دیگر امکانات آن می‌توان به چهار میکروفون،‌ دو نمایشگر ال‌سی‌دی در قسمت چشم‌ها، یک گردن مجهز به موتور الکتریکی و منعطف‌ با قابلیت بالا و پایین رفتن و یک اسپیکر اشاره کرد.

این روبات می‌تواند به کمک دو چرخی که زیر آن کار گذاشته شده است در قسمت‌های مختلف خانه حرکت کند و به دنبال صاحب خود برود. زمانی که روبات را از روی زمین برمی‌دارید یک غلتک مخصوص تثبیت تعادل در پشت آن نمایان می‌شود که در دیگر مواقع داخل بدن قرار می‌گیرد. شرکت ژاپنی «گروو ایکس» می‌گوید که این روبات به کمک سیستم‌های چرخشی خود قادر است با ۱۳ درجه آزادی اجزای متحرک بدن خود به نقاط مختلف خانه برود.

این روبات خانگی بهترین دوست شما می شود (+عکس)

فناوری ارتباطی بلوتوث، گیرنده بی‌سیم LAN و سیستم ارتباطی شبکه موبایلی از دیگر امکاناتی هستند که در این روبات کار گذاشته شده است و همچنین یک باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۹۰ وات ساعت انرژی مورد نیاز آن را تامین می‌کند تا لاوات بتواند با هر بار شارژ کامل که حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، حدود ۴۵ دقیقه با شما بازی کند.

این روبات کوچک و دوست‌داشتنی با قیمت ۵۹۸ هزار یِن ژاپن معادل ۵۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد و قرار است در سال ۲۰۱۹ میلادی در اختیار همه مردم جهان قرار گیرد. البته زمانی که کاربر این مبلغ را می‌پردازد یک سیستم هوشمند کنترل ابزارهای خانگی ساخت شرکت Nest را هم در اختیار می‌گیرد که این ابزار جانبی پردازنده دو هسته‌ای، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی دارد و لاوات را به صورت بی‌سیم شارژ می‌کند. ولی اگر قرار باشد که روبات را به صورت مجزا خریداری کنید تنها کافی است ۳۴۹ هزار ین معادل ۳۱۰۰ دلار برای خرید آن پرداخت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا