۵ ربات بامزه‌ای که مناسب کادوی کریسمس هستند (+عکس)

شاید جشن کریسمس سال ۲۰۱۹ زمان هدیه دادن ربات‌ها در کشورهای توسعه یافته باشد که اکنون انواع و اقسام آنها با ظاهر و کارایی‌های متفاوت وارد بازار شده‌اند.

موبنا – به نظر شما چه هدیه‌ای می‌تواند بیشتر از ربات‌ها نشان دهنده پیشرفت وسیع در هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین در سال ۲۰۱۸ باشد؟

تحقیقات گسترده در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی باعث شده است که دنیای رباتیک شکوفا شود و امکان ساخت محصولات رباتیک تجاری و صنعتی را فراهم کند.

چیزی که چند دهه پیش علمی-تخیلی به نظر می‌رسید، اکنون به واقعیت تبدیل شده است. بنابراین ربات‌ها ممکن است هدیه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و کودکان نسل جدید باشند.

احتمالا شنیده‌اید که چگونه ربات‌های هوشمند در حال کمک به تغییر دنیای علم هستند. ربات‌ها اجازه می‌دهند تا اکتشافات بیشتری در فضاهای ناشناخته از جمله اعماق فضا و اقیانوس‌ها انجام شود. یا از طریق تولید در پزشکی، ربات‌ها در حال تغییر چگونگی برخورد با چالش‌های این حوزه هستند.

امروزه ربات‌ها همه کار می‌کنند. محصولات کشاورزی را برداشت می‌کنند، غذا طبخ و سرو می‌کنند، در کارخانه‌ها کار می‌کنند، خودروهای ما را می‌رانند و سگ‌های ما را به پیاده‌روی می‌برند. بنابراین خواه ناخواه زحمت انسان به شدت کم شده است.

با این حال، ربات‌ها به زودی بخش بزرگ و جدایی ناپذیری از خانه شما خواهند شد، البته اگر تاکنون نشده باشند.

بعضی از این ربات‌هایی که در این خبر معرفی می‌کنیم، از یک همخانه بهتر هستند و مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل توجه را در اختیار دارند که شگفت‌انگیز است.

۵ ربات بامزه‌ای که مناسب کادوی کریسمس هستند (+عکس)

“بادی”(Buddy)

همه چیزهایی که راجع به یک حیوان خانگی دوست دارید را با یک دستیار رباتیک ترکیب کنید. حاصل این ترکیب، “بادی”، ربات هوشمند و با احساس مناسب برای محیط خانه است.

این ربات توسط شرکت “Blue Frog Robotics” ساخته شده و به عنوان یک همبازی ایده‌آل و دستیار شخصی برای تمام اعضای خانواده طراحی شده است.

مانند بسیاری از ربات‌های موجود در این فهرست، “بادی” برای دستیابی به خانه هوشمند یا خانه‌ای با روشنایی، گرمایش و دستگاه‌های الکترونیکی قابل کنترل ساخته شده است که می‌تواند از طریق تلفن هوشمند یا رایانه از راه دور کنترل شود.

خانه‌های آینده به طور کامل خودکار و از یک دستگاه مرکزی قابل کنترل خواهند بود.

۵ ربات بامزه‌ای که مناسب کادوی کریسمس هستند (+عکس)

“بادی” می‌تواند کارهای زیادی را در خانه انجام دهد، از جمله خدمات امنیتی خانگی، نقش‌آفرینی به عنوان دانشنامه شخصی شما، برنامه‌ریزی، پخش موسیقی و حتی ارائه بازی‌های سرگرم کننده برای کودکان.

صورت این ربات ۶۰ سانتی‌متری می‌تواند طیف وسیعی از احساسات را نشان دهد. همانطور که تیم سازنده اعلام کرده است، “بادی” دارای طیف وسیعی از احساسات است که به طور طبیعی در طول روز به صورت تعامل با اعضای خانواده بیان می‌شود. او از خوش‌آمدگویی به شما زمانی که به خانه می‌آیید، خوشحال خواهد شد و اگر گاهی اوقات به او توجه نکنید، غمگین خواهد شد. همچنین گاهی اوقات بدون هیچ دلیل خاصی، فقط به این دلیل که اولِ صبح است، بدخلق خواهد بود.

۵ ربات بامزه‌ای که مناسب کادوی کریسمس هستند (+عکس)

“آیبو”(aibo)

اگر یک سگ برای کریسمس می‌خواهید، “آیبو” ممکن است یک ربات کامل برای شما باشد.

این ربات که در ابتدای سال ۱۹۹۹ توسط سونی معرفی شده است، در این سال‌ها بارها ارتقا یافته است و پیشرفت‌های زیادی را نشان داده است.

“آیبو” که به عنوان یک اسباب بازی ساده توسعه داده شد، حالا به یک ربات تبدیل شده است که عین سگ‌های خانگی رفتار می‌کند.

۵ ربات بامزه‌ای که مناسب کادوی کریسمس هستند (+عکس)

“آیبو” مثل یک توله سگ ویژگی‌های زیادی دارد و با توانایی بیان احساسات به طور مستقیم، یک توپ کوچک از انرژی است که ممکن است بهترین دوست شما شود.

این ربات می‌تواند به واسطه درک حرکات بدن و دستورات صوتی کاربر با وی ارتباط برقرار کند. حتی درست مثل یک سگ واقعی، توانایی و تشخیص صورت صاحب خود را دارد.

۵ ربات بامزه‌ای که مناسب کادوی کریسمس هستند (+عکس)

کوری“(Kuri)

“کوری” می‌تواند یک دستیار عالی برای شما باشد. این ربات یک ربات تعاملی است که برای ثبت تمام لحظات مهم خانواده شما طراحی شده است.

این ربات کوچک و زیبا با حرکت در خانه، دارای حسگرهای لمسی و میکروفن‌های حساس است که به کاربر اجازه می‌دهد با وی ارتباط برقرار کند.

۵ ربات بامزه‌ای که مناسب کادوی کریسمس هستند (+عکس)

“کوری” مجهز به حسگرهای نقشه‌برداری است که همه اشیای خانه را به ذهن می‌سپارد و می‌تواند بدون مشکل و برخورد به موانع، آزادانه در خانه حرکت کند. حتی مجهز به پردازنده‌های قدرتمندی است که همه چیز را از تشخیص چهره و گفتار گرفته تا نقشه‌برداری و سرگرم کنندگی در اختیار دارد.

تیم سازنده می‌گوید این ربات منحصر به فرد، دلگرم‌کننده و بامزه لحظات مهم زندگی شما را با کیفیت HD ضبط می‌کند.

۵ ربات بامزه‌ای که مناسب کادوی کریسمس هستند (+عکس)

“اِیلوس”(Aeolus)

ربات “ایلوس” رباتی است که می‌تواند به مراقبت از انسان‌ها بپردازد و به آنها کمک کند تا برخی از وظایف روزمره زندگی خود را مدیریت کنند.

این ربات بسیار هوشمند و قابل ستایش می‌تواند بسیاری از وظایف از جمله غذا دادن به افراد را انجام دهد و یا اقلام گم شده در خانه را پیدا کند.

ربات‌های امن و هوشمند هر روز از شما یاد می‌گیرند و درباره رفتار و الگوهای همیشگی شما شناخت پیدا می‌کنند. ربات “ایلوس” در اینجا برای کمک به حفظ امنیت خانه شما، کمک به تمیز کردن خانه، جابجایی مبلمان و حتی دستمال کشیدن کف خانه توسعه داده شده است.

۵ ربات بامزه‌ای که مناسب کادوی کریسمس هستند (+عکس)

فلفل“(Pepper)

“فلفل” توسط شرکت “Softbank Robotics” ساخته شده است که انسان‌نما ترین ربات حاضر در این فهرست است. “فلفل” یکی از اولین ربات‌های جهان است که توانست چهره‌ها و احساسات بنیادی انسان را تشخیص دهد.

این ربات ۱۲۰ سانتیمتری که شکلی پسرانه دارد، می‌تواند به ۱۰ زبان مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی و عربی ارتباط برقرار کند.

۵ ربات بامزه‌ای که مناسب کادوی کریسمس هستند (+عکس)

“فلفل” در حال حاضر در کلاس‌های درس و فضاهای کسب و کار در سراسر جهان استفاده می‌شود. با این حال، برای خرید به منظور کمک به کارهای خانه به عنوان دستیار خانگی نیز در دسترس است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا