کوهنوردی با خودروی شش چرخ! (+عکس)

موتورهای موجود در این محصول می‌توانند به‌ازای هر چرخ توان ۵۰۰ پوند-فوت معادل ۶۷۸ نیوتون-متر را تولید کنند.

موبنا – «فروکس آزاریس» به جز آنکه یک خودروی کاربردی و متفاوت محسوب می‌شود، می‌توان آن را یک اثر هنری دانست تا از تماشای آن هم لذت ببرید. در هر یک از چرخ‌های این خودرو موتورهای برقی با کارآمدی ۹۸ درصد نصب شده است و راننده آن می‌تواند فروکس را در سخت‌ترین زمین‌ها و ناهموارترین جاده‌ها هم به راحتی کنترل کند.

«فروکس آزاریس» یک خودروی زیبا و کاملا متفاوت محسوب می‌شود که در شرکت ای‌تی‌وی طراحی شده است و بی‌تردید تاکنون مشابه آن را مشاهده نکرده‌اید. این خودرو موتور ۱۰۰ اسب بخاری R1200GS ساخت شرکت BMW را در خود جا داده است و البته بر خلاف تمام وسایل نقلیه امروزی که در خیابان‌ها مشاهده می‌کنید ۶ چرخ دارد تا در قسمت پشت آن چهار چرخ در کنار یکدیگر و در قسمت جلو دو چرخ به کار گرفته شود و تمامی این سیستم‌ها از روی مریخ‌نورد ناسا موسوم به «مارس رووِر» الهام گرفته شده است.

کوهنوردی با خودروی شش چرخ! (+عکس)

سیستم تعلیق چرخ‌دنده‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است بسیار کاربردی عمل می‌کند و سواری بسیار خوبی را به سرنشینان می‌ده. این سیستم باعث می‌شود بازوی چرخشی عقب و کابین خودرو از حرکت‌های متوالی بالا و پایین به واسطه حرکت در جاده‌های ناهموار در امان بمانند و سرنشینان تکان زیادی را احساس نکنند. با این وجود سیستم تعلیق خودرو تنها نکته متفاوت و قابل ملاحظه به کار گرفته شده در آن نیست.

کوهنوردی با خودروی شش چرخ! (+عکس)

شرکت سازنده با طراحی سیستم تعلیق متفاوت برای فروکس یک هدف اصلی را در سر داشته است: بهره‌مندی از منبع نیروی متفاوت. رانندگی با خودروهای چهار چرخ مخصوص مسیرهای ناهموار مجهز به دو سیستم تعلیق مجزا یک رویای دیرینه محسوب می‌شود در این میان خودروی جدید فروکس سیستم کاملا متفاوتی ارایه کرده است که می‌تواند این رویا را به واقعیت نزدیک کند.

کوهنوردی با خودروی شش چرخ! (+عکس)

موتور R1200GS که در این محصول به کار گرفته شده است در قسمت عقب اتومبیل و روی یک واحد متحرک ناپایدار نصب شده است. زمانی که چرخ به صورت معمول بر اساس شرایط قرار گرفتن در جاده به بالا و پایین حرکت می‌کند، فروکس پمپ مخصوص خود را به کار می‌گیرد تا این پمپ حرکت بالا و پایین را انجام دهد و بنابراین موتور اصلی که به این پمپ متصل شده است، نیرو را از این طریق رد و بدل می‌کند.

کوهنوردی با خودروی شش چرخ! (+عکس)

«ترونی ویلر» مدیرعامل شرکت فروکس که این محصول را تولید کرده است توضیح داد خودروی جدید آنها قادر است با گشتاور فوق العاده بالا حرکت کند. موتورهای موجود در این محصول می‌توانند به‌ازای هر چرخ توان ۵۰۰ پوند-فوت معادل ۶۷۸ نیوتون-متر را تولید کنند. نکته جالب در این است که چهار موتور با این توان قادر است یک کامیون غولپیکر Haulpak مخصوص معدن را به حرکت دربیاورد.

کوهنوردی با خودروی شش چرخ! (+عکس)

یکی دیگر از مزایایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، وزن پایین آن است. هر یک از موتورها که به چرخ متصل شده‌اند ۱۱ کیلوگرم وزن دارند و آقای ویلر می‌گوید هاب‌های الکتریکی که در محصولات مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند دستکم وزن ۳۰ کیلوگرمی را به خودرو تحمیل می‌کنند. این خودرو به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است و اگرچه هنوز نمونه اولیه تمام آزمایش‌ها را پشت سر نگذاشته است، ولی مدیرعامل شرکت سازنده پیش‌بینی می‌کند که در آینده نزدیک نمونه‌های نظامی آن را برای ارتش‌ها تولید کند.

کوهنوردی با خودروی شش چرخ! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا