مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

بی تردید، موتور شو فرانکفورت پادشاه نمایشگاه های خودرو جهان است. این نمایشگاه که هر ساله برگزار می شود از سال ۱۹۹۱ به دو بخش خودروهای تجاری که در هانوفر برگزار می شود و خودروهای سواری که در فرانکفورت برگزار می شود، تقسیم شد.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور عشق و علاقه به خودرو یکی از محرک هایی است که می تواند مردم را از سراسر جهان گرد هم آورد. بر همین اساس، نمایشگاه های خودرو یا اُتو شوها بزرگترین رویدادهای صنعت خودروسازی محسوب می شوند و هر ساله میلیون ها نفر از سراسر جهان جذب آنها می شوند. نه تنها خودروسازان از نمایشگاه های خودرو به عنوان بستری برای معرفی آخرین دستاوردها و محصولات خود استفاده می کنند بلکه ایده ها و خودروهای مفهومی را به منظور ارزیابی بازخورد مصرف کنندگان به بوته آزمایش می گذارند. در حقیقت، نمایشگاه های خودرو مطرح جهان به عنوان یک کنفرانس خبری عمل می کنند.

رویدادهایی مانند “وودوارد دریم کروز” ریشه های عمیقی در گذشته داشته و به نوعی تکامل یافته اند که شامل حضور ده‌ها هزار خودرو و جذب میلیون ها بازدیدکننده می شوند. شرکت های خودروسازی و فعالان این صنعت در نمایشگاه های بزرگ خودرو این شانس را دارند تا ارتباطی مستقیم با مشتریان داشته و حتی براساس بازخودروهایی که دریافت می کنند ایده هایی جدید را توسعه دهند.

در شرایطی که هر ساله صدها نمایشگاه خودرو در کشورهای مختلف جهان برگزار می شوند برخی از آنها رویدادهایی بزرگ بوده و برخی دیگر تنها چند صد نفر بازدیدکننده را جذب می کنند. اما تمامی این نمایشگاه ها ارزشمند هستند و این شانس را برای مردم فراهم می کنند تا به بررسی مدل های مورد علاقه خود پرداخته و ارتباط نزدیکی با خودروهای مفهومی جدید داشته باشند. اخیرا نمایشگاه خودرو لس آنجلس برگزار شد و به همین بهانه در ادامه نگاهی به برخی دیگر از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت خودروسازی خواهیم داشت.

نمایشگاه خودرو توکیو

مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

در ژاپن برخی از بزرگترین خودروسازان جهان مانند تویوتا و هوندا فعال هستند و نمایشگاه خودرو توکیو عرصه ای برای خودنمایی مفاهیم و ایده های جدید و معرفی مرحله بعدی مهندسی و طراحی برای آنها و دیگر برندهای مطرح جهان محسوب می شود. توکیو به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای جهان، تعداد بسیار زیادی از علاقمندان و رسانه های دوستدار خودرو را در خود جای داده است. نمایشگاه خودرو توکیو به صورت دوسالانه برگزار می شود. این رویداد به واسطه حضور و تمرکز بالا بر خودروهای مفهومی مشهور است.

نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی

مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی به صورت سالانه در دیترویت، میشیگان، قلب خودروسازی آمریکا برگزار می شود. این نمایشگاه بستری برای بسیاری از خودروسازان آمریکایی به منظور ارائه محصولات جدید خود است. بسیاری از مصرف کنندگان در این نمایشگاه با آن چه که شرکت هایی مانند جنرال موتورز و فورد برای آنها تدارک دیده اند، بیشتر آشنا می شوند.

نمایشگاه خودرو شیکاگو

مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

نمایشگاه خودرو شیکاگو از نظر گستره و حضور بازدیدکنندگان از نمایشگاه دیترویت پیشی گرفته اما فعالان و تحلیلگران صنعت خودروسازی همچنان ترجیح می دهند به دیترویت سفر کنند. نمایشگاه خودرو شیکاگو هر ساله بیش از هزار خودرو را در مجموعه مک کورمک در کنار دریاچه میشیگان گرد هم می آورد. این نمایشگاه عنوان بزرگترین نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است.

جشنواره سرعت گود وود

مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

جشنواره سرعت گود وود هر ساله در ساسکس غربی، انگلیس برگزار می شود. این نمایشگاه طی فصل تابستان در ماه ژوئن و یا ژوییه برگزار می شود و به طور منظم طی سه روز برگزاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر بازدیدکننده را جذب می کند. جشنواره سرعت گود وود در زمین های املاک گود وود برگزار می شود که پیوندهای بسیار مهمی با تاریخچه خودروسازی انگلیس دارد.

هفته خودرو پبل بیچ

مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

رویدادهای مختلفی در منطقه پبل بیچ کالیفرنیا طی فصل تابستان رخ می دهند اما یکی از مشهورترین آنها هفته خودرو مونتری است که به صورت سالانه برگزاری می شود. چهره های مشهور و برخی از ثروتمندترین افراد جهان اغلب در این رویداد شرکت می کنند. برخی از خودروهای عرضه شده در این جشنواره طی حراجی های میلیون دلاری به فروش می رسند و بسیاری از نادرترین مدل های جهان در آن به نمایش گذاشته می شوند.

نمایشگاه خودرو پاریس

مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

پاریس با واژه هایی مانند هنر، شکوه و زیبایی توصیف می شود و مکانی فوق العاده برای معرفی دستاوردهای طراحی و مهندسی صنعت خودروسازی نیز محسوب می شود. موتور شو پاریس نخستین نمایشگاه خودرو جهان بوده و رویدادی بسیار مهم در این صنعت است که طراحان خودرو مشهور آخرین مدل های مفهومی خود را در آن به نمایش می گذارند. تاریخچه برگزاری این نمایشگاه به سال ۱۸۹۸ باز می گردد و هر ساله برگزار می شود.

نمایشگاه خودرو ژنو

مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

نمایشگاه خودرو ژنو یکی از مطرح‌ترین رویدادهایی است که در این شهر برگزار می شود و هر ساله در ماه مارس مجموعه پالکسپو در این شهر میزبان صدها هزار نفر از دوستداران و مقام های رسمی صنعت خودروسازی می شود. نمایشگاه خودرو ژنو یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودروسازی در سال است و بسیاری از مدل های جدید و مفهومی در آن به نمایش گذاشته می شوند.

نمایشگاه خودرو شانگهای

مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

بازار خودرو چین به سرعت در حال رشد بوده و از این رو هدفی حیاتی برای صنعت بزرگ خودروسازی محسوب می شود. این کشور میزبان جمعیتی میلیاردی است که می توانند مشتریان بالقوه باشند. نمایشگاه خودرو شانگهای به صورت دوسالانه برگزار می شود و تاریخچه شکل گیری آن به دهه ۱۹۸۰ باز می گردد. این نمایشگاه به عرصه ای برای شرکت های آمریکایی و اروپایی به منظور معرفی آخرین دستاوردهای خود مبدل شده و با گذشت زمان بر اهمیت آن افزوده شده است.

وودوارد دریم کروز

مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

وودوارد دریم کروز بهشت عاشقان خودرو است. در این رویداد بیش از ۳۰ هزار خودرو در خیابان وودوارد در حومه دیترویت به همراه صدها هزار بازدیدکننده گرد هم می آیند. تاریخچه شکل گیری آن به سال ۱۸۴۸ هنگامی که ارابه سواران در امتداد جاده مسابقه می دادند، باز می گردد. از آن زمان تاکنون، این مسیر برای مسابقات خیابانی مورد استفاده قرار گرفته و هر ساله در سومین شنبه ماه آگوست برگزار می شود. وودوارد دریم کروز بزرگترین رویداد یک روزه خودرو در جهان است.

نمایشگاه خودرو فرانکفورت

مهمترین رویدادهای خودرویی جهان (+عکس)

بی تردید، موتور شو فرانکفورت پادشاه نمایشگاه های خودرو جهان است. این نمایشگاه که هر ساله برگزار می شود از سال ۱۹۹۱ به دو بخش خودروهای تجاری که در هانوفر برگزار می شود و خودروهای سواری که در فرانکفورت برگزار می شود، تقسیم شد. همانند دیگر نمایشگاه های خودرو مطرح جهان، تاریخچه نمایشگاه خودرو فرانکفورت به اواخر سال های ۱۸۰۰ باز می گردد. از آن زمان تاکنون، موتورشو فرانکفورت به رشد خود ادامه داده و در حال حاضر بزرگترین و بهترین نمایشگاه خودرو جهان در نظر گرفته می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا