معرفی استاندارد جدید کراس‌اورهای لوکس: ولوو ایکس‌سی۴۰

اتومبیل «۲۰۱۹ ولوو ایکس‌سی‌۴۰» در دو مدل جداگانه معرفی شده است که با نام‌های T4 و T5 شناخته می‌شوند که هر دو اتومبیل موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر را در خود جا داده‌اند و البته خروجی هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است.

موبنا – شرکت سوئدی ولو در خانواده شاسی‌بلندهای کوچک یا همان کراس‌اورها یک محصول جدید با نام «ایکس‌سی۴۰ ۲۰۱۹» معرفی کرده است که نسبت‌ به مدل‌های مشابه قابلیت‌ها و امکانات مشابهی را شامل می‌شود و از این نظر می‌توان آن را یک استاندارد جدید در این کلاس از خودروها معرفی کرد. این محصول مدل کوچک شده برادران بزرگتر خود یعنی «ایکس‌سی۶۰» و «ایکس‌سی۹۰» است که بدون حذف هرگونه امکانات کاربردی، در اندازه کوچکتر همه نیازهای راننده و سرنشینان را برطرف می‌کند.

اتومبیل «۲۰۱۹ ولوو ایکس‌سی‌۴۰» در دو مدل جداگانه معرفی شده است که با نام‌های T4 و T5 شناخته می‌شوند. مدل T4 با دو چرخ متحرک جلو و مدل T5 با قابلیت چهار چرخ متحرک عرضه شده است که هر دو اتومبیل موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر را در خود جا داده‌اند و البته خروجی هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است. موتور T4 توان معادل ۱۸۷ اسب بخار را تولید می‌کند و موتور T5 با توان ۲۴۸ اسب بخار در جاده‌ها به حرکت درمی‌آید. هر دو مدل مذکور سیستم انتقال سرعت هشت دنده اتوماتیک را در اختیار راننده قرار می‌دهند و رانندگی با آنها بسیار آسان است.

معرفی استاندارد جدید کراس‌اورهای لوکس: ولوو ایکس‌سی40

این خودروی نیمه شاسی بلند را می‌تواند در خانواده محصولات کم‌مصرف و اکونومی طبقه‌بندی کرد؛ به نحوی که میزان مصرف «۲۰۱۹ ایکس‌سی‌۴۰» در مسیرهای داخل شهری به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۹.۴ لیتر و در مسیرهای بیرون شهری به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر در نظر گرفته شده است. البته مدل T5 به دلیل بهره‌مندی از سیستم چهار چرخ متحرک اندکی مصرف سوخت بالاتر دارد و شرکت سازنده می‌گوید این اتومبیل به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حرکت در جاده‌های شهری ۱۰.۲ لیتر و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حرکت در جاده‌های بیرون شهر ۷.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

معرفی استاندارد جدید کراس‌اورهای لوکس: ولوو ایکس‌سی40

باید توجه دشته باشید که از خانواده خودروهای کراس‌اور یا همان مینی شاسی بلندها نمی‌توان توان زیادی را توقع داشت. با این وجود «ایکس‌سی۴۰» قدرت و توان قابل قبولی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. شاسی پایدار و شتاب قوی اطمینان رانندگی را با این محصول بالا می‌برد و کیفیت رانندگی با «ایکس‌سی۴۰» به همین دلایل نسبت به مدل‌های مشابه در سطح بهتری است. اگرچه این خودرو برای رانندگی آفرود طراحی نشده است، با این وجود قابلیت‌های اسپورت فراوان را در اختیار راننده می‌گذارد. بنابراین زمانی که با «ایکس‌سی۴۰» در جاده‌های خاکی مشغول رانندگی هستید هیچ گونه مشکلی را پیش روی خود نمی‌بینید.

معرفی استاندارد جدید کراس‌اورهای لوکس: ولوو ایکس‌سی40

با این توضیحات باید توجه داشت که «ایکس‌سی۴۰» در حقیقت اتومبیل نیمه شاسی بلندی است که می‌تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند و البته طراحی ظاهری و امکانات داخلی آن بسیار قابل ملاحظه است. این کراس‌اور کوچک و جمع‌وجور تعادل مشابهی از طراحی مدل‌های بزرگتر یعنی «ایکس‌سی۶۰»  و «ایکس‌سی۹۰»را شامل می‌شود و به دلیل کوچک‌تر شدن اندازه بدنه، رانندگی آسان‌تر و پیدا کردن جای پارک بهتر را هم می‌توان از جمله مزایای آن دانست. از روی شکل ظاهری ای خودرو به راحتی می‌توان تشخص داد که این محصول به خانواده اتومبیل‌های ایکس‌سی ولوو تعلق دارد.

معرفی استاندارد جدید کراس‌اورهای لوکس: ولوو ایکس‌سی40

اگرچه اندازه این محصول نسبت به اتومبیل های شاسی بلند کوچک‌تر است، ولی درهای آن به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام باز کردن آن فضای بزرگ و مناسبی را برای سوار شدن در اختیار سرنشینان می‌گذارد. درهای پشتی نیز به اندازه کافی بزرگ هستند و البته صندلی‌های پشتی به اندازه یک اتومبیل شاسی بلند بزرگ طراحی نشده‌اند. صندلی پشتی برای سه سرنشین بزرگسال مناسب است و البته ممکن است نشستن آنها روی این صندلی‌ها در سفرهای طولانی اندکی خسته کننده باشد.

معرفی استاندارد جدید کراس‌اورهای لوکس: ولوو ایکس‌سی40

شرکت ولوو برای آنکه بتواند «ایکس‌سی۴۰» را در اندازه کوچک‌تر تولید کند مجبور شده است از فضای حمل بار در قسمت عقب بکاهد. با این توضیح در این خودروی نیمه شاسی بلند فضای عقب مخصوص حمل بار ۵۸۶ لیتر در نظر گرفته شده است که البته اگر راننده صندلی‌های عقب را بخواباند ظرفیت این قسمت تا ۱۳۳۷ لیتر هم افزایش میابد. در قسمت مرکزی فضای حمل بار دسته‌های اختصاصی مخصوص چوب اسکی هم تعبیه شده‌اند تا راننده به راحتی بتواند آنها را حمل کند.

معرفی استاندارد جدید کراس‌اورهای لوکس: ولوو ایکس‌سی40

طراحی ارگونومی یا سازگار با محیط مهم‌ترین نکته‌ای است که ولوو همیشه بر آن تاکید دارد و این کمپانی همواره بر امکانات داخلی لوکس و امنیت بالای خودروهای خود توجه فراوان داشته است. ولوو برخی نکات کوچک و بسیار کاربردی را در خودروهای خود لحاظ می‌کند که باعث می‌شود محصولات آن نسبت به اتومبیل‌های مشابه متمایز شوند و از جمله آنها می‌توان به ابزارهای کوچک مخصوص آویزان کردن کیف و کیسه، قسمت اختصاصی حمل گجت‌های الکترونیکی در کنسول میانی، پورت‌های یواس‌بی در قسمت‌های مختلف کابین و … اشاره کرد. «ایکس‌سی‌۴۰» این قابلیت‌ها را به همراه برخی امکانات دیگر در خود جا داده است که آنها را می‌توان در اتومبیل‌های لوکس امروزی مشاهده کرد.

معرفی استاندارد جدید کراس‌اورهای لوکس: ولوو ایکس‌سی40

در مجموع می‌توان گفت «ایکس‌سی‌۴۰» یک خودروی فناورانه و هوشمند است که با قیمت مناسب وارد بازر می‌شود و اگرچه میانگین قیمت آن نسبت به برخی کراس‌اورهای موجود در بازار گران‌تر است، ولی با توجه به اینکه امکانات اتومبیل‌های لوکس را هم در اختیار سرنشینان می‌گذارد و نسبت به اتومبیل‌های لوکس ارزان‌تر است، یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

برای این محصول در قسمت کنسول جلو یک نمایشگر ۹ اینچی برای نمایش تمام اطلاعات مورد نیاز در نظر گرفته شده است که منوی این نمایشگر لمسی امکان برقراری ارتباط با تمام نقاط اتومبیل را فراهم می‌کند. راننده از طریق این نمایشگر می‌تواند اتومبیل خود را به آیفون یا گوشی‌های هوشمند اندرویدی متصل کند تا دیگر نیازی به استفاده از منو نداشته باشد و به صورت مستقیم از طریق گوشی هوشمند کنترل کامل را در اختیار بگیرد.

امکانات، قابلیت‌ها، امنیت، طراحی، زیبایی و … «ایکس‌سی۴۰ ولوو» به گونه‌ای است که کارشناسان می‌گویند می‌توان آن را یک استاندارد جدید برای خانواده خودروهای کراس‌اور معرفی کرد. این خودرا با حداقل قیمت ۳۳ هزار و ۷۰۰ دلار وارد بازار شده است و البته مدل پیشرفته آن با قیمت ۴۴ هزار و ۸۳۵ دلار به فروش می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا