استقبال ۷۰ درصدی کاربران از جدیدترین نسخه iOS

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که آخرین نسخه از سیستم‌عامل iOS (iOS ۱۲) بر روی بالغ بر ۷۰ درصد از گوشی‌های آیفون و محصولات اپل نصب شده و در حال استفاده است.

موبنا – باوجود میزان محبوبیت و توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید که به صورت روتین توسط خود گوگل ارائه و منتشر می‌شود، موسسات تحقیقاتی مختلفی همواره به انتشار آمارهای مربوط به توزیع نسخه‌های سیستم عامل iOS می‌پردازند که توسط اپل نیز به تایید می‌رسد.
اپل چند ماه پیش بود که نسخه به روزرسانی شده و جدید سیستم‌عامل موبایلی خود یعنی iOS ۱۲ را به صورت عمومی و برای همه کاربران عرضه کرد تا بدین وسیله کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد بتوانند با نصب و دریافت جدیدترین نسخه ارائه شده توسط اپل، از قابلیت‌های جدید آن نیز بهره مند شده و به افزایش سرعت دستگاه خود نیز کمک کنند.
بسیاری از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های موبایل در ابتدای انتشار عمومی چندان از استقبال کاربران برخوردار نمی‌شوند و معمولا حداقل یک سال طول می‌کشد تا توسط کاربران گوشی‌های هوشمند به صورت وسیع و گسترده مورد استقبال قرار گرفته و نصب شوند.
بعنوان مثال، گوگل که تقریبا در اوایل سال جاری میلادی بود که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید ملقب به اندروید پای (نسخه ۹.۰) را عرضه کرد، اما به دلیل اینکه اندروید توسط شرکت‌های تولیدکننده بسیاری نظیر سامسونگ، ال‌جی، هواوی، شیائومی، سونی و به صورت کلی به جز خود گوگل توسعه و منتشر می‌شود، معمولات مدت بیشتری در مقایسه با توزیع و محبوبیت نسخه‌های جدید iOS که توسط اپل منتشر می‌شود، طول می‌کشد.
اما تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از توزیع و محبوبیت نسخه‌های iOS نشان می‌دهد که بالغ بر ۷۰ درصد از کاربران آیفون و دارندگان محصولات اپل آخرین و جدیدترین نسخه از سیستم عامل iOS ( iOS ۱۲) را دریافت و دانلود کرده‌اند.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این خبر می‌تواند خبر خوشحال کننده‌ای برای اپل به شمار بیاید چراکه موفق شده است از بزرگترین رقیب خود یعنی گوگل در انتشار و عرضه جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود جلو بیفتد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا