تکنولوژی آنتن‌های هوشمند هوآوی، ابتکاری نوین در حوزه ارتباطات ۵G

تکنولوژی مدیریت آنتن‌های جدید هوآوی با الهام از سیستم مدیریت هسته‌های پردازنده در گوشی‌های این شرکت توسعه یافته است.

موبنا – در گذشته‌ای نه چندان دور تماس‌های تصویری با کیفیت، بازی‌های آنلاین پرهیجان و دانلود پرسرعت؛ همه و همه امری محال به نظر می‌رسید اما امروزه شاهد رونمایی از گوشی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G هستیم و شنیدن این گونه اخبار دیگر ما را شگفت‌زده نمی‌کند!
تصور کنید فعالیت‌های روزانه بشر تا چه اندازه می‌تواند با ترکیب تکنولوژی هوش مصنوعی و اینترنت ۵G سریع‌تر وکارآمد تر انجام شود، از این رو تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در تلاش هستند تا با تلفیق این دو تکنولوژی تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورند که از این بین می‌توان به دستاورد جدید شرکت هوآوی که با نام ” سیستم کنترل هوشمند آنتن تلفن همراه” ثبت اختراع شده اشاره کرد.
این سیستم قادر است علاوه بر مدیریت ارتباطات برقرار شده با استفاده از اینترنت ۵G، میزان انرژی مصرف شده گوشی را نیز کنترل کند. موبایل‌های چند آنتن ۵G در آینده ممکن است به ۸، ۱۲ و یا حتی ۲۴ آنتن مجهز شوند اما نباید این نکته را از قلم انداخت که برای بهره وری بهتر از اینترنت ۵G، به افزایش سرعت انتقال داده‌ها نیز نیازمندیم.
به عنوان یک مثال ساده‌تر می‌توان به نحوه عملکرد یک هواپیما اشاره کرد. با افزایش قابلیت‌‌ها و ظرفیت سوخت هواپیما، امکانات آن نیز به مراتب بیشتر می‌شوند درحالیکه در صورت نبود سیستم مدیریت هوشمند نمی‌توان از این امکانات به نحو احسن بهره برد. بنابراین هوآوی با اختراع “سیستم کنترل هوشمند آنتن تلفن همراه” تلاش کرده است تا با بهره گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی، مصرف انرژی آنتن‌های به کار برده شده در گوشی‌های هوآوی را مدیریت کند.
عملکرد این سیستم به این صورت است که در هنگام برقراری تماس تلفنی تنها از یک آنتن استفاده می‌شود و در هنگام اجرای سناریوهای پرحجم‌تر مانند بازی‌های آنلاین و یا تماشای ویدیو این تکنولوژی با درگیر کردن آنتن‌های بیشتر سرعت انتقال داده‌ها را افزایش می‌دهد. این سیستم همچنین قادر است میزان مصرف باتری گوشی هوشمند را کنترل کرده و در صورت نیاز با غیرفعال کردن آنتن‌های غیرضروری، طول عمر باتری تلفن همراه را تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

تکنولوژی آنتن‌های هوشمند هوآوی، ابتکاری نوین در حوزه ارتباطات 5G

به عبارت دیگر این تکنولوژی جدید درست همانند مدیریت هسته‌های پردازنده اصلی دستگاه عمل می‌کند که منابع را بر مبنای نیاز تخصیص می‌دهد و اینطور نیست که همه منابع برای نیازهای حتی اندک نیز درگیر باشند. در مدیریت هسته‌ها، مصداق پردازنده بود و در این تکنولوژی جدید مصداق آنتن‌های گوشی هستند.
این تکنولوژی جدید به گوشی‌های آینده هوآوی این امکان را می‌دهد که آنتن‌های قدیمی را به شکل هوشمند مدیریت کنند تا با حفظ بازده، مصرف انرژی آنها کاهش یابد که این خود کمکی شایان ذکر به محیط زیست محسوب می‌شود. به عبارت دیگر هوآوی با فن آوری کنترل آنتن هوشمند خود سعی درتوسعه فن آوری و کمک به جامعه داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا