گوگل به قلمروی چین نزدیک می‌شود

به نظر می‌رسد که آلفابت، شرکت مادر گوگل قصد دارد به منظور گسترش فعالیت‌های خود در جنوب شرق آسیا به راه‌اندازی دفتر نمایندگی خود در ویتنام اقدام کند.

موبنا – تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که آلفابت بعنوان شرکت مادر گوگل قصد دارد که در مجاورت چین که راهی در آن پیدا نکرده است، به راه اندازی و احداث دفتر نمایندگی رسمی در ویتنام بعنوان یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا اقدام کند.

چند سال پیش شرکت آمریکایی گوگل تحت تاثیر قوانین محدودکننده و سخت گیرانه دولت چین، اعلام کرد که دیگر با این کشور همکاری نمی‌کند و به همین دلیل نیز بسیاری از سرویس های خود را در این کشور از دسترس خارج کرد.

بر اساس گزارش رویترز، چین یکی از معدود کشورهایی است که قوانین و مقررات محدودکننده و سخت‌گیرانه‌ای برای استفاده از خدمات اینترنتی و آنلاین وضع کرده و به سانسور و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در جهان معروف است.

گوگل در سال ۲۰۱۰ میلادی در اعتراض به تلاش چین برای محدود کردن استفاده آزادانه شهروندانش از اینترنت، بسیاری از سرویس‌های خود را در این کشور قطع کرده بود.

به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، گوگل قصد دارد با ورود به منطقه شرق آسیا در حقیقت وارد قلمروی چین شده و سلطه غول‌های تکنولوژی چینی را به چالش بکشاند.

سخنگوی گوگل روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به گزارشگر رویترز گفت: ما با راه‌اندازی دفتر نمایندگی رسمی گوگل در ویتنام قصد داریم به گسترش استفاده کاربران از غول‌های تکنولوژی در شرق آسیا و بسیاری از کشورهای درحال توسعه بپردازیم و امیدواریم که چنین اتفاقی بیفتد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا