عینک‌ واقعیت ترکیبی دقیقا مشابه عینک‌های معمولی!

عینک‌های “واقعیت ترکیبی”(mixed reality) که اخیرا عرضه می‌شوند واقعا جذاب و جالب هستند و هر روز نیز جذاب‌تر می‌شوند. شرکت” Magic Leap” وعده داده است اوایل سال ۲۰۱۹ عینک‌های “واقعیت ترکیبی” با قابلیت‌های جدیدی را عرضه خواهد کرد که از لحاظ ظاهری عینا شبیه عینک‌های معمولی هستند.

موبنا – عینک‌های واقعیت ترکیبی دارای گرافیک دیجیتالی بالایی هستند و این به آن معنا است که عناصر مصنوعی پیرامون کاربر، همانند دیگر نماها مقابل چهره کاربر دیده می‌شوند، کمپانی‌های دیگر از جمله اپل ترجیح می‌دهند از قابلیت واقعیت افزوده استفاده کنند. واقعیت افزوده(Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم(و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط حسگرهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی ایجاد می‌شود.

شایعات زیادی درباره عرضه عینک‌های واقعیت ترکیبی اپل طی دو سال آینده وجود دارد.

خبرها حاکی از آن است که شرکت “Magic Leap” اوایل سال ۲۰۱۹، از عینک‌های “انریل لایت”(nReal Light) رونمایی خواهد کرد.

در حالیکه بسیاری از ویژگی‌های شگفت انگیز این عینک هنوز رسما اعلام نشده است، اما اخیرا اطلاعاتی درباره عینک واقعیت مجازی مذکور منتشر شده است که در این خبر به معرفی آنها می پردازیم.

نخستین نکته قابل توجه این عینک‌های واقعیت ترکیبی این است که کنترلر این عینک‌ها از “شش درجه آزادی”(۶DoF) بهره مند شده است، این بدان معنی است هر طرف که کاربر سر خود را می‌چرخاند، این عینک‌ها عناصر پیرامون کاربر را به صورت خاصی نشان می‌دهند.

سازندگان این عینک را مجهز به میدان دید ۵۲ درجه‌ای ساخته‌اند و این موضوع یک تجربه فوق العاده را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. وضوح تصویر عینک انریل لایت ۱۰۸۰ پی است.

۱۰۸۰ پی(۱۰۸۰p) مجموعه‌ای از تلویزیون‌های اچ‌.دی در حالت‌های ویدئویی با وضوح بالا است که وضوح خط عمودی آن دارای ۱۰۸۰ پیکسل است و خط افقی آن نیز ۱۹۲۰ پیکسل دارد. حرف p از ابتدای کلمه “progressive” به معنی “مترقی” گرفته شده‌ است. به‌طور کلی در فرمت ۱۰۸۰ پی تمام خطوط و پیکسل‌ها در یک زمان پردازش می‌شود. پس به همین علت تصاویری که براساس این فرمت ساخته می‌شود فاقد هرگونه لرزش خواهد بود و کیفیت تصویر مطلوب‌تر خواهد بود.

عینک‌های ام.آر “nReal Light” علاوه بر قابلیت‌های ذکر شده بسیار سبک هستند و وزن آنها تنها ۸۵ گرم است و در ظاهر همانند یک عینک آفتابی به نظر می‌رسند. این عینک‌ها با کابل “USB-C ” قابل اتصال به گوشی هوشمند یا لپ تاپ هستند.

عینک nReal Light نیمه اول سال ۲۰۱۹ و با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا