پیش بینی زوال عقل با تنها یک مولکول (+عکس)

یک کشف جدید علمی تشخیص بیماری زوال عقل را قبل از آنکه آسیب عمده ای به مغز برساند، ممکن کرده است. از این طریق حتی می توان نوع این بیماری که قرار است فرد به آن مبتلا شود را هم شناسایی کرد.

موبنا – محققان دانشگاه UT Southwestern در آمریکا با بررسی اعصاب مغز توانسته اند روشی منحصر به فرد برای شناسایی و پیش بینی بیماری زوال عقل بیابند.
آنها می گویند با بررسی تنها یک مولکول در مغز می توان نشانه های اولیه این بیماری را بسیار زودتر از انکه به آسیب های عمده ای منجر شود، شناسایی کرد.

پیش بینی زوال عقل با تنها یک مولکول (+عکس)

در این روش مولکول های سمی موجود در نقاطی از مغز که نشانه ای مهم از آغاز بیماری زوال عقل است، شناسایی می شوند. اما نکته مهم این است که پژوهشگران توانسته اند اولین مولکول پروتئین تائو را در همان بدو تشکیل شناسایی کنند. ساختار خاص این مولکول باعث تشکیل سریع دیگر مولکول های سمی و آلوده شدن مغز می گردد.

پیش بینی زوال عقل با تنها یک مولکول (+عکس)

از این روش فعلا برای تشخیص موفق بیماری زوال عقل در مغز موش ها استفاده شده و امید می رود با بررسی های بیشتر بتوان این الگو را به طور موفق در مورد انسان هم به کار برد. بررسی ساختار مولکول یادشده به پزشکان کمک می کند تا مراحل پیشرفت بیماری زوال عقل را هم شناسایی و درک کنند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا