هواوی عینک‌های مجهز به واقعیت افزوده خود را یک یا دو ماه آینده معرفی می‌کند

آقای ریچارد یو مدیر اجرایی گروه خدمات مشتریان شرکت هواوی در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC امریکا اعلام کرد که این شرکت طی یک تا دو ماه آینده عینک‌های ویژه خود با قابلیت‌های واقعیت افزوده را معرفی خواهد کرد.

موبنا – واقعیت افزوده فناوری است که به واسطه آن اجسام و تصاویر سه‌بعدی روی سوژه اصلی به نمایش درمی‌آیند. در واقع این فناوری از اصول مورد استفاده در بازی‌های برپایه دوربین اسمارت‌‎فون‌ها استفاده می‎کند که در آنها ابتدا تصویری از محیط ثبت شده و سپس کاربر، عملیات تعریف شده داخل بازی مانند تغییر و اضافه نمودن سوژه‌های گرافیکی، رنگ‌آمیزی، تعامل با سوژه‌های اضافه شده و … را روی مجموعه پیش روی خود صورت می‌دهد.

در حال حاضر گوشی Huawei Mate 20 pro یکی از محصولات هواوی است که به برنامه‌های ویژه واقعیت افزوده مجهز شده و این شرکت در نظر دارد تا دامنه فعالیت و پوشش تکنولوژی AR را در حوزه‌های بیشتر و با قابلیت‌های بیشتری ادامه دهد.

آقای ریچارد یو در مصاحبه خود با CNBC اینطور گفته که محصول تولیدی هواوی سطح بالاتری از تجربه‌های مشابه قبلی را ارائه خواهد کرد. با توجه به اینکه عینک هوشمند در گروه ابزارهای پوشیدنی به حساب جای می‌گیرد با طراحی مناسب خود می‌تواند شرایط بسیار مناسبی از تجربه واقعی AR را به کاربران ارائه دهد. در این باره ریچارد یو می‌گوید:

با این تجربه جدید از AR شما می‌توانید عینکی داشته باشید که در تعامل مستقیم با گوشی هوشمندتان می‌تواند سطح بسیار وسیعتری از ویژگی‌های واقعیت افزوده را ارائه دهد. در ابتدا ممکن است تصور کنید که خب، با یک سیستم AR مشابه محصولات قبلی روبرو هستیم؛ ولی با کار کردن با سیستم جدیدی که ما ساخته‌ایم متوجه تفاوت، کاربرد و گستردگی بسیار بیشتر آن خواهید شد.

در ادامه آقای یو به مورد بسیار مهمی اشاره کرده است که بر اساس آن باید بگوییم برنامه‌های هواوی در جهتی تببین شده‌اند که فناوری واقعیت افزوده را بیش از پیش در اسمارت‌فون‌ها گسترش داده و سپس با اضافه کردن ابزارهای بیشتر در حوزه پوشیدنی که عینک هم جزء آنهاست دامنه کار با واقعیت افزوده را بسیار گسترده‌تر از قبل کنند. یو معتقد است:

در یک تا دو سال آینده بحث تجاری‌سازی محصولاتی که در این حوزه قرار دارند بسیار گسترده‌تر خواهد شد و با رشد هر چه بیشتر این صنعت، تجربه کاربری که ارائه می‌شود نیز بهتر و مفیدتر می‌شود.

کاربردهای صنعتی می‌تواند موتور محرکه‌ای برای عینک‌های هوشمند باشد

اگر بخواهیم به صورت واقعی به این فناوری نگاه کنیم باید بگوییم که تکنولوژی عینک‌های هوشمندی بیشتر مناسب صنایع است و کاربران عادی معمولاٌ نیاز کمتری به آن پیدا می‌کنند. یکی از اولین محصولات این حوزه عینک هوشمند گوگل گلس بود که به دلایل مختلفی نتوانست آنچنان که باید و شاید، رشد نموده و گسترش یابد. محصول معروف دیگر این حوزه نیز مایکروسافت هولولنز است که بیشتر گروه کاربران و مشتریان عادی را هدف قرار گرفته است.

ویژگی‌های جذاب واقعیت افزوده به حدی است که تحلیل‌گران بازار آینده بسیار خوبی را برای آن متصور شده‌اند. براساس آمار منتشر شده توسط موسسه معتبر IDC در سال جاری در حدود ۲۰۰ هزار دستگاه بر پایه AR در سراسر دنیا به فروش رفته است و پیش‌بینی می‌شود بازار بسیار بزرگی طی سال‌های آینده برای آن ایجاد شود تا جایی که در سال ۲۰۲۲ میزان فروش محصولات در این حوزه به عدد باورنکردنی ۲۱.۵۹ میلیون دستگاه برسد! این عدد به واقع بسیار بزرگ است و می‌تواند شرکت‌های بسیاری را برای حضور در بازار رو به رشد AR تحریک و تهییج نماید.

در همین زمینه آقای تام ماینلی، معاون بخش ابزارها و تجهیزات AR و VR در موسسه IDC می‌گوید:

اگرچه در حال حاضر رشد تولید محصولات AR بسیار چراغ خاموش و بی سر و صدا جلو می‌رود ولی ما در دوران ابتدایی این صنعت هستیم و مسلماً در آینده خبرهای بیشتری در مورد آن خواهیم شنید.

هواوی در حال حاضر دومین تولید کننده بزرگ اسمارت‎‌فون‌ها در بازار است

این روزها هواوی یکی از جدی‌ترین بازیگران حوزه دستگاه‌های الکترونیک در دنیاست و به تازگی توانسته با کنار زدن اپل به دومین تولید‌کننده بزرگ اسمارت‌فون‌ دنیا تبدیل شود. هواوی دامنه فعالیت خود را به حوزه‌های دیگر مانند لپتاپ‌ها و ساعت‌های هوشمند نیز توسعه داده و به تازگی اسپیکر هوشمند خود که AI Cube نام دارد را نیز معرفی و رونمایی کرده است. بررسی حرکات اخیر هواوی نشان می‌دهد که چینی‌های خوش‌نام بازار به هیچ عنوان ابابی از ورود به حوزه‌های جدید تکنولوژی ندارند و می‌خواهند از در هر زمینه‌ای که به آن وارد می‌شوند از بازیگران اصلی‌اش باشند. البته باید به این مورد هم اشاره کنیم که تولید محصولات مصرفی تجاری در این شرکت قدمت زیادی ندارد ولی با این اوصاف به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. این عملکرد عالی باعث شده تا میزان درآمد این شرکت در سه ماهه سوم  سال‌جاری به میزان ۳۱.۹ درصد افزایش داشته و حالا به رقم بسیار بالای ۲۳۷.۲ میلیارد یوآن (معادل ۳۴.۱ میلیارد دلار) برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا