پهپادی که وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد! (+عکس)

اسکایف از جمله هواپیماهای بدون سرنشین بسیار پرقدرت محسوب میشود که قادر است محموله‌ای با وزن ۲۲۰ کیلوگرم را به مدت ۸ ساعت در آسمان جابه‌جا کند.

موبنا – نخستین بار حدود یک سال قبل خبرهایی در مورد پهپاد «اسکایف» منتشر شد و سپس روسیه از عملکرد منحصر به فرد این پرنده آهنین بهره برد تا آن را با اهداف نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار دهد. این پهپاد که با مجموعه‌ای از موتورهای بنزینی و الکتریکی فعالیت می‌کند، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین بسیار پرقدرت محسوب میشود که قادر است محموله‌ای با وزن ۲۲۰ کیلوگرم را به مدت ۸ ساعت در آسمان جابه‌جا کند. در آخرین پرواز آزمایشی این پهپاد که در تاتارستان روسیه انجام شد، کارشناسان محموله بار مورد نظر خود را در هواپیمای بدون سرنشین خود قرار دادند و تمام آزمایش‌ها را با موفقیت روی آن به اتمام رساندند.

پهپادی که وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد! (+عکس)

پهپاد «اسکایف» با هدف تامین انرژی از موتورهای بنزینی و بهره‌مندی از قابلیت‌های مانور پذیری موتورهای الکتریکی ساخته شده است. طی این اتفاق اسکایف موتور بزینی ۲۲۰ اسب بخاری را به صورت مستقم در پروانه‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهد تا از این طریق بتواند بارهای سنگین را در هوا حمل کند و سپس موتورهای الکتریکی کوچک در گوشه‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرند تا ثبات پهپاد در آسمان برقرار شود و امکان کنترل آسان آن در هوا برای فرمانده زمین به وجود آید.

پهپادی که وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد! (+عکس)

شرکت سازنده این پهپاد توضیح داد این توانایی را دارد تا در مدل بعدی ظرفیت بارگیری این هواپیمای بدون سرنشین را به ۴۰۰ کیلوگرم برساند و همچنین برد آن برای حمل محموله مذکور به ۳۵۰ کیلومتر برسد. این پهپاد به گونه ای طراحی شده است که می‌تواند انواع مختلف محموله‌ها و بارها از جمله سموم دفع آفات مخصوص مزارع کشاورزی، تحویل بار به جرثقیل‌های دریایی استخراج گاز، نصب حسگرهای هوشمند در بالای برج‌های مخابراتی، حسگرهای هوشمند مخصوص ماموریت‌های جست‌وجو و نجات و … را دارد.

پهپادی که وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد! (+عکس)

در آزمایش اولیه کارشناسان محموله ۱۰۰ کیلوگرمی را برای این پهپاد در نظر گرفتند و بار یاد شده در مسافت ۱۰۰ متر با این هواپیمای بدون سرنشین حمل شد. این آزمایش با همکاری محققان دانشگاه اسلو انجام شد و در نهایت این پهپاد توانست به عنوان نخستین هواپیمای بدون سرنشین جهان برای حمل سنگین‌ترین بار نام خود را وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس کند. پیش از این در سال ۲۰۱۶ میلادی پهپاد چند ملخه دیگر که از راه دور به کمک دستگاه مخصوص کنترل می‌شد با حمل بار ۶۴ کیلوگرمی توانسته بود نام خود را در کتاب رکوردها به ثبت برساند.

توجه داشته باشید که ثبت رکورد در کتاب گینس کار آسانی نیست و هم اکنون که گروه توسعه دهنده اسکایف موفق به کس این عنوان شده است، آن را بسیار مهم می‌داند. شرکت توسعه دهنده اسکایف پیش‌بینی کرده است که سال آینده آزمایش‌های نهایی روی این پهپاد به اتمام برسد و در سال ۲۰۲۰ میلادی قرار است ۱۰۰ دستگاه از این پهپاد قدرتمند ساخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا