پوما کفش هوشمند ارائه کرد!(+عکس)

شرکت پوما بر اساس فناوری‌های روز قابلیت‌های هوشمند کفش ورزشی را به روزرسانی کرده است و با این وجود تصمیم گرفته است شکل ظاهری کفش ورزشی را مانند مدل اصلی که سه دهه قبل روانه بازار شده بود عرضه کند.

موبنا – حدود سه دهه قبل شرکت پوما که از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم ورزشی در جهان محسوب می‌شود کفش‌های هوشمند مخصوص دویدن را با نام «آراِس-کامپیوتر» روانه بازار کرده بود و از آن زمان تاکنون پیشرفت‌های فراوان در عرصه سخت‌افزاری صورت گرفته است تا مدل جدید این کفشو‌ها هوشمندتر و بهتر ساخته شوند. مدل جدید این کفش های ورزشی هوشمند که هم اکنون با شکل ظاهری زیبا تولید و عرضه شده‌اند  سیستم گیرنده ارتباطی بی‌سیم بلوتوث را جایگزین کابل‌های ارتباطی کرده‌اند و همچنین برخی به‌روزرسانی‌های دیگر هم نسبت به مدل قبلی صورت گرفته است تا این کفش ورزشی در خانواده فناوری‌های پوشیدنی طبقه بندی شود.

پوما کفش هوشمند ارائه کرد!(+عکس)

زمانی که مدل اصلی و اولیه کفش ورزشی آر‌اِس-کامپیوتر پوما روانه بازار شد این محصول یک تراشه را در اختیار می‌گرفت که به صورت غیرمستقیم زیر پاشنه پا جاسازی شده بود و آن زمان این تراشه تنها روش برای بررسی تناسب اندام و فعالیت‌های بدنی کاربر بود. این روزها که علم در حوزه فناوری‌های پوشیدنی پیشرفت‌های فراوان کرده است محدودیت کمتری در این زمینه وجود دارد و پوما هم از این مسئله بهره برده است تا مشکلات قبلی را کنار بگذارد.

شرکت پوما در مدل قبلی کفش‌ هوشمند خود یک کابل ۱۶ پینی را در قسمت پاشنه جاسازی کرده بود که سر دیگر کابل به دستگاه «کمودور ۶۴» متصل می‌شد و در نهایت کاربر می‌توانست از این طریق به مجموع زمانی که برای دویدن اختصاص داده است و فاصله طی شده دسترسی داشته باشد و هم اکنون پوما یک اپلیکیشن موبایلی برای آیفون و گوشی‌های اندرویدی ارایه کرده است تا افراد به صورت بی‌سیم بتوانند از تعداد کالری مصرف شده گرفته تا تعداد قدم‌های برداشته شده و سرعت حرکت و … را در اختیار بگیرند.

پوما کفش هوشمند ارائه کرد!(+عکس)

کفش ورزشی جدید پوما همچنین یک سیستم شتاب‌سنج سه محوره را نیز در خود جا داده است که برای جمع آوری اطلاعات مرتبط با شاخصه‌های کلیدی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین حافظه جانبی برای ذخیره اطلاعات به مدت ۳۰ روز در این کفش جاسازی شده است. این کفش در قسمت پاشنه خود یک باتری داخلی را هم شامل می‌شود که کاربر می‌تواند ا زطریق کابل یواس‌بی انرژی مورد نیاز باتری را شارژ کند.

نکته جالب اینجاست که شرکت پوما بر اساس فناوری‌های روز قابلیت‌های هوشمند کفش ورزشی را به روزرسانی کرده است و با این وجود تصمیم گرفته است شکل ظاهری کفش ورزشی را مانند مدل اصلی که سه دهه قبل روانه بازار شده بود عرضه کند. البته این کفش ورزشی به صورت محدود و فقط به اندازه ۸۶ جفت تولید شده است و شرکت پوما آن را در فروشگاه‌های خود در شهرهای توکیو، لندن و برلین می‌فروشد و البته کاربران علاقمند می‌توانند به صورت آنلاین هم آن را خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا