این پرینتر رنگی در جیب شما جا می‌شود (+عکس)

این دستگاه جیبی به باتری لیتیوم-پولیمری ۱۱.۱ ولت مجهز شده است که به گفته شرکت سازنده با هر بار شارژ کامل می‌تواند برای چاپ ۴۰۰۰ تصویر گرافیکی مورد استفاده قرار گیرد.

موبنا – چاپ رنگی تصاویر و مطالب روی کاغذ از جمله اتفاقات بزرگ فناورانه بود که انسان موفق شد آن را به دست آورد. با این وجود اندازه بزرگ چاپگرها همواره این مشکل را به وجود آورد تا امکان استفاده از آنها محدود شود. به هر حال، دانشمندان هم اکنون موفق به ساخت چاپگر کوچکی شده‌اند که در جیب شما جا می‌شود، امکان چاپ رنگی نوشته‌ها و تصاویر را روی کاغذ، لباس، چوب و … فراهم می‌کند، و البته قیمت ارزانی دارد. این محصول با نام «پرینت‌براش ایکس‌دی‌آر» عرضه شده است و هم اکنون کاربران جهانی می‌توانند آن را خریداری کنند.

این پرینتر رنگی در جیب شما جا می‌شود (+عکس)

شرکت پرینت‌دریمز که دفتر مرکزی آن در شهر استکهلم واقع شده است این محصول را تولید کرده است و می‌گوید ایکس‌دی‌آر یک چاپگر جوهری جیبی است که به صورت بی‌سیم از طریق گیرنده وای-فای با اپلیکیشن مخصوص گوشی هوشمند ارتباط برقرار می‌کند. این چاپگر کوچک که تمامی رنگ‌ها را شامل می‌شود قادر است متن و تصویر مورد نظر را از طریق اپلیکیشن مربوطه شناسایی کند و سپس این ابزار موبایلی تصویر را به پرینت‌براش انتقال می‌دهد. همچنین برای این محصول یک درگاه ورودی یو‌اس‌بی هم در نظر گرفته شده است که برای انتقال داده‌ها می‌توان از آن هم استفاده کرد. حافظه داخلی این پرینتر جیبی همچنین امکان ذخیره چهار عکس را فراهم می‌کند تا بدون استفاده از گوشی هوشمند یا رایانه رومیزی تصویر مربوطه چاپ شود.

برای چاپ تصاویر گرافیکی مختلف تنها کافی است که کاربر دستگاه کوچک جیبی را روی سطح مورد نظر خود حرکت دهد و در این اتفاق او می‌تواند دستگاه را از سمت چپ به راست یا از سمت راست به چپ به آرامی حرکت دهد تا به سرعت تصویر مربوطه چاپ شود. چاپگر جیبی به یک حسگر نوری مجهز شده است و همچنین سیستم داخلی اندازه‌گیری دیجیتال هم برای آن در نظر گرفته شده است تا در نهایت بتواند تصویر گرافیکی را در ابعاد مورد نظر به چاپ برساند. چاپگر ایکس‌دی‌آر کاملا هوشمند است و بنابراین جهت حرکت و سرعت حرکت را تشخیص می‌دهد و متناسب با آن تصویر گرافیکی کاملا درست و بدون هرگونه نقص به چاپ می‌رسد.

این پرینتر رنگی در جیب شما جا می‌شود (+عکس)

لازم به ذکر است که پرینت‌براش هم اکنون نمی تواند یک صفحه کامل را در آن واحد چاپ کند و بنابراین کاربر مجبور است به صورت بخش به بخش دستگاه را روی سطح مورد نظر حرکت دهد تا در نهایت تصویر مربوطه چاپ شود. البته شرکت سوئدی سازنده این محصول اعلام کرد که در حال کار کردن روی محصول جدید خود است تا در آینده نزدیک امکان چاپ همزمان یک صفحه هم برای آن فراهم شود.

این دستگاه جیبی به باتری لیتیوم-پولیمری ۱۱.۱ ولت مجهز شده است که به گفته شرکت سازنده با هر بار شارژ کامل می‌تواند برای چاپ ۴۰۰۰ تصویر گرافیکی مورد استفاده قرار گیرد. کارتریججوهری چاپگر نیز به گونه‌ای سخته شده است که دستکم با آن می‌توان ۵۰۰۰ تصویر با اندازه ۱۳ در ۱۰۲ میلیمتر را چاپ کرد.

اگر شما هم تمایل به خرید این محصول دارید باید توضیح داد که «پرینت‌براش ایکس‌دی‌آر» هم اکنون در مرحله تولید انبوه به سر می‌برد و پیش بینی شده است که از ابتدای سال آتی میلادی با قیمت ۲۹۹ دلار وارد بازار جهانی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا