سفر در زمان با ابرخودروهای ۲۰۱۵(+عکس)

ویرون یکی از نام های معتبر و جذاب در تاریخ صنعت خودروسازی سرانجام با تولید آخرین نسخه از آن به نام گرند اسپورت ویتس لا فینال به پایان راه خود رسید. در مجموع، تعداد ۴۵۰ دستگاه بوگاتی ویرون تولید شده اند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور هنگامی که بحث خودرو مطرح می شود، سال ۲۰۱۵ با معرفی چندین ابرخودرو جدید، مدل های مفهومی چشمگیر و تصاویر رندر شده هیجان انگیز دورانی فوق العاده برای صنعت خودروسازی بوده است.  زمان خوبی است تا برخی از بهترین ابرخودروهای معرفی شده طی این سال را گرد هم جمع کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

لوتوس ۳-اِلِون

سفر در زمان با ابرخودروهای 2015(+عکس)

لوتوس ۳-الون که با هدف حضور در پیست طراحی شده طی جشنواره سرعت گوود وود معرفی شد. این خودرو سریع‌ترین و گران قیمت‌ترین مدل توسعه داده شده توسط لوتوس تا به امروز محسوب می شود. لوتوس ۳-الون به پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر خورجینی مجهز شده که توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار نیرو و ۳۳۲ پوندفوت گشتاور را دارد. در همراهی با جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک یا جعبه دنده شش سرعته سکوئنشال این خودرو صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را در کمتر از سه ثانیه پر می کند و توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

آیکونیا ولکانو

سفر در زمان با ابرخودروهای 2015(+عکس)

خودرو ولکانو توسط خانه طراحی ایتالیایی آیکونیا توسعه داده شده و از بدنه ساخته شده از تیتانیوم و فیبر کربن سود می برد. خطوط تیز و نمایشی با هدف بهبود خنک سازی پیشرانه و کاهش تلاطم هوای تولید شده توسط چرخ ها جلب توجه می کنند. آیکونیا ولکانو به پیشرانه هشت سیلندر خورجینی مجهز شده که توانایی تولید ۶۷۰ اسب بخار نیرو را دارد. این خودرو طی ۲.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کلیومتر در ساعت می رساند.

فراری F12tdf

سفر در زمان با ابرخودروهای 2015(+عکس)

فراری F12tdf به تعداد محدود ۷۹۹ دستگاه تولید می شود. این خودرو به پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی ۶.۳ لیتری مجهز شده که توانایی تولید ۷۶۹ اسب بخار نیرو و ۵۲۰ پوندفوت گشتاور را دارد. جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه نیروی پیشرانه را به چرخ ها منتقل می کند و فراری F12tdf را قادر می سازد طی ۲.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت بیشینه سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را کسب کند.

زنوس E10 R

سفر در زمان با ابرخودروهای 2015(+عکس)

زنوس E10 R نسخه ارتقا یافته از ابرخودرو E10 است. پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوشارژردار اکوبوست توانایی تولید ۳۴۵ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ پوندفوت گشتاور را دارد. در همراهی با جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک، زنوس E10 R در سه ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رساند و در نهایت بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را کسب می کند. نسخه تولید محدود از این خودرو که به نام «درایو ادیشن» شناخته می شود نیز در دسترس است.

لامبورگینی اوراکان LP 580-2 RWD

سفر در زمان با ابرخودروهای 2015(+عکس)

این خودرو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۱۵ رونمایی شد و بر خلاف بیشتر لامبورگینی ها که چهار چرخ متحرک هستند، نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل می کند. لامبورگینی اوراکان LP 580-2 RWD به پیشرانه ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که توانایی تولید ۵۷۲ اسب بخار نیرو و ۳۹۸ پوندفوت گشتاور را دارد. این خودرو طی ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت بیشینه سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را کسب می کند.

کوئنیگزگ آگرا RS

سفر در زمان با ابرخودروهای 2015(+عکس)

پیشرانه ۵ لیتری هشت سیلندر خورجینی این ابرخودرو توانایی تولید ۱،۱۶۰ اسب بخار نیرو را دارد و لبخند رضایت را بر لبان هر راننده ای می نشاند. اگرچه این خودرو برای حضور در پیست بهینه سازی شده اما حضور آن در خیابان های شهری نیز مانعی ندارد. البته تنها ۲۵ نفر در جهان می توانند مالک کوئنیگزگ آگرا RS باشند.

بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتس لا فینال

سفر در زمان با ابرخودروهای 2015(+عکس)

ویرون یکی از نام های معتبر و جذاب در تاریخ صنعت خودروسازی سرانجام با تولید آخرین نسخه از آن به نام گرند اسپورت ویتس لا فینال به پایان راه خود رسید. در مجموع، تعداد ۴۵۰ دستگاه بوگاتی ویرون تولید شده اند. این خودرو به پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با چهار توربوشارژر مجهز است که توانایی تولید ۱,۱۸۳ اسب بخار نیرو و ۱،۱۰۶ پوندفوت گشتاور را دارد. جعبه دنده هفت سرعته سکوئنشال وظیفه انتقال نیروی پیشرانه را بر عهده دارد و این مجموعه طی ۲.۶ ثانیه سرعت بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتس لا فینال را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت امکان دستیابی به بیشینه سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت را فراهم می کند.

مک لارن ۶۷۵LT اسپایدر

سفر در زمان با ابرخودروهای 2015(+عکس)

تنها ۵۰۰ دستگاه از مک لارن ۶۷۵LT اسپایدر ساخته می شود و از این رو نمونه ای منحصر به فرد است. پیشرانه ۳.۸ لیتری تویین توربو هشت سیلندر خورجینی توانایی تولید ۶۶۶ اسب بخار نیرو و ۵۱۶ پوندفوت گشتاور را دارد و مک لارن ۶۷۵LT اسپایدر تنها طی ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت بیشینه سرعت ۳۲۶ کیلومتر در ساعت را کسب می کند.

فنیر سوپراسپرت

سفر در زمان با ابرخودروهای 2015(+عکس)

شرکت دبلیو موتورز که دفتر مرکزی آن در کشور امارات قرار دارد طی سال ۲۰۱۵ خودرو فنیر سوپراسپرت را معرفی کرد. بدنه آیرودینامیک فیبر کربنی این خودرو از طراحی چشم نوازی سود می برد. پیشرانه سفارشی تویین توربو ۴ لیتری شش سیلندر تخت توانایی تولید ۹۰۰ اسب بخار نیرو و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. فنیر سوپراسپرت در کمتر از ۲.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت توانایی دستیابی به سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد. تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو تولید می شود که هر یک برچسب قیمت ۳.۴ میلیون دلاری را یدک می کشند.

استون مارتین ولکان

سفر در زمان با ابرخودروهای 2015(+عکس)

استون مارتین ولکان با هدف حضور در پیست توسعه یافته و به بدنه ای سبک وزن ساخته شده از فیبر کربن مجهز است. پیشرانه ۷ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی تنفس طبیعی این خودرو بیش از ۸۰۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. تنها ۲۴ دستگاه از خودرو لوکس و سریع استون مارتین ولکان تولید شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا