دزدان ارتباط تلفنی ۶ روستای نیشابور را قطع کردند

رئیس شرکت مخابرات نیشابور گفت: امسال تاکنون کابل های مخابراتی ۲۰ روستا دزدیده شده و به همین علت اکنون ارتباط تلفنی شش روستای این شهرستان قطع است.

موبنا – محمود شهرآبادی افزود: نزدیک به سه هزار شماره تلفن ثابت هفته گذشته به سبب دزدیدن کابل های مخابراتی این شهرستان قطع شد.
وی ادامه داد: موضوع سرقت کابل در نیشابور از سوی نیروی انتظامی در حال پیگیری است و در همین چارچوب هفته پیش دو دزد با مقداری کابل سوخته دستگیر شدند.
رئیس شرکت مخابرات نیشابور گفت: به سبب مشکلات ناشی از این رخداد «تبدیل ارتباط مخابراتی» روستاهای این شهرستان از کابلی به رادیویی در دستور کار قرار گرفته و ارتباط مخابراتی دو روستا از این طریق کامل شد و این کار برای چهار روستا دیگر نیز در دست انجام است.
وی افزود: همچنین در هفته اخیر سه مورد قطعی و سرقت فیبر نوری نیز در نیشابور گزارش شد که رفع هر قطعی فیبرنوری ۵۰ میلیون ریال هزینه دارد.
شهرآبادی ادامه داد: پس از مشهد بیشترین حجم اینترنت مورد استفاده در خراسان رضوی متعلق به نیشابور است و در بخش اینترنت مخابرات شش هزار و ۲۳ و در حوزه شرکت های خصوصی ۱۲ هزار و ۲۹۶ پورت آزاد آماده واگذاری در نیشابور وجود دارد.
او گفت: در یک ماه گذشته پهنای باند ارتباطی اینترنت نیشابور با مشهد نیز افزایش یافته است.
نیشابور دارای ۱۶۰ هزار مشترک تلفن ثابت، ۲۲ هزار و ۸۹۳ مشترک اینترنت مخابرات و ۱۹ هزار و ۶۶ مشترک اینترنت شرکت های خصوصی است.
مرکز این شهرستان ۴۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا