کلاشینکوف از پهپاد هوشمند رونمایی کرد (+فیلم و عکس)

شرکت کلاشینکوف از دو پهپاد هوشمند رونمایی کرد که مجهز به سیستم شناسایی خودکار هستند و می توانند از فاصله ۶۲ مایلی اطلاعات هر کشتی را جمع آوری کنند.

موبنا – کلاشینکوف از یک جفت پهپاد هوشمند رونمایی کرد که برای حفاظت از دارایی های روسیه در قطب شمال طراحی شده اند. این پهپادها به طور مداوم محیط تحت نظر را رصد می کنند.

پهپادهای مذکور ZALA نام دارند و مجهز به سیستم شناسایی خودکار هستند که می تواند اطلاعات درباره یک کشتی را از فاصله ۶۲ مایلی جمع آوری کند.
ولادیمی دیمیتریف مدیر ارشد اجرایی گروه کلاشینکوف در این باره می گوید: پهپادهای ZALA Arctic می توانند فعالیت های نظامی و مدنی مختلفی را برای تحقیقات در منطقه قطبی انجام دهند، ایمنی حمل و نقل دریایی را تامین کنند و یک سیستم کامل برای رصد سواحل قطبی و آب های آن فراهم کنند.

کلاشینکوف از پهپاد هوشمند رونمایی کرد (+فیلم و عکس)

این ۲ پهپاد می توانند اطلاعاتی مانند نام، اندازه، مسیر و سرعت درباره هر کشتی را برای اپراتورهای خود ارسال کنند.
به هرحال به نظر می رسد این پهپادها دوربین عکسبرداری ۲۴ مگاپیکسلی با لنزهای قابل تعویض دارند. همچنین یک دوربین فیلمبرداری در پهپادهای مذکور وجود دارد. باتری آن نیز ۵ سال دوام دارد.
به گفته مدیر ارشد اجرایی گروه کلاشینکوف، اپراتورهای این پهپاد ها در یک ماژول مخصوص در یک کانتینر دریایی نگهداری می شوند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا