گوشی‌های آیفون گول هکرها را نمی‌خورند؟

اپل به تازگی مدعی شده است که سیستم تشخیص چهره هوشمند در گوشی های آیفون فریب حقه جدید هکرها برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران را نمی‌خورند.

موبنا – گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری با سوءاستفاده از پرینترهای سه بعدی به فریب حسگرهای تشخیص چهره هوشمند گوشی‌های هوشمند مبادرت کرده‌اند.

اما حالا اپل ادعا کرده است که فناوری تشخیص چهره و احراز هویت بکار رفته در گوشی‌های آیفون فریب این اقدام هکرها و مجرمان سایبری را نمی‌خورد این درحالیست که بسیاری از متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه فناوری پیشتر اعلام کرده بودند که گوشی های اندرویدی و آیفون هر دو در برابر این فریب و اقدام حرفه‌ای هکرها آسیب پذیری بالایی دارند.

به نظر می‌رسد که جدیدترین حقه هکرها برای نفوذ به اطلاعات موردنیاز خود و حریم خصوصی کاربران گوشی‌های موبایل، سواستفاده از نقاط ضعف و حفره های امنیتی سیستم تشخیص چهره و احراز هویت است. در این روش هکرها با بهره گیری از چاپگر و پرینترهای سه بعدی، به تولید چهره های قربانیان موردنظر خود پرداخته و سپس با نمایش آن در برابر حسگرهای تشخیص چهره گوشی هوشمند و دوربین آن، قفل گوشی را باز کرده و به تمامی اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارش وب سایت تک کرانچ، برخی از پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری خاطرنشان کرده اند با اینکه نمی توان به ادعای اپل مبنی بر آسیب پذیر نبودن گوشی های آیفون در برابر این روش به صورت کامل اعتماد کرد اما تا حدی نیز درست است چراکه تاکنون با بررسی و تحقیقات صورت گرفته، سیستم تشخیص چهره بکار رفته در گوشی‌های اندرویدی در برابر نفوذ هکرها در این روش آسیب پذیری بیشتری داشته و بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد تا هکرها با این روش بتوانند به اطلاعات کاربران گوشی‌های اندرویدی دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا