هتل لوکس با دمای منفی ۵ درجه سانتی‌گراد! (+عکس)

نام این مرکز «آیس‌هتل» است و اگرچه همه چیز در آنجا از یخ و برف ساخته شده است،‌ ولی فضای داخل اتاق‌ها کاملا گرم است و افراد به راحتی می‌توانند در آن سکونت داشته باشند.

موبنا – با فرا رسیدن فصل زمستان فعالیت شهر معروف یوکاسیاروی در کشور سوئد آغاز می‌شود و میزبانی هتل یخی در این شهر از سر گرفته می‌شود. هم اکنون بیست و نهمین سالگرد افتتاح این هتل سپری می‌شود و از آن به عنوان یک اقامتگاه یخ زده با ویژگی‌های شگفت انگیز و منحصر به فرد در عرصه مجسمه سازی یاد می‌کنند و امسال مجسمه‌های بی‌نظیر و زیبایی از یخ در آن تراشیده شده است که از جمله آنها می‌توان به یک ون کلاسیک فولکس واگن، یک مغازه شکلات فروشی و یک سالن زیر آب اشاره کرد.

هتل لوکس با دمای منفی 5 درجه سانتی‌گراد! (+عکس)

بیست و نهمین سالگرد فعالیت هتل یخی یوکاسیاروی شبیه به سال گذشته با پیش‌بینی‌های گسترده فعالیت خود را آغاز کرده است و مدیران این مجموعه هزاران قطعه یخ طبیعی را از رودخانه یخ زده در نزدیکی آن منطقه حمل کرده‌اند تا مجسمه‌های یخی و بخش‌های مختلف این هتل را تکمیل کنند.

هتل لوکس با دمای منفی 5 درجه سانتی‌گراد! (+عکس)

روی سایت اینترنتی مخصوص این هتل منحصر به فرد نوشته شده است: «از زمانی که بنای این هتل ساخته شدف هر سال به منظور بازسازی و زیباسازی آن مجموعه گسترده‌ای از یخ و برف که در رودخانه محلی جمع شده است به این نقطه آورده می‌شود. سپس ماده مخصوص روی قالب‌های یخ اسپری می‌شود تا آنها حالت خود را از دست ندهند و در قالب مجسمه‌های تراشیده شده باقی بمانند.

هتل لوکس با دمای منفی 5 درجه سانتی‌گراد! (+عکس)

اتاق‌های این هتل به صورت کلاسیک و از یخ ساخته شده‌اند، سقف آنها مانند خانه اسکیموها قوسی شکل است و مهندسان ویژه مقاومت و استحکام آنها را بررسی کرده‌اند. هر کدام از اتاق‌ها حجم مشخصی از یخ و برف را در خود جا داده‌اند و بنابراین زمانی که هنرمندان وارد اتاق می‌شوند تا مجسمه مورد نظر خود را به کمک آنها بتراشند، به اندازه کافی ماده اولیه در اختیار دارند».

هتل لوکس با دمای منفی 5 درجه سانتی‌گراد! (+عکس)

نام این مرکز «آیس‌هتل» است و اگرچه همه چیز در آنجا از یخ و برف ساخته شده است،‌ ولی فضای داخل اتاق‌ها کاملا گرم است و افراد به راحتی می‌توانند در آن سکونت داشته باشند. داخل این مجموعه یک رستوران یخی، یک کافی‌شاپ، و یک سالن مخصوص برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها در نظر گرفته شده است و همچنین در مجاورت آن یک هتل دیگر به تازگی بنا شده است که انرژی مورد نیاز خود را از خورشید دریافت می‌کند و این مجموعه که دمای اصلی آن همواره زیر صفر است در کل یک فضای زیبا و گسترده برای مشاهده کردن را فراهم آورده است. در مجموع ۱۱۳ هنرمند برجسته از ۳۴ کشور مختلف گرد هم آمده‌اند تا تمام مجسمه‌هایی که در این هتل وجود دارد را بتراشند.

هتل لوکس با دمای منفی 5 درجه سانتی‌گراد! (+عکس)

یکی از زیباترین و بهترین مجسمه‌هایی که در این هتل وجود دارد ون کلاسیک فولکس واگن است امسال توجه همگان را به خود جلب کرده است و در آن مجسمه‌های دیگری به شکل حیوانات و … هم تراشیده شده‌اند که بسیار زیبا هستند. همچنین لازم به ذکر است که یک لوستر یخی بسیار زیبا در این هتل نصب شده است که ۱۰۰ کریستال یخی تراشیده شده دست ساز را شامل می‌شود تا روشنایی فضای اصلی آن را تامین کند.

هتل لوکس با دمای منفی 5 درجه سانتی‌گراد! (+عکس)

بیست و نهمین سالگرد فعالیت آیس‌هتل هم اکنون آغاز شده است و مسافران می‌توانند تا ۱۳ آپریل ۲۰۱۹ در آن اقامت داشته باشند که البته پس از این زمان که هوا رو به گرمی می‌رود، یخ‌ها شروع به آب شدند می‌کنند و کل بنای هتل که به این زیبایی تراشیده شده است از بین می‌رود. برای آن دسته از افرادی که علاقه به سکونت در این هتل دارند باید گفت هر شب اقامت در یک سوئیت این هتل ۳۷۵۲ کرون سوئد معادل ۳۰۶ دلار هزینه دارد و البته توجه داشته باشید که افراد می‌بایست با لباس گرم و مناسب به این هتل بروند، زیرا دمای عمومی در بخش‌های مختلف هتل منفی ۵ درجه سانتی‌گراد است.

هتل لوکس با دمای منفی 5 درجه سانتی‌گراد! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا