مدیر زندانی هواوی به دنبال آزادی موقت با وثیقه

بر اساس اسناد دادگاه استماع موارد اتهامی منگ وانژو، این مدیر ارشد امور مالی شرکت هواوی خواستار آزادی خود به قید وثیقه تا زمان استرداد به آمریکا شده، اما کانادا فعلا چنین قصدی ندارد.

موبنا – وی در دادگاه تصریح کرده به علت روابط طولانی مدت خود با کانادا، اموالی که در ونکور در مالکیت خود دارد و به علت نگرانی هایی که در ارتباط با وضعیت سلامت وی در زندان وجود دارد، امیدوار است تا زمان اجرای حکم استرداد به آمریکا بتواند در خارج از زندان به سر برد.

وی در تاریخ اول دسامبر به درخواست دولت آمریکا در شهر ونکور کانادا دستگیر شده است. اتهام وی همکاری برای دور زدن تحریم های اقتصادی ایران طی سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ است. این اتهام ممکن است ۳۰ سال حکم زندان برای وی به دنبال آورد.

این مدیر ارشد شرکت هواوی همزمان به دنبال مقابله با حکم استرداد خود به آمریکا نیز هست. در همین حال چین نیز به شدت به مقامات آمریکایی و کانادایی اعتراض کرده و این اقدام را بسیار زشت و غیرقانونی توصیف کرده است.

مدیر زندانی هواوی به دنبال آزادی موقت با وثیقه

منگ ۴۶ ساله متهم به گمراه کردن بانک های چند ملیتی در مورد کنترل یک شرکت فعال در ایران توسط هواوی است. این اقدام باعث شده بود تا این بانک ها ندانند شرکتی که در حال فعالیت تجاری و داد و ستد مالی با آن هستند در ایران واقع است و همین مساله باعث شده بود تا بانک های مذکور بی آنکه خود بدانند با خطر نقض تحریم های ایران مواجه شوند که نتیجه آن جرائم نقدی سنگین است. هدف هواوی از این پنهان کاری انتقال بی دردسر پول از ایران به خارج از این کشور بوده است.

این درگیری فعلا دیپلماتیک نگرانی در مورد نبرد تجاری چین و امریکا را تشدید کرده و به کاهش ۰.۷۱ درصدی ارزش سهام شرکت های آمریکایی در بازارهای سهام آسیایی منجر شده است.

در همین حال پدر خانم منگ که بنیانگذار شرکت هواوی نیز محسوب می شود، دخترش را بیگناه دانسته و نسبت به این اقدام دولت آمریکا به شدت اعتراض کرده است. وی خواستار انتقال دخترش به بیمارستان برای انجام معاینات پزشکی به علت تنش شدیدی شده که وی بعد از دستگیری تحمل کرده است.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا