فریب مغز با کاشت ابزاری در بدن برای نبرد با چاقی (+عکس)

محققان موفق به تولید محصول کوچک قابل کاشت منحصر به فردی در بدن انسان شده اند که می تواند به نبرد چاقی برود. مهم ترین مزیت این محصول عدم نیاز آن به باتری است.

موبنا – مهندسان دانشگاه ویسکانسین می گویند در این محصول خاص یک عصب انسان شبیه سازی شده است. این عصب شبیه سازی شده شکم را به مغز متصل می سازد و از این طریق مغز فریب خورده و تصور سیر بودن را در فرد ایجاد می کند.
در حال حاضر اکثر جراحی های صورت گرفته برای درمان چاقی به روش هایی مانند بای پس معده انجام می شوند که در آنها با بستن بخشی از فضای معده تلاش می شود تا تمایل فرد به خوردن کمتر شود. اما استراتژی جدیدی که در چند سال اخیر به طور جدی مورد استفاده قرار گرفته مبتنی بر شبیه سازی رفتار اعصاب برای ایجاد حس کاذب سیری در فرد است.

فریب مغز با کاشت ابزاری در بدن برای نبرد با چاقی (+عکس)

در روش مذکور رفتار عصبی موسوم به واگ شبیه سازی می شود که علائمی را بین بدن و مغز رد و بدل می کند. شبیه سازی مذکور به سرکوب میل به خوردن و مجبور کردن فرد به توقف خوردن کمک می کند.
نکته جالب این است که دستگاه یادشده انرژی مورد نیاز برای فعالیت خود را از حرکات شکم انسان تامین می کند و لذا نیازی به باتری هم ندارد. آزمایش دستگاه مذکور بر روی موش هاموفق بوده و به کاهش ۳۵ درصدی وزن آنها در یک بازه زمانی ۱۸ روزه منجر شده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا