عرضه کروم ۷۱ با قابلیت‌های امنیتی تازه

گوگل با به روزرسانی مرورگر کروم نسخه ۷۱ آن را عرضه کرده است تا یک بار دیگر بتواند با مرورگر شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و موزیلا رقابت کند.

موبنا – کروم در حال حاضر محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی است و به نظر می‌رسد، رابط کاربری سبک و همه پسند و امکانات امنیتی مناسب عامل اقبال به آن باشد.

نسخه ۷۱ مرورگر کروم برای استفاده بر روی ویندوز، مک و لینوکس عرضه شده است. یکی از قابلیت‌های این نسخه از کروم امکان شناسایی اگهی‌های بد و مخرب و جلوگیری از نمایش آنهاست. کروم با تهیه یک پایگاه داده از این نوع آگهی‌ها تلاش می‌کند، به تدریج همه آنها را شناسایی و بلوکه کند.

البته در برخی موارد اگهی‌های یادشده آلوده به بدافزار نیستند وصرفا با استفاده از نرم افزارهای قدیمی و به روز نشده تهیه شده‌اند، اما کروم قصد دارد نمایش این آگهی ها را هم متوقف کند.

کروم به مالکان وب سایت های نمایش دهنده اگهی های آلوده و مخرب تا ۳۰ روز مهلت می دهد تا مشکلات آنها را برطرف کنند. در غیر این صورت آگهی های یادشده را بلوکه می کند. ساماندهی افزونه های مرورگر کروم و بررسی مشکلات امنیتی و حذف اگهی های نامطلوب از جمله دیگر اقدامات انجام شده در مرورگر به روز شده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا