نخستین خودروی برقی جهان که در دمای منفی ۵۰ درجه دوام می‌آورد (+عکس)

شرکت ونتوری می‌گوید که خودروی برقی جدید آنها قادر است تا دمای منفی ۵۰ درجه سانتی‌گراد در شرایط پایدار باقی بماند و مشکلی برای آن ایجاد نشود.

موبنا – شرکت «ونتوری اتومبایلز» که دفتر مرکزی آن در موناکو واقع شده است در زمینه تولید خودروهای کاملا برقی با قابلیت عبور در مناطق بسیار گرم، مسابقات طولانی و روی شن‌های داغ شهرت جهانی دارد و هدف اصلی آن ساخت وسایل نقلیه برای دوام آوردن در شرایط دمایی بسیار سخت است. این کمپانی هم اکنون کاوشگر قطبی جدید خود را با نام «آنتراکتیکا» تولید کرده است که قرار است به تنهایی در قاره بدون انسان حاضر شود و اکتشاف بپردازد. خودروی برقی جدید که میزان آلایندگی آن برای محیط صفر اعلام شده است در پروژه‌های مطالعاتی قطبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در شرایطی که برف و یخ بسیار زیاد باعث از کار افتادن باتری می‌شود، این خودروی برق می‌تواند به راحتی به حرکت خود ادامه دهد.

نخستین خودروی برقی جهان که در دمای منفی 50 درجه دوام می‌آورد (+عکس)

شرکت ونتوری توضیح داد که مدل نهایی خودروی برقی آنتراکتیکا را تمام آزمایش‌های خود را اواخر ماه نوامبر پشت سر گذاشت و قرار است مارس ۲۰۱۹ یعنی حدود سه ماه دیگر آزمون‌های دیگر آن در کانادا انجام شود تا در مرحله بعدی در پروژه‌های تخصصی در اختیار دانشمندان قرار گیرد. ونتوری می‌گوید که خودروی برقی جدید آنها قادر است تا دمای منفی ۵۰ درجه سانتی‌گراد در شرایط پایدار باقی بماند و مشکلی برای آن ایجاد نشود.

پروژه آنتراکتیکا نخستین بار توسط پرنس آلبرت دوم در موناکو آغاز شد و او با سرمایه‌گذاری‌های خود در قطب شمال در سال ۲۰۰۹ میلادی توانست نخستین گام‌ها را در این زمینه بردارد. این محصول گام تازه‌ای در تحقق اهداف ونتوری محسوب می‌شود تا بر اساس آن خودروهای برقی بتوانند بدون هرگونه آلودگی محیطی در سخت‌ترین شرایط و دماها هم حضور داشته باشند.

نخستین خودروی برقی جهان که در دمای منفی 50 درجه دوام می‌آورد (+عکس)

در حالی که ونتوری با محصول جدید خود توانسته است رکورد سرعت حرکت خودروی برقی در زمین‌های یخ زده و برفی را بشکند، دیگر شرکت‌ها هم در این زمینه تلاش‌هایی را به انجام رسانده‌اند. خودروی کاملا برقی «سیتروئن برلینگو» پیش از این رکورد حرکت ۶۰۰۰ کیلومتری را به ثبت رساند.

خودروی کاملا برقی آنتراکتیکا با وزن ۲ هزار کیلوگرم ساخته شده است و چرخ‌های مخصوص آن امکان حرکت آسان روی یخ و برف را فراهم می‌کند. این خودرو موتور ۸۰ اسب بخاری دارد و در مجموع می‌تواند سه سرنشین را به همراه تجهیزات و وسایل آنها با خود حمل کند. هر بار که باتری این خودرو به طور کامل شارژ می‌شود قادر است معادل ۴۵ کیلومتر حرکت کند و حداکثر سرعت آن به ۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نخستین خودروی برقی جهان که در دمای منفی 50 درجه دوام می‌آورد (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا