۱۸ نکته برای رشد کسب و کار شما با بازاریابی درونگرا

با توجه به حجم بالای اطلاعاتی که در سال های اخیر در اختیار خریداران احتمالی قرار گرفته است، رشد کسب و کارها به سختی صورت می گیرد. چرا که مشتریان امروزی به اطلاعات زیادی دسترسی دارند.

موبنا – طبق تحقیقات سایت Sirius Decisions میانگین زمان چرخه فروش در ۵ سال اخیر ۲۲ درصد افزایش داشته و دلیل اصلی این موضوع این است که معیارهای تصمیم گیری در فرایند خرید بیشتر شده اند. بازاریابی درونگرا می تواند در این حوزه به شکل قابل توجهی کمک کند.

لابد حالا با خودتان می گویید که «اوه ! یعنی من الان باید یک استراتژی جدید طراحی کنم؟ یا امکانش هست که تاکتیک های بازاریابی مورد نظر را به استراتژی که از قبل داشته ام اضافه کنم؟» خب ما برای این مشکل یک راه حل داریم… راهی ساده برای استفاده از بازاریابی درونگرا به منظور رشد کسب و کار شما. پس اجازه بدهید شروع کنیم!

تحقیقات

احتمالا وقتی من از مطالعه و پژوهش صحبت می کنم تصور می کنید که باید یک سری اطلاعات از سایت های مختلف همچون ویکی پدیا کپی کرده و دستی به آن کشیده و دوباره آنها را منتشر کنید. اما اینطور نیست.

۱۸ نکته برای رشد کسب و کار شما با بازاریابی درونگرا

به دنیای بازاریابی خوش آمدید، در اینجا هیچ خبری از اینطور اطلاعات نیست. پژوهش واقعا ساده است وقتی صحبت از بازاریابی درون گرا می شود. تنها چیزی که به آن نیاز دارید این است که کسب و کار خود را بشناسید، درباره صنعتی که در آن فعالیت دارید مطالعه کنید و مشتریان خود را درک کنید. این سه مورد، مواردی هستند که امیدوارم به خوبی آنها را درک کرده باشید. این سوالات به پیشرفت شما در راهی که گام برمی دارید کمک شایانی خواهند کرد.

۱) کسب و کار خود را تعریف کنید

  • چه ویژگی هایی مقیاس سنجش عملکرد شما هستند؟

  • اهداف مالی شما چه چیزهایی هستند؟

  • پیشرفت شغلی برای شما به چه معناست؟ (تعداد سرنخ هایی که وارد چرخه فروش می شوند، درآمد حاصل شده، مشتری های بدست آمده، تعداد نمایندگان یا…..)

  • چرخه فروش شما چگونه است؟ (مدت زمان، محتواهایی که برای آموزش فرصت ها استفاده می کنید و تعداد افرادی که قرار است فرصت ها با آنها صحبت کنند)

۲)‌مطالعه در مورد صنعتی که در آن فعالیت می کنید

ممکن است فکر کنید که صنعت خود را از همه نظر می شناسید، اما به یاد داشته باشید که همیشه تغییرات، به روز رسانی ها و نوآوری های جدید در اطراف شما وجود خواهند داشت. تحقیق درمورد صنعتی که کسب و کار شما در زیرشاخه آن قرار گرفته است، به منظور درک بهتر از کاری که قرار است انجام دهید و جلوگیری از انحراف، ضروری ست.

  • رقبای شما برای تولید محتوای وبلاگ شان چه می کنند؟

  • چه رویدادها و اتفاقاتی در حال رخ دادن هستند؟

  • آیا بیزینسی در بازار وجود دارد که شما بتوانید در آن سهیم باشید؟

  • آمارهای بدست آمده از صنعتی که درحال حاضر در آن مشغول فعالیت هستید چه چیزی را نشان می دهند؟

 

۳) مشتریان خود را درک کنید

  • پنج سوالی که بیشتر از همه از تیم فروش شما پرسیده می شوند، چیست؟

  • بزرگترین مشکلی که مشتریان شما دارند چیست؟

  • مشتریان شما از چه قشری هستند؟

  • آنها غالبا به چه پیامی پاسخ می دهند؟

 

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

۱۸ نکته برای رشد کسب و کار شما با بازاریابی درونگرا

بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) در ظاهر پیچیده به نظر می رسد اما اگر بدانید که قرار است دقیقا روی چه موضوعی تمرکز کنید، آن وقت می بینید که آنقدرها هم پیچیده نیست. SEO شامل تمام فاکتورهای موثر بر رتبه وب سایت شما در موتور جستجوگر می باشد. کلماتی را انتخاب کنید که بیشتر توسط مردم جستجو می شوند. زمانیکه حرف از SEO به میان می آید، فراموش نکنید که:

۱. ‌کلمات کلیدی را در محتوای صفحات دربخش های زیر استفاده کنید:

  • هدر صفحات

  • متن صفحات

۲. ‌کلمات کلیدی را در بخش های جانبی وبلاگ خود استفاده کنید از قبیل :‌

  • آدرس اینترنتی صفحه (URL)

  • متا تگ ها

۳.‌ از کلمات کلیدی در تصاویری که در وبلاگ خود قرار می دهید نیز استفاده کنید از قبیل:

  • در نام تصویر

  • در بخش تگ alt

۴. کلمات کلیدی را به محتواهای دیگر وبلاگ خود لینک دهید.

این کار خیلی ساده است، شما می توانید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید و به محتوای دیگری که در وبلاگ قرار دارد لینک کنید، همین کار ساده به شما کمک می کند که SEO قدرتمندتری داشته باشید. این لینک ساده می تواند به صورت لینک به صفحات زیر باشد:

  • دیگر صفحات وبلاگ

  • پست های وبلاگ

  • صفحات فرود

 

محتوا

خیلی از روش های کسب و کار اینترنتی که از گذشته کاربرد داشته اند هنوز هم رونق خاص خودشان را دارند. وبلاگ نویسی و تولید محتواهای ویژه، یک راه جهانی برای بازاریابی درونگرا بشمار می روند.

۱۸ نکته برای رشد کسب و کار شما با بازاریابی درونگرا

می خواهید نتیجه را ببینید؟ فقط قسمتی از یک محتوای ویژه را در اختیار بازدیدکننده وبلاگ قراردهید، سپس از او بخواهید برای مطالعه ادامه مطلب فرمی را پر کند که از آن پس بتوان مطالب جدید را برای او ارسال کرد. به شما قول می دهم با این کار خیلی زود به نتیجه مورد نظر خواهید رسید.

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی تمام آن چیزی است که شما برای جذب بازدیدکننده به وبلاگتان نیاز دارید. اگر به دنبال یک تکنیک کاربردی برای بالا بردن ترافیک وبلاگ خود به طور طبیعی هستید، پست های وبلاگ به شما کمک می کنند که به طور طبیعی ترافیک وب سایت (وبلاگ) خود را افزایش دهید. در ادامه چند استراتژی کاربردی که به شما کمک می کند در بلاگ نویسی موفق باشید، آورده شده است:

۱.‌ محتوای مناسب منتشر کنید

مطالبی را منتشر کنید که می دانید مشتریان شما به دنبال آنها هستند. سوالات، مسائل و چالش هایی که مشتریان تان با آنها مواجه هستند را پاسخ دهید و مطمئن باشید که این کار نه تنها به مشتریان شما کمک می کند تا اطلاعات باارزشی کسب کنند بلکه به معرفی برند شما نیز کمک بسیاری می کند.

۲. در انتشار محتوا ثابت قدم باشید

این بخش به زمان و بودجه شما بستگی دارد. شاید شما هر هفته چندین پست در وبلاگ قرار می دهید و یا وبلاگتان را برون سپاری کرده اید و شخص دیگری به طور روزانه برای آن محتوا تولید می کند، تمام این راه ها خوب هستند، فقط سعی کنید همیشه طبق یک زمان بندی خاص پیش بروید و در این راه ثابت قدم باشید.

۳. جای خودتان را پیدا کنید

شما هم احتمالا رقبایی در زمینه وبلاگ نویسی دارید. بنابراین اگر جایگاه خود را در این کسب و کار پیدا کرده اید، زمان آن رسیده است که به دنبال استراتژی هایی برای کسب موفقیت در مقابل آنها باشید تا وبلاگتان بیشتر به چشم بیاید.

از CTA (call to action) استفاده کنید

در انتهای مطالب وبلاگ تان برای دانلود مطالب ویژه یک دکمه CTA قرار دهید تا مشتریان برای دریافت آنها اطلاعات خود را به شما بدهند.

محتوای ویژه

محتواهای ویژه، محتواهایی هستند که مخاطبان وبلاگ شما برای دریافت آنها باید اطلاعات تماس (از قبیل ایمیل یا شماره تلفن) خود را به شما بدهند.

۱۸ نکته برای رشد کسب و کار شما با بازاریابی درونگرا

این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که آنها را برای فروش محصولات خود پیگیری کنید.

۱. محتوای مناسب را مشخص کنید.

محتواهای ویژه چیزی بیش از محتوای یک وبلاگ هستند. آنها باید حاوی اطلاعات خوبی بوده و بازدیدکننده وبلاگ را به پر کردن فرم اشتراک مطالب ترغیب کنند. وبلاگ نویسی باعث می شود مشتریان بیشتری به سوی وبلاگ شما هدایت شوند. اما محتوای ویژه، باعث می شود بازدیدکننده معمولی به سرنخ تیم فروش شما تبدیل شود.

۲. تعداد و تکرار را مشخص کنید.

من ایده ای برای تعداد و تکرار محتواهای ویژه شما ندارم؛ به خاطر اینکه این موضوع به زمانی بستگی دارد که کسب و کار شما می خواهد به آن اختصاص دهد. ولی شما باید آن را مشخص کرده و طبق آن محتوای ویژه تولید کنید و در وبلاگ خود قرار دهید.

۳.‌ از انواع مختلف محتوا بهره ببرید.

محتواهای ویژه تنوع بسیار زیادی دارند. شما نیز سعی کنید از این تنوع به اندازه کافی استفاده کنید. چرا که گاهی اوقات بازدیدکننده شما دوست دارد ویدئو ببیند، اما بازدیدکننده دیگری از خواندن فایل های پی دی اف لذت می برد. پیشنهاد من به شما تهیه انواع کتاب های الکترونیکی، ابزارها، وبینارها، نظرسنجی ها و …. است.

تعامل با سرنخ ها

خب تا اینجا ما توانستیم مخاطبان خود را به سرنخ تبدیل کنیم. اکنون زمان آن رسیده است که یک تعامل موثر با سرنخ ها را آغاز کنیم.

پرورش سرنخ

پرورش سرنخ، تمام آن چیزی است که شما را مطمئن می سازد، سرنخ قبل از اینکه با تیم فروش وارد مذاکره شود، علاقمند به خرید است یا خیر. این کار ضمانت می کند که تیم فروش شما زمانش را برای سرنخ های بی کیفیت هدر نخواهد داد.

۱۸ نکته برای رشد کسب و کار شما با بازاریابی درونگرا

۱. زمان بندی خود را مشخص کنید

شما باید زمان بندی مناسبی را برای ارسال ایمیل هایتان مشخص کنید. بدین صورت که زمان کلی چرخه فروش خود را تعیین و سپس برای ارسال ایمیل هایتان برنامه ریزی کنید. این زمان بندی نباید به گونه ای باشد که مشتری در مدت زمان کوتاه ایمیل باران شود و از اشتراک خود صرف نظر کند. اگر چرخه فروش شما چند ماه طول می کشد، پس هر چند هفته یک ایمیل برای ارسال آماده کنید.

۲. به طور مداوم کیفیت پیام هایتان را ارتقا دهید

به آنها بگویید که چه چیزی قرار است بشنوند! اگر پیشنهادی برای دانلود در وبلاگ خود قرار داده اید حتما اطلاعاتی که لازم است مشتری بداند را برای او بنویسید. از آنها سوال های بیشتری بپرسید تا بفهمید که چه چیزهای دیگری دوست دارند یاد بگیرند و طبق نیازهای آنها پیام های خود را بهبود بخشید.

۳. تصمیم بگیرید که چه چیزی قرار است به آنها بدهید

این بخش تنها با وبلاگ نویسی بدست می آید. شما می توانید پست های وبلاگ خود را در قالب ایمیل های پرورش سرنخ برای مشتریانتان ارسال کنید. این کار نه تنها اطلاعات بیشتری در اختیار آنها قرار می دهد بلکه آنها را به وبلاگ شما می کشاند، جایی که شما می توانید با آنها در زمینه کسب و کار تعامل بیشتری برقرار کنید. ساده است، این طور نیست؟

 منبع: آکادمی فروش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا