مدیریت ویلچر با صورت! (+فیلم و عکس)

برزیلی‌ها با کمک اینتل ویلچری ساخته‌اند که با هوش مصنوعی کارکرده و اجازه می‌دهد معلولان با حرکات و حالات مختلف صورت آن را کنترل و مدیریت کنند.

موبنا – استارتاپ Hoobox Robotics کیت ویلچری موسوم به Wheelie 7 را ابداع کرده که با ۱۰ حرکت تعریف‌شده صورت ازجمله بالا بردن ابرو تا چسباندن زبان مدیریت می‌شود.
فناوری جدید که با کمک اینتل توسعه‌یافته ابتدا حرکات کاربر معلول را یاد گرفته و سپس در عرض ۷ دقیقه روی اپلیکیشن ثبت‌شده و از طریق رابط نرم‌افزاری به‌صورت اپلیکیشن قابلیت نصب پیدا می‌کند. کاربر با کمک یک متخصصِ مراقب می‌تواند حرکات صندلی را با حرکات خود سازگار کند و از طریق نرم‌افزار تشخیص چهره، سنسورها، فناوری رباتیک و دوربین اینتل موسوم به Intel 3D RealSense Depth کار می‌کند.

مدیریت ویلچر با صورت! (+فیلم و عکس)

درواقع «ویلی» نقشه سه‌بعدی صورت را گرفته و با الگوریتم هوش مصنوعی دیتا را به‌صورت برزمانی/ real time به ویلچر منتقل می‌کند. سیستم مذکور هم در روشنایی و هم در تاریکی کار می‌کند و با ۹۵ درصد از ویلچرهای موجود در بازار کار می‌کند.

ویلی روی ۶۰ معلول در آمریکا روی افراد مبتلابه quadriplegia، اسکلروز جانبی آمیوتروپیک یا معلولیت‌های ناشی از سن آزمایش‌شده است. طبق آمار ۲۸۰ هزار آمریکایی با آسیب نخاعی زندگی می‌کنند که هرسال ۱۷۷۰۰ نفر بدان افزوده می‌شود.

مدیریت ویلچر با صورت! (+فیلم و عکس)

دکتر «پائولو پین هیرو» موسس استارتاپ Hoobox گفت: بدون کمک‌های اینتل این پروژه امکان‌پذیر نبود و ما سعی می‌کنیم به مردم معلول و بیمار کمک کنیم تا خودمختاری خود را به دست بیاورند.

 منبع: خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا