پایتخت ضعیف ترین خدمات زیرساختی مخابرات را دارد

فرماندار شهرستان تهران گفت: پایتخت از ضعیف ترین خدمات زیرساختی برخوردار است و حتی در برخی نقاط امکان پوشش شبکه مخابراتی وجود ندارد.

موبنا – عیسی فرهادی در نشست شورای اداری شهرستان تهران افزود: در برخی نقاط شهر تهران پوشش مخابرات ۱۰۰ درصدی نیست و این موضوع در انتخابات سال ۹۴ و ۹۶ هم مشکل ساز شد.
وی یادآورشد: از اکنون باید برای رفع مشکل پوشش خدمات مخابراتی برنامه ریزی و اقدام کرد.
فرهادی اظهارداشت: کمتر محله ای در سطح شهر تهران وجود دارد که با مشکل نبود امکان خرید پست مخابراتی مواجه نباشد و از همین رو هم باید ترتیبی برای رفع مشکل داده شود.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان تهران هم در ادامه به وجود یک هزار و ۴۰۰ کیلومتری فیبر نوری بدون استفاده در شهرداری تهران اشاره و خاطرنشان کرد: بهره گیری از این ظرفیت به هماهنگی میان مخابرات و مدیریت شهری نیاز دارد و هزینه بسیار سنگینی هم برای آن انجام شده است.
احمد اسماعیلی راد تاکید کرد: اکنون ایجاد هماهنگی در میان مجموعه مدیران برای اجرای سند توسعه تهران در دست پیگیری و اجراست.
معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران هم در ادامه تصریح کرد: با توجه به برنامه های پنج ساله سوم شهر تهران که در حال تدوین است و میلیاردها تومان در آن هزینه شده تا در پنج سال آینده اقدامات خوبی را در سطح پایتخت مشاهده کنیم متاسفانه در زمینه زیرساخت های مهندسی هیچ همکاری میان شهرداری تهران و دستگاه های اجرایی در سطح شهر نمی بینیم.
غلامحسین آرام افزود: برای تصویب سند توسعه پنج ساله، برنامه در شورای برنامه ریزی شهرستان مطرح، تصویب و سپس به دستگاه های اجرایی ابلاغ می کنیم تا هماهنگی در اجرای زیرساخت های مناسب در شهر تهران ایجاد شود.
وی ضمن گلایه از موازی کاری در تهران تصریح کرد: مدیران استانی یا شهرستانی با مدیریت شهری تهران هرگز با هم ننشسته اند تا هماهنگی داشته باشند؛ اکنون در حوزه مخابرات فقط به دلیل نداشتن همکاری شهرداری با مخابرات و صادرنشدن مجوزهای مورد نیاز، ضعیف ترین زیر ساخت استان را داریم.
آرام به صرف هزینه سه میلیارد تومانی برای تدوین سند توسعه شهر تهران در یک شرکت بخش خصوصی و تایید نشدن آن در شورای شهر به دلیل نبود هماهنگی با دستگاه های اجرایی و زیرساختی اشاره و بیان کرد: در برنامه دوم پنج ساله هم تنها شرکتی که همکاری داشت و پاسخگوی استعلام ها شد شرکت مخابرات و آبفا بود و امید می رود برنامه سوم دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل مخابرات استان تهران هم در ادامه این جلسه به مشکلات و ظرفیت های مخابرات شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: زیرساخت های مخابراتی در سطح کشور در دو شرکت مخابرات و زیرساخت های ایران ارائه می شود.
سید علی ملک جعفری متولی اصلی ارائه خدمات مخابراتی در سطح شهرها را مخابرات معرفی کرد و ادامه داد: اکنون در سطح استان تهران ۲۲ کیلومتر فیبر نوری و ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر کابل مسی وجود دارد و اجرای آنها بر اساس یک روال مهندسی بوده است.
وی با بیان اینکه سرقت کابل های فیبر نوری یکی از مشکلات این زیرساخت در شهر تهران است، به نبود همکاری با مدیریت شهرداری در اجرای زیرساخت های مخابراتی در سطح پایتخت اشاره کرد.
ملک جعفریان اضافه کرد: هزینه های بالایی که شهرداری می طلبد و ممانعت های بالایی که برای اجرای طرح های وجود دارد، در اصل به مانعی در برابر توسعه صنعت سبز مخابرات تبدیل شده است.
مدیرکل مخابرات استان تهران گفت: یک شرکت تخصصی مانند مخابرات می تواند زیرساخت های مناسبی را در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شرکت ها و نهادهای مختلفی قرار دهد تا بتوانند از این ارتباطات و فناوری اطلاعات که یک بستر امن است، استفاده کنند.
در این نشست هماهنگی بیشتر نهادهای اجرایی در پایتخت و شهرستان تهران مورد تاکید قرار گرفت.

**دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب بازگو شود
بخش دیگری از نشست شورای اداری شهرستان تهران به تاکید مدیران برای اطلاع رسانی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی اختصاص داشت و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: مدیران در بخش های مختلف دستاوردهای۴۰ ساله انقلاب اسلامی را استخراج و اطلاع رسانی و با مردم ارتباط برقرار کنند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: استمرار جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته در شرایطی به دست آمده که دشمنان از هیچ توطئه ای علیه آن دریغ نکرده اند و امروز این انقلاب به حرکتی الهام بخش برای سایر جنبش های مردمی جهان تبدیل شده است.
وی بر لزوم شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید و بیان کرد: این همان کشوری است که طی ۲۰۰ سال گذشته با هر اتفاق تاریخی بخشی از آن به نحوی جدا شد و امروز با وجود تمام مشکلات و ضعف های موجود جمهوری اسلامی در اوج قرار دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران مدیران را موظف به افزایش آگاهی مردم نسب به خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی فقط منحصر به روزهای دهه فجر نیست و باید برنامه ای ترتیب داد تا تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام، توان و اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشد.
فرماندار شهرستان تهران هم در ادامه گفت: بزرگترین هنر جمهوری اسلامی این بود که موفق شد ۴۰ سال به حیات خود با وجود تمام مشکلات و دسیسه ها ادامه دهد.
فرهادی ۴۰ سالگی را به معنای پختگی انقلاب اسلامی خواند و بر لزوم برگزاری جشن های متعدد در میان مردم، مدارس و حسینیه ها و ارائه عملکرد ۴۰ ساله نظام در دستگاه های دولتی تاکید کرد.
فرماندار شهرستان تهران با اشاره به نشست های هفتگی هر دوشنبه مسئولان تهرانی با مردم، بر لزوم افزایش و استمرار این دیدارها در نقاط مختلف شهر تاکید کرد.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا