گردهمایی برترین مفهومی های ۲۰۱۸ (+عکس)

در این مطلب بهترین مدل‌های مفهومی خودروهایی که سال ۲۰۱۸ معرفی شدند آورده شده است تا مشخص شود شرکت‌های خودروسازی برای آینده چه برنامه‌ریزی‌هایی دارند و چگونه اتومبیل‌هایی که در سال‌های پیش‌رو سوار می‌شویم را متحول می‌کنند.

موبنا – فناوری‌های مربوط به حوزه صنعت خودروسازی همچنان در حال پیشرفت است و هرسال دستاوردهای نوین را در این زمینه مشاهده می‌کنیم. خودروهای برقی رفته رفته پیشرفته‌تر می‌شوند و دستیارهای هوشمند راننده در حال به کارگیری در انواع مختلف خودروها هستند، تولید انبوه اتومبیل‌های خودران آغاز شده است و موتورهای سنتی جای خودرو با به موتورهای هیبریدی داده‌اند. با این توضیحات طولی نخواهد کشید که بتوانیم در یک اتومبیل کاملا خودران بدون نیاز به راننده سوار شویم یا آنکه با تاکسی پرنده بدون نیاز به سوخت به مقصد برسیم. از این رو، شرکت‌های بزرگ خودروسازی نمونه‌های اولیه محصولات جدید را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

در این مطلب بهترین مدل‌های مفهومی خودروهایی که سال ۲۰۱۸ معرفی شدند آورده شده است تا مشخص شود شرکت‌های خودروسازی برای آینده چه برنامه‌ریزی‌هایی دارند و چگونه اتومبیل‌هایی که در سال‌های پیش‌رو سوار می‌شویم را متحول می‌کنند.

گردهمایی برترین مفهومی های 2018 (+عکس)

پژو ای-لجِند

خودروهای مدرن به انواع فناوری‌های هوشمند و رو به رشد مجهز شده‌اند و در این میان برخی خودروسازان بزرگ سعی کرده‌اند ضمن ارایه فناوری‌های مذکور به مشتریان، شکل ظاهری خودروها را مانند مدل‌های قدیمی‌تر خود حفظ کنند تا افراد ارتباط بهتر و بیشتری با آن برقرار سازند. شرکت فرانسوی پژو از جمله کمپانی‌هایی است که چنین محصولی را تولید کرده تا بتوانید یک اتومبیل کاملا مدرن و پیشرفته را با شکل ظاهری قدیمی در اختیار بگیرید. مدل مفهومی این خودرو که ای-لجند نام دارد سال ۲۰۱۸ میلادی در نمایشگاه «پاریس موتور شو» به نمایش درآمد.

این خودروی مفهومی برمبنای اتومبیل قدیمی «۵.۴ کوپه» شرکت پژو ساخته شده است که در ده‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی فروخته می‌شود و البته شرکت فرانسوی سعی کرده است این شکل ظاهری قدیمی را به گونه‌ای مدرن کند تا در نهایت مشتریان یک اتومبیل زیبا و کارآمد را مورد استفاده قرار دهند.

ای‌-لجند نه تنها ظاهر زیبا و قابل قبولی دارد، بلکه نسل آتی فناوری‌های اتومبیل رانی را هم در خود جا داده است. این محصول زیر کاپوت خود موتور الکتریکی ۴۵۶ اسب باری را شامل می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان حرکت معادل ۶۰۰ کیلومتر را برای افراد فراهم می‌کند و البته موتور پرقدرت مذکور به گونه‌ای ساخته شده است که افراد می‌توانند در کمتر از ۴ ثانیه سرعت اتومبیل را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. این محصول «سری ۵» فناوری هوشمند خودران را برای رانندگی خودکار شامل می‌شود و با این وجود امکانات لازم برای رانندگی توسط انسان هم در نظر گرفته شده است و در مجموع ای‌-لجند دو حالت رانندگی خودکار و دو حالت رانندگی دستی را در اختیار راننده می‌گذارد. زمانی که به این خودرو اجازه می‌دهید به صورت خودکار به مسیر خود ادامه دهد، سرنشینان می‌توانند تمام مزایای نمایشگر لمسی مرکزی ۱۶ اینچی را در اختیار بگیرند.

این خودرو انواع امکانات پیشرفته و مختلف را شامل می‌شود و با این وجود در مجموع می‌توان آن را یکی از بهترین مدل‌های مفهومی سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی کرد که با ظاهر کلاسیک، امکانات پیشرفته را در اختیار مشتریان می‌گذارد.

گردهمایی برترین مفهومی های 2018 (+عکس)

جنسیس اِسنشا هیوندای

این خودرو که شکل ظاهری بسیار زیبایی دارد را می‌توان با تمام محصولات شرکت کره‌ای هیوندای متفاوت دانست و به همین خاطر این سوال برای افراد مطرح شده است که آیا جنسیس اسنشا را هیوندای به تنهایی طراحی کرده است یا خیر؟ این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی دو مدل مفهومی با نام «له فیل روگ» در نمایشگاه اتومبیل ژنو و «جنسیس اسنشا» را در نمایشگاه اتومبیل نیویورک در معرض دید عموم قرار داد. اتومبیل «له فیل روگ» که جزییات کمی در مورد آن منتشر شد مورد توجه مردم قرار گرفت و سپس از مدل اسنشا با ظاهر متفاوت رونمایی شد.

این محصول نخستین خودروی کاملا برقی هیوندای در خانواده محصولات جنسیس محسوب می‌شود و از شکل ظاهری اسنشا به عنوان خودرویی متعلق به خانواده اتومبیل‌های جی‌تی یاد می‌کنند و شرکت سازنده نام «ورزشکار خوش‌اندام» را هم به آن اطلاق کرده است. به صورت خلاصه می‌توان گفت قابلیت‌های اجرایی این خودرو فوق العاده است، طراحی بسیار زیبایی دارد، امکانات پیشرفته و مدرنی را شامل می‌شود و در مجموع می‌توان از آن به عنوان خودرویی برای آینده یاد کرد. بدنه این خودرو از جنس کربن ساخته شده است و بنابراین وزن آن کاهش یافته است تا شتاب اولیه و سرعت نهایی خودرو افزایش یابد. باتری‌های پرظرفیت و پرقدرتی که برای اسنشا در نظر گرفته شده‌اند به همراه سیستم تامین انرژی چند موتوره این امکان را فراهم کرده است تا جنسیس اسنشا در ۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

درهای جنسیس اسنشا به صورت پروانه‌ای و رو به بالا باز می‌شود. داخل کابین این خودرو به صورت کلاسیک و بسیار زیبا طراحی شده است، روکش صندلی‌ها و کنسول جلو از جنس چرم است و همه چیز در این خودرو به صورت دیجیتالی کنترل می‌شود. این خودرو که امکان رانندگی با سرعت بالا را فراهم می‌کند، انواع امکانات مورد نیاز سرنشینان را در اختیار آنها قرار می‌دهد و سیستم هوشمند آن می‌تواند با شرایط روحی و جسمی راننده خود را تطبیق دهد.

گردهمایی برترین مفهومی های 2018 (+عکس)

مرسدس ویژن ای‌کیو سیلور آرو

شرکت مرسدس با الهام گرفتن از اتومبیل مسابقه‌ای خود مربوط به سال ۱۹۳۷ میلادی یک طراحی مدرن با امکانات بسیار پیشرفته را در معرض دید عموم قرار داده است تا در نهایت یک خودروی بسیار پرقدرت با موتور کاملا الکتریکی با توان ۷۳۸ اسب بخار در اختیار راننده قرار گیرد و از آن به عنوان بهترین مدل مفهومی سال ۲۰۱۸ یاد کنند. مرسدس ویژن ای‌کیو سیلور آرو که از همه نظر به هیچ اتومبیل دیگری شباهت ندارد با هر بار شارژ کامل باتری می‌تواند معادل ۴۰۰ کیلومتر حرکت کند، فقط یک صندلی برای آن در نظر گرفته شده است و از آن می‌توان به عنوان یکی از پرقدرت‌ترین اتومبیل‌های مسابقه‌ای برقی یاد کرد.

این مدل مفهومی که شکل ظاهری بسیار آیرودینامیکی دارد مبتنی بر مدل گرند پریک مرسدس ساخته شده است که سال ۱۹۷۳ میلادی معرفی شد و با حداکثر سرعت ۴۳۲.۷ کیلومتر بر ساعت در خیابان‌ها حرکت می‌کند و آن زمان رکورد پرسرعت‌ترین اتومبیل جهان را به خود اختصاص داده بود. لازم به ذکر است که «اینفینیتی پروتوتایپ ۱۰» هم از جمله خودروهای برقی تک صندلی پیشرفته محسوب می‌شود، ولی ویژن ای‌کیو امکانات متفاوتی دارد که هرگز آنها را تجربه نکرده‌اید.

گردهمایی برترین مفهومی های 2018 (+عکس)

هوندا اوپن اِیر وهیکل

از آن زمان که ارایه مدل مفهومی یک خودروی برقی پروژه بزرگی برای شرکت‌های اتومبیل سازی محسوب می‌شد مدت زیادی سپری شده است و هم اکنون بیشتر شرکت‌های خودروساز چنین محصولاتی را معرفی کرده‌اند. با این وجود کمتر دیده شده است که خودروهای شاسی بلند و کراس‌اور به خصوص اتومبیل‌های مخصوص آفرود با موتور کاملا برقی عرضه شوند.

در سالی که گذشت انواع اتومبیل‌های برقی به شکل سواری یا ون به کاربران جهانی معرفی شد و در این میان شرکت ژاپنی هوندا محصولی را معرفی کرد که تاکنون نمونه آن مشاهده نشده بود. این خودرو «راگد اوپن ایر وهیکل» نام داشت که مدل مفهومی آن توسط شرکت هوندا به نمایش درآمد و از آن به عنوان پرقدرت‌ترین خودروی برقی مخصوص آفرود یاد شد. ترکیب فناوری موتورهای برقی هوندا با بدنه مخصوص خودروهای آفرود این امکان را فراهم کرد تا در نهایت یک اتومبیل پرسرعت، قدرتمند و متفاوت برای آفرود ارایه شود و علاقمندان با موتور برقی هم بتوانند آفرود را تجربه کنند. این خودرو که شکل ظاهری خشن دارد و نسبت به خودروهای برقی نظیر تسلا متفاوت است، امکانات بسیار ویژه و منحصر به فردی را هم ارایه می‌کند.

گردهمایی برترین مفهومی های 2018 (+عکس)

استون مارتین لاگوندا ویژن

شرکت‌های خودروسازی با معرفی مدل مفهومی اتومبیل‌های خود طراحی و فناوری‌های آینده را در معرض دید عموم قرار می دهند و در این میان برخی محصولات بسیار متفاوت و منحصر به فرد عرضه شده‌اند. استون مارتین در سال ۲۰۱۸ میلادی مدل مفهومی را در معرض دید عموم قرار داد که از آن به عنوان نخستین خودروی لوکس با درصد آلایندگی صفر برای محیط زیست یاد شد. این خودرو «استون مارتین لاگوندا ویژن» نام داشت که نخستین بار در نمایشگاه بین المللی «۲۰۱۸ ژنو موتور شو» به نمایش درآمد.

طراحی این محصول بر اساس زبان استون مارتین بود و البته شرکت مذکور با این اتومبیل یک برند زیرمجموعه جدید با نام لاگوندا را معرفی کرد تا اتومبیل‌های برقی پیشرفته و متفاوت در آن تولید شوند. بدنه بیرونی این خودرو شکل ظاهری بسیار عجیب و غیرامروزی دارد و امکانات داخلی آن هم بسیار پیشرفته است. این محصول که به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است و موتور کاملا الکتریکی دارد، پیشرفته‌ترین سطح سیستم خودران را هم شامل می‌شود و همچنین ابعاد آن متناسب با اتومبیل‌های امروزی ساخته شده است. زمانی که این خودرو رابرای اولین بار مشاهده می‌کنید شکل ظاهری آن شبیه به اتومبیل‌های لوکس و مسابقه‌ای دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی است، ولی امکانات آن به قدری مدرن است که کمتر مدل مشابهی تاکنون با این شرایط معرفی شده است.

درهای این اتومبیل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یکی از آنها به شکل معمول و دیگری در جهت عکس باز می‌شود تا بیشترین فضا برای ورود به کابین باز شود و داخل کابین از باکیفیت‌ترین مواد از جمله ابریشم، کشمیر و سرامیک استفاده شده است تا شکل ظاهری آن بسیار لوکس باشد. این محصول به فناوری «سطح ۴» خودروهای خودران مجهز شده است و از جمله امکانات داخلی آن می‌توان به صندلی‌های جلوی چرخشی، فرمان قابل انتقال از سمت راست به سمت چپ، فرمان کشویی، و یک صندلی VIP با تمامی امکانات الکترونیکی و پیشرفته یاد کرد.

گردهمایی برترین مفهومی های 2018 (+عکس)

اینفینیتی کیو اینسپیرِیشن

ترکیب موتور برقی با اتاق لوکس از جمله اتفاقاتی است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی در سر می‌پرورانند و انواع مختلف محصولات خود را در این زمینه عرضه می‌کنند. شرکت اینفینیتی سال ۲۰۱۶ میلادی محصولی را با نام وی‌سی-توربو عرضه کرده بود که موتور برقی را با امکانات پیشرفته ارایه می‌کرد و هم اکنون مدل مفهومی یک خودروی سواری کوچک و زیبا با نام «کیو اینسپیرِیشن» را در معرض دید عموم قرار داده است که در اصل موتور ۲.۰ لیتری را شامل می‌شود. این خودرو با اتاق کوچک خود در خانواده سواری‌های کوچک و چهار در قرار می‌گیرد که امکانات داخلی بسیار پیشرفته دارد و همین مسئله باعث شده است تا سرعت و توان بالایی داشته باشد.

موتور چهار سیلندر توربو به این خودرو امکان می‌دهد توان قابل قبولی را در اختیار راننده قرار دهد و البته «کیو اینسپیریشن» فناوری‌های پیشرفته فراوانی را در کابین خود جا داده است که می‌تواند آن را از محصولات مشابه مجزا کند. این خودرو از روی مدل «اینفینیتی وی‌سی-توربو» طراحی شده است و با این وجود آن را می‌توان پیشرفته‌تر و کارآمدتر دانست.

گردهمایی برترین مفهومی های 2018 (+عکس)

تویوتا جی‌آر سوپر اسپورت کانسپت

این مدل مفهومی یک گزینه مناسب برای آن دسته از افرادی محسوب می‌شود که تمایل دارند اتومبیل متفاوت و پرقدرت را در اختیار بگیرند. شرکت ژاپنی تویوتا تایید کرد که از ژانویه ۲۰۱۹ تولید انبوه این محصول که شکل ظاهری متفاوتی دارد را آغاز می‌کند و قرار است که در سال آیندی یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اسپورت در جهان باشد.

مدل مفهومی خودروی اسپورت تویویا شباهت زیادی به «جی‌تی سوپر اسپورت کانسپت» دارد که همین شرکت پیش‌تر در نمایشگاه بین‌المللی «توکیو اتو سالن» از آن رونمایی کرده بود. بر خلاف اتومبیل تویوتا سوپرا که از زمان ورود آن به خیابان‌ها حدود چهار سال می‌گذرد، این محصول امکانات پیشرفته و متفاوتی را در خود جا داده است که در آینده می‌تواند عرصه اتومبیل رانی را دگرگون کند.

پروژه «جی‌آر سوپر اسپورت» تویوتا را به عرصه خودروهای پرقدرت برمی‌گرداند و امکان رقابت آن را با خودروسازهای دیگر در این کلاس از محصولات فراهم می‌کند. رقبای اصلی این خودرو را می‌توان «استون مارتین والکایر» و «مرسدس-ای‌ام‌جی وان» معرفی کرد. مدل مفهومی خودروی جدید تویوتا فناوری هیبریدی را در خود جا داده است و برای آن موتور «تی‌اس۰۵۰ هیبرید دبیلو‌ی‌سی» در نظر گرفته شده است که حجم ۲.۴ لیتری از نوع توئین-توربو را با شش سیلندر در اختیار راننده قرار می‌دهد و توان آن ۹۸۶ اسب بخار است. با این مشخصات می‌توان این محصول را یکی از قدرتمندترین خودروهای اسپورت سال آینده دانست.

گردهمایی برترین مفهومی های 2018 (+عکس)

پورشه مشِن ای کراس توریسمو

خودروهای برقی سواری و شاسی بلند در انواع مختلف عرضه شده‌اند و در آینده نه چندان دور حاکمیت جاده‌ها را در دست می‌گیرند. شرکت پورشه در سالی که گذشت یک اتومبیل متفاوت برقی چهار در را با نام «میشن ای کراس توریسمو» در نمایشگاه بین المللی ژنو در معرض دید عموم قرار داد تا تحول بزرگی در این زمینه رقم بزند.

از این محصول می‌توان به عنوان یک خودروی اسپورت جدید یاد کرد که امکانات «پورشه پانامرا اسپورت توریسمو» را در خود جا داده است که توان موتور آن بیش از ۶۰۰ اسب بخار است. «کراس توریسمو» موتور دوگانه AWD را در خود جا داده است که چرخ‌های عقب متحرک دارد و سیستم تعلیق و شاسی پیشرفته را در آن شامل می‌شود. ارتقاع لاستیک‌های این اتومبیل نسبت به مدل قبلی ۵۰ میلیمتر بیشتر شده است.

این خودرو که می‌تواند گزینه مناسب برای آفرود باشد در کمتر از ۳.۵ میلیمتر سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و با شکل ظاهری زیبا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شرکت پورشه سیستم ریلی جدید برای ارسال این خودرو به نقاط مختلف اروپا در نظر گرفته است تا عرضه گسترده آن ممکن شود. «میشن ای کراس توریسمو» یک مدل مفهومی قابل قبول است که شرکت پورشه تایید کرده است مدل نهایی را به همین شکل به تولید انبوه می‌رساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا