حمل بار به مناطق دورافتاده با کمک پهپاد (+فیلم و عکس)

یک شرکت موفق شده مجوز حمل بار با کمک پهپاد را برای رساندن تجهیزات لازم به مناطق دورافتاده دریافت کند.

موبنا – شرکت کانادایی “دراون دلیوری کانادا”(DDC) قصد دارد حمل و نقل با کمک پهپاد را از بهار سال ۲۰۱۹ آغاز کند. مقامات محلی نیز پس از دو سال آزمایش و بررسی، به این طرح رای مثبت داده‌اند.

کارخانه “موس کری فرست نیشن”(Moose Cree First Nation) که در خلیج جیمز واقع در ۵۰۰ متری شمال تورنتو قرار دارد، از این سرویس حمل و نقل استفاده خواهد کرد تا تجهیزات دارویی، غذا و بسته‌های پستی را از شهر موزونی به جزیره “موس فکتوری”(Moose Factory island) برساند.
این پهپاد خودران می‌تواند بار مفیدی حدود پنج کیلوگرم که در یک جعبه قرار گرفته، با خود حمل کند.

حمل بار به مناطق دورافتاده با کمک پهپاد (+فیلم و عکس)

در این طرح که با عنوان پرهزینه‌ترین پروژه DDC توصیف می‌شود، مهندسانی که در صنعت پهپاد فعال هستند شرکت دارند و با هدف ارائه یک راه حل کامل برای حمل و نقل با پهپاد در کنار هم کار می‌کنند.
این شرکت موفق شده مجوز پرواز را در یک مسیر تایید شده و براساس مقررات حمل و نقل هوایی کانادا دریافت کند.

حمل بار به مناطق دورافتاده با کمک پهپاد (+فیلم و عکس)

“استن کاپاشسیت”(Stan Kapashesit)، مدیر بخش رشد اقتصادی کارخانه “فرست نیشن” گفت: ما امیدواریم این پروژه با ایجاد شغل و فرصت آموزش، برای کاهش هزینه‌های زندگی و رشد اقتصادی جامعه، کارآمد باشد.
“تونی دی‌بندتو”(Tony Di Benedetto)، رئیس DDC گفت: فناوری جدید شرکت ما، قابلیت کمک به جوامع مشابه جامعه خودمان را دارد و می‌تواند به جوامعی که از کمبودهایی در زیرساختار خود رنج می‌برند و دسترسی آنها به کالاهای اساسی دشوار و یا پرهزینه است، خدمت‌رسانی ‌کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا