از برترین ناشران “بازی” در جهان! (+عکس)

با توجه به سود و درآمد قابل توجهی که تولید بازی های ویدئویی می تواند به همراه داشته باشد، شرکت های فعال در این صنعت تیم هایی از افراد متخصص در حوزه های مختلف از برنامه نویسی تا موسیقی و … را در اختیار دارند تا مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور پیشرفت فناوری و معرفی سخت افزارهای قدرتمندتر، شرکت های فعال در زمینه تولید بازی های ویدئویی را قادر به معرفی عناوینی با گرافیک های بالاتر و پیچیده‌تر کرده است. روند پیشرفت در صنعت بازی های ویدئویی به گونه ای بوده است که گرافیک برخی از بازی های امروزه هرچه بیشتر به دنیایی واقعی نزدیک شده اند.

با توجه به سود و درآمد قابل توجهی که تولید بازی های ویدئویی می تواند به همراه داشته باشد، شرکت های فعال در این صنعت تیم هایی از افراد متخصص در حوزه های مختلف از برنامه نویسی تا موسیقی و … را در اختیار دارند تا مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کنند. بر همین اساس، در ادامه این مطلب برخی از برترین ناشران بازی های ویدئویی را معرفی می کنیم.

نامکو

از برترین ناشران "بازی" در جهان! (+عکس)

نامکو شرکتی ژاپنی است که پیش‌تر به عنوان توسعه دهنده و ناشر بازی های ویدئویی شناخته می شد. این شرکت در سپتامبر ۲۰۰۵ با شرکت باندای ادغام شد و دارایی های تولید بازی آنها در سال ۲۰۰۶ زیر چتر شرکت باندای نامکو گیمز قرار گرفت. نامکو در دوران طلایی بازی های ویدئویی آرکید شرکتی پیشتاز بود. پک-من مشهورترین عنوان این شرکت به پر فروش‌ترین بازی آرکید در تاریخ مبدل شده و یک نماد فرهنگی محبوب بین المللی است.

برخی عناوین مطرح عرضه شده از سوی نامکو: پک-من، ریج ریسر، تکن

اکتیویژن بلیزارد

از برترین ناشران "بازی" در جهان! (+عکس)

اکتیویژن بلیزارد شرکت هلدینگ آمریکایی متشکل از اکتیویژن، بلیزارد اینترتینمنت و سیرا اینترتینمنت است. اکتیویژن و بلیزارد اینترتینمنت همچنان به عنوان شرکت هایی جداگانه فعال هستند. شرکت هلدینگ تحت نام خود بازی ها را منتشر نمی کند و از نام شرکت های تابعه برای معرفی بازی های ویدئویی استفاده می کند.

برخی عناوین مطرح عرضه شده از سوی اکتیویژن بلیزارد: دیابلو، استار کرافت، ورلد آو وارکرافت، کال آو دیوتی

سگا

از برترین ناشران "بازی" در جهان! (+عکس)

سگا شرکت چند ملیتی ژاپنی به عنوان توسعه دهنده و ناشر بازی های ویدئویی و توسعه دهنده سخت افزار فعالیت می کند. ساختمان مرکزی این شرکت در شهر توکیو، ژاپن قرار دارد. سگا عناوین بسیاری را از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۱ منتشر کرد اما شکست کنسول “دریم کست” بازسازی ساختار این شرکت در سال ۲۰۰۱ را موجب شد. از آن زمان سگا بر ارائه نرم افزار به عنوان یک توسعه دهنده شخص سوم متمرکز بوده است.

برخی عناوین مطرح عرضه شده از سوی سگا: سونیک، فانتزی استار، ویرچوا فایتر

مایکروسافت استودیوز

از برترین ناشران "بازی" در جهان! (+عکس)

مایکروسافت استودیوز به عنوان بال بازیسازی شرکت مایکروسافت عمل می کند. این شرکت وظیفه توسعه و انتشار بازی های ویدئویی برای اکس باکس، ویندوز، استیم، ویندوز استور، و ویندوز فون را بر عهده دارد. مایکروسافت گیم استودیوز در سال ۲۰۰۲ همزمان با عرضه کنسول اکس باکس تاسیس شد و در سال ۲۰۱۱ به مایکروسافت استودیوز تغییر نام داد.

برخی عناوین مطرح عرضه شده از سوی مایکروسافت استودیوز: هیلو، کینکت ادونچرز، گیرز آو وار

سونی کامپیوتر اینترتینمنت

از برترین ناشران "بازی" در جهان! (+عکس)

سونی کامپیوتر اینترتینمنت شرکت چند ملیتی ژاپنی فعال در زمینه بازی های ویدئویی است و از شرکت های تابعه سونی محسوب می شود. سونی کامپیوتر اینترتینمنت در توکیو و پیش از عرضه کنسول پلی استیشن تاسیس شده است. این شرکت در زمینه پژوهش و توسعه، تولید و فروش سخت افزار و نرم افزار برای خط تولید پلی استیشن و همچنین به عنوان توسعه دهنده و ناشر عناوین بازی های ویدئویی فعالیت می کند.

برخی عناوین مطرح عرضه شده از سوی سونی کامپیوتر اینترتینمنت: گرن توریزمو، دِ لست آو آس، آنچارتد، لیتل بیگ پلنت

نینتندو

از برترین ناشران "بازی" در جهان! (+عکس)

نینتندو شرکت چند ملیتی ژاپنی تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی است که ساختمان مرکزی آن در کیوتو، ژاپن قرار دارد. این شرکت در سپتامبر ۱۸۸۹ تاسیس شد و در ابتدا به تولید و فروش کارت های بازی می پرداخت. از دهه ۱۹۷۰، نینتندو فعالیت خود در زمینه بازی های ویدئویی را آغاز کرد و در نهایت به یکی از تاثیرگذارترین شرکت های فعال در صنعت بازی های ویدئویی مبدل شد.

برخی عناوین مطرح عرضه شده از سوی نینتندو: سوپر ماریو، دِ لجند آو زلدا، دانکی کانگ

الکترونیک آرتس

از برترین ناشران "بازی" در جهان! (+عکس)

الکترونیک آرتس که به نام EA Games نیز شناخته می شود شرکت آمریکایی فعال در زمینه توسعه، بازاریابی، نشر و توزیع بازی های ویدئویی است. ساختمان مرکزی این شرکت در کالیفرنیا، آمریکا قرار دارد. الکترونیک آرتس در می ۱۹۸۲ تاسیس شد و یکی از پیشگامان صنعت بازی های رایانه ای بود. این شرکت به واسطه انتشار عناوین ورزشی بسیار مشهور است.

برخی عناوین مطرح عرضه شده از سوی الکترونیک آرتس: مدن ان‌اف‌ال، فیفا، ان‌بی‌ای لایو، مس ایفکت، بتل فیلد

یوبی سافت اینترتینمنت

از برترین ناشران "بازی" در جهان! (+عکس)

یوبی سافت اینترتینمنت شرکت چند ملیتی فرانسوی است که به عنوان توسعه دهنده و ناشر بازی های ویدئویی فعالیت می کند. یوبی سافت دارای ۲۹ استودیو در ۱۹ کشور جهان است و شرکت های تابعه آن در ۲۶ کشور جهان قرار دارند. یوبی سافت مونترال در کانادا بزرگترین استودیو توسعه دهنده یوبی سافت است.

برخی عناوین مطرح عرضه شده از سوی یوبی سافت: پرینس آو پرشیا، ری من، فار کرای، اسپلینتر سل، اَسَسین کرید

تیک تو اینتر اکتیو سافت‌ور

از برترین ناشران "بازی" در جهان! (+عکس)

تیک تو اینتر اکتیو سافت‌ور شرکت چند ملیتی آمریکایی فعال در زمینه توسعه، نشر و توزیع بازی های ویدئویی و لوازم جانبی بازی های ویدئویی است. تیک تو به طور کامل در مالکیت دو شرکت راک استار گیمز و ۲کی گیمز قرار دارد. ساختمان مرکزی این شرکت در نیویورک و ساختمان مرکزی بین المللی آن در ویندزور، انگلیس قرار دارند. استودیوهای تیک تو نیز در سن دیگو، ونکوور، تورنتو، و کالیفرنیا فعال هستند.

برخی عناوین مطرح عرضه شده از سوی تیک تو اینتر اکتیو سافت‌ور: گرند تیف اتو، من هانت، بایوشاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا