سیستم عامل جایگزین اندروید با آیفون سازگار است

بسیاری اطلاع دارند که گوگل در تلاش برای طراحی سیستم عاملی به منظور جایگزینی اندروید است که بر روی دستگاه های مختلف قابل اجرا باشد و حالا اطلاعاتی تازه در مورد آن منتشر شده است.

موبنا – این سیستم عامل که فعلا Fuchsia نام دارد، بسیاری از مشکلات ناشی از طراحی خاص اندروید را نخواهد داشت و بر روی گوشی، تبلت، ساعت هوشمند، رایانه و غیره قابل اجرا خواهد بود.

یکی از مزایای Fuchsia سازگاری با برنامه های اندرویدی است و لذا انتقال از این سیستم عامل به Fuchsia بدون مشکل انجام می شود.

اما مهم ترین نکته جدید افشا شده در مورد سیستم عامل جدید گوگل استفاده از یک موتور کدنویسی جدید برای آن است که به توسعه دهندگان و برنامه نویسان امکان می دهد تا به راحتی اپلیکیشن هایی برای انواع پلتفورم ها و حتی سیستم عامل آی او اس اپل طراحی کنند.

وجود این قابلیت در Fuchsia بسیاری از مشکلات مربوط به عرضه اپلیکیشن های مختلف را حل می کند و تولید برنامه های مختلف را برای انواع گوشی ها تسریع خواهد کرد. زیرا برنامه نویسان دیگر نیازی به عرضه چند نسخه از یک برنامه ندارند.

این کار از هزینه شرکت های مختلف در حوزه برنامه نویسی نیز خواهد کاست. زیرا باعث می شود آنها مجبور به استخدام چند برنامه نویس متخصص آی او اس و اندروید نشوند. تحلیل گران معتقدند سازگارشدن سیستم عامل جدید گوگل با آیفون تغییرات اساسی در بازار محصولات فناوری اطلاعات به وجود خواهد آورد و شاید مزیت رقابتی مهمی برای گوگل به ارمغان آورد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا