ربات ها در انگلیس کشاورزی می کنند (+عکس)

قرار است در انگلیس در یک طرح سه ساله سه ربات در یک مزرعه روش های مختلف اتوماسیون برای افزایش بهره وری کشاورزی را آزمایش کنند.

موبنا – «جان لوییس پارتنرشیپ» (John Lewis Partnership) شرکت مادر فروشگاه های زنجیره ای «وایت رز اند پارتنرز» در انگلیس با شرکت «اسمال ربات» قرار دادی امضا کرده تا در یک طرح آزمایشی ۳ ساله سه ربات کشاورز را در زمین های Leckford Estate تست کند.
در این زمین ها محصولات برای فروشگاه های زنجیره ای «وایت رز اند پارتنرز» پرورش می یابند.
۳ ربات مذکور که تام، دیک و هری نام دارند در یک زمین گندم کاری به مساحت یک هکتار روش های مختلف اتوماسیون برای افزایش بهره وری در کشاورزی را آزمایش می کنند.

ربات ها در انگلیس کشاورزی می کنند (+عکس)

هرچند کشاورزی بخش کوچکی از اقتصاد کشورهای توسعه یافته را به خود اختصاص می دهد اما نمی توان آن را حذف کرد. از سوی دیگر هزینه های کشاورزی سالانه حدود ۸ درصد رشد می کند و نیاز روزافزون برای تامین غذای جمعیت و حفاظت محیط زیست چالش هایی را به وجود آورده است.
درهمین راستا ربات ها می توانند کمک حال باشند. آنها می توانند فعالیت های ساده را به جای کارگران انسانی انجام دهند و علاوه بر آن روش های نوینی در کشاورزی ابداع کنند.

ربات ها در انگلیس کشاورزی می کنند (+عکس)

نمونه اولیه ربات ۱۰ کیلوگرمی تام مجهز به دوربین هایی است که مزرعه را رصد می کند و می تواند توپوگرافی دقیقی از محل کشت فراهم کند.
ربات دیک که متخصص در کشف علف های هرز است با کمک بینایی ماشینی (machine vision) علف های هرز را رصد کرده و آنها را با لیزر از بین می برد.
این ربات ها به وسیله سیستم هوش مصنوعی به نام «ویلما» عملیاتی می شوند. این سیستم هوش مصنوعی به مدیریت مزرعه نیز کمک می کند.
در این میان هری یک ربات کشت دیجیتالی است که دانه ها را در عمق یکسان می کارد و نقشه ای دقیق از مکان هرکدام تنظیم می کند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا