معرفی بهترین فناوری‌های پوشیدنی ۲۰۱۸ (+عکس)

پژوهشگران شبانه روز برای توسعه فناوری‌هایی که آسودگی را برای افراد به ارمغان می‌آورد تلاش می‌کنند و امسال نیز مانند سال‌های گذشته پژوهشگران موفقیت چشمگیری در توسعه گجت‌ها داشته‌اند و هدف آنها توسعه گجت‌های کوچک و کوچک‌تر است تا استفاده از آن برای افراد راحت باشد.

موبنا – در سال ۲۰۱۸ ما شاهد نوآوری‌های پوشیدنی بسیاری بودیم و هستیم و در این خبر قصد داریم شش فناوری پوشیدنی برتر سال ۲۰۱۸ را معرفی کنیم.

دستبند هوشمند “فیت بیت شارژ ۳” (Fitbit Charge ۳)

معرفی بهترین فناوری‌های پوشیدنی 2018 (+عکس)

کمپانی آمریکایی “فیت‌بیت”(Fitbit) سال ۲۰۱۸ یک دستبند ردیاب هوشمند را توسعه داد و در ماه اوت نیز از آن در نمایشگاه “ایفا” در برلین رونمایی کرد. این دستبند هوشمند تناسب اندام، “فیت بیت شارژ ۳”(Fitbit Charge ۳) نام دارد. طراحی خاص و تنوع در رنگ و بند(لاستیک استاندارد، سیلیکون، پارچه و چرم) این محصول را به یک فناوری جذاب و پرطرفدار تبدیل کرده است.

دستبند مذکور پوششی ضد آب داشته و می‌تواند بر ضربان قلب، خواب و میزان ورزش شنای کاربر نظارت کند. لازم به ذکر است که این دستبند به گوشی‌های هوشمند نیز قابل اتصال است. همچنین حسگر میزان اشباع اکسیژن این دستبد نیز بر روی اپلیکیشن Ionic قابل استفاده است.

در مقایسه با دستبند شارژ۲ که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد، دستبند شارژ۳ ، صفحه نمایش بزرگ‌تر و کاملا لمسی دارد و می‌تواند کلیه گام‌های معمول کاربر را ردیابی کند.

دستبندهای فیت‌بیت، ابزاری برای کمک به تناسب اندام هستند که داده‌هایی مانند تعداد گامها، ضربان قلب، کیفیت خواب و مواردی از این دست را گردآوری می‌کنند.

همچنین داده‌های مربوط به ضربان قلب کاربران “فیت‌بیت”، می‌تواند کمک بزرگی برای شناسایی مظنونین به قتل باشد. پلیس می‌تواند با بررسی داده‌های مربوط به ضربان قلب مقتول، قاتل را شناسایی کند. در هشت سپتامبر سال جاری، مردی به نام “آنتونی آیلو”(Anthony Aiello)، به دیدن دخترخوانده خود، “کارن ناوارا” (Karen Navarra) رفت. پنج روز پس از این ملاقات، یکی از همکاران کارن، جسد او را پیدا کرد. آیلو ادعا ‌کرد که یک پیتزای خانگی و کمی بیسکوئیت برای کارن برده و کارن نیز برای تشکر، دو شاخه گل رز به او داده است اما داده‌های فیت‌بیت کارن، از ماجرای دیگری حکایت داشتند.

بازرسان پس از گرفتن حکم تفتیش، داده‌های فیت‌بیت کارن را با کمک شرکت سازنده بررسی کردند. داده‌ها نشان داد که ضربان قلب کارن، به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته؛ سپس به سرعت کاهش یافته و متوقف شده است. همه این اتقافات، در طول ۱۵ دقیقه حضور آیلو در خانه کارن، رخ داده بود. پس از بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته، مشخص شد که آیلو تقریبا پنج دقیقه پس از متوقف شدن ضربان قلب کارن، خانه را ترک کرده است.

بدین ترتیب، فیت‌بیت می‌تواند اطلاعات مربوط به افراد مظنون را برای کمک به قانون، مقررات، پرونده قانونی و یا درخواست دولتی، حفظ یا آشکار کند.

فروش این محصول از ماه اکتبر آغاز و با قیمت  ۱۴۹.۹۵ دلار عرضه شد.

حسگر پوستی “My Skin Track UV Sensor”

معرفی بهترین فناوری‌های پوشیدنی 2018 (+عکس)

پژوهشگران “دانشگاه نورت وسترن”(Northwestern University) ایالات متحده آمریکا با همکاری شرکت مراقبت‌های شخصی فرانسوی “اورئال “(L’Oréal)  موفق به توسعه یک حسگر پوستی شده‌اند که می‌تواند به افراد هشدار دهد که چه میزان در معرض موج فرابنفش قرار دارند. حسگر مذکور “My Skin Track UV  Sensor” نام دارد و به اندازه یک اسمارتیز است و می‌تواند به افراد هشدار دهد که در معرض چه میزان آلودگی، رطوبت، آلرژی، نور خورشید و اشعه فرابنفش که به پوست آنها صدمه می‌زند، قرار دارند.

این دستگاه کوچکترین حسگر پوستی در جهان است و می‌تواند به ناخن کاربر متصل شود، همچنین کاربران می‌توانند آن را به گردنبند خود نیز متصل کنند.

قیمت این حسگر پوستی ۵۹.۹۵ دلار است و تقریبا غیرقابل خراب شدن است و به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا بیشتر از پوست خود مراقبت به عمل آورند. این دستگاه کوچک می‌تواند میزان اشعه آفتاب و فرابنفشی را با هر طول موجی که هستند، اندازه گیری کند. این حسگر پوشیدنی بدون باتری کار می‌کند و توسط انرژی خورشیدی عمل می‌کند. یکی از مزیت‌های این حسگر این است که به سختی شکسته می‌شود و ضد آب نیز است. این حسگر قابل اتصال به گوشی‌های هوشمند است. حسگر پوشیدنی، انرژی نور را به برق تبدیل می‌کند و این نیرو را به یک ولتاژ خوانده‌ شده که به تلفن فرستاده می‌شود، منتقل می‌کند.

ردیاب تناسب اندام “ویوواسمارت ۴ “(۴ Vivosmart)

شرکت گارمین نیز در عرضه فناوری‌های پوشیدنی تقریبا همانند شرکت فیت‌بیت شهرت داشته و شناخته شده است. امسال نیز این شرکت در نمایشگاه ایفا از آخرین ردیاب تناسب اندام خود به نام “ویوواسمارت ۴ “(۴ Vivosmart) که طراحی خاص و منحصر به فرد و ظریفی دارد، رونمایی کرد. لازم به ذکر است دستبند ردیاب تناسب اندام “گارمین” اپلیکیشن شرکت‌های دیگر را پشتیبانی نمی‌کند.

شرکت “گارمین” در سال ۱۹۸۹ توسط “گری بول” و “مین کارو” در ایالات متحده آمریکا بنیانگذاری شد. این شرکت‌ در زمینه ساخت و تولید دستگاه‌های موقعیت‌یابی جهانی(جی.پی.اس)  فعالیت دارند.

گارمین این دستبند را نوعی باتری بدن می‌نامد زیرا محصول فوق نیز همانند دیگر ردیاب‌های تناسب اندام می‌تواند گام‌ها، فعالیت، ضربان قلب، خواب و میزان ورزش شنای کاربر را اعلام کند. تنوع رنگ این محصول زیاد است. عرضه این محصول از ماه سپتامبر و با قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار آغاز شد.

حلقه هوشمند”اورا”(Oura Ring)

معرفی بهترین فناوری‌های پوشیدنی 2018 (+عکس)

اگر شما نمی‌خواهید همانند فناوری‌های فوق چیزی را به مچ دستتان ببندید، می‌توانید از فناوری جدید شرکت “اورا”(Oura) که یک حلقه است استفاده کنید. حلقه مذکور “Oura Ring” نام دارد د و طراحی جذاب و زیبایی دارد. این حلقه قادر به نظارت بر خواب، ضربان قلب، درجه حرارت بدن، میزان تنفس، شمارش گام و میزان کالری سوزانده شده کاربر است. این محصول با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه می‌شود.

دستبند هوشمند  “Mi Band ۳”

معرفی بهترین فناوری‌های پوشیدنی 2018 (+عکس)

شرکت چینی شیائومی که به تازگی اسم و رسمی برای خود به پا کرده در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک بسیار محبوب است. امسال نیز این شرکت یک دستبند به نام “Mi Band ۳” توسعه داده است. “Mi Band ۳” جدیدترین فناوری پوشیدنی این شرکت است و قادر به کنترل ضربان قلب، شمارش گام، میزان کالری سوزانده شده، تمرینات و خواب کاربر است.

دستبند مذکور تا عمق ۵۰ متر ضد آب است و دارای صفحه نمایش کوچک لمسی OLED است و قابل اتصال به گوشی هوشمند نیز است. قیمت این محصول تنها ۳۴.۳۳ دلار است اما با وجود قیمت پایین این دستبند بسیار مجهز و مناسب است.

عینک‌های آفتابی “V ۲  Snapchat Spectacles”

معرفی بهترین فناوری‌های پوشیدنی 2018 (+عکس)

شرکت” اسنپ اینک”(Snap Inc) امسال عینک‌های آفتابی “V ۲  Snapchat Spectacles” توسعه داده است که عینک‌های مذکور همانند یک دوربین عمل می‌کنند و کاربران هر کجا و هر زمان که بخواهند بدون گرفتن گوشی در دست، می‌توانند لحظات خود را ثبت کنند. عینک‌های آفتابی “V ۲  Snapchat Spectacles” ضدآب هستند و قابل اتصل به گوشی‌های هوشمند هستند. این محصول با قیمت ۱۴۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا