Button Mapper؛ اپلیکیشنی برای شخصی‌سازی دکمه‌های مختلف دستگاه اندرویدی

اگر تمایل دارید عملکرد دکمه‌های مختلف دستگاه اندرویدی‌تان را شخصی‌سازی کنید، اپلیکیشن کم‌حجم Button Mapper را نصب کنید.

موبنا گوشی‌های اندرویدی دکمه‌های لمسی و خازنی مختلفی اعم از دکمه‌های حجم صدا و بیکسبی و سایر دکمه‌های سخت‌افزاری دیگر دارند که شرکت‌های تولید‌کننده به‌منظور خاصی طراحی کرده‌اند و عملکرد مشخصی دارند.

اپلیکیشن Button Mapper به کاربران کمک می‌کند بتوانند عملکرد دکمه‌های مختلف را روی دستگاه اندرویدی‌شان تغییر دهند و آن را سفارشی کنند. برای نمونه، کاربران می‌توانند با کمک این اپلیکیشن برای دکمه‌ی حجم صدا عملکرد جدیدی تعریف کنند. مثلا با نگه‌داشتن دکمه‌ی حجم صدا برای سیستم تعریف کنند که فلاش دوربین فعال شود. در اصل، این برنامه میانبری دراختیار کاربر قرار می‌دهد تا به برخی از امکانات دستگاه اندرویدی سریع‌تر دسترسی داشته باشد.

Button Mapper

عملکرد دکمه‌های مختلف می‌تواند با یک بار فشردن کلید و دو بار فشردن یا حتی سه بار فشردن کلید برای سیستم تعریف و شخصی‌سازی شود. همان‌طورکه گفته شد، با اپلیکیشن Button Mapper می‌توانید هم کلیدهای فیزیکی و هم کلیدهای خازنی و دکمه‌هایی مانند حجم صدا و دکمه‌ی بیکسبی و دکمه‌های خانه و بازگشت را در گوشی‌های گلکسی باتوجه‌به نیازتان برای عملکردی جدید سفارشی‌سازی کنید. این برنامه روی گوشی‌ها و دستگاه‌های مختلف اعم از سامسونگ، شیائومی، وان‌پلاس، اچ‌تی‌سی، ایسوس و دیگر تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند به‌خوبی کار می‌کند.

با کمک Button Mapper می‌توانید عملکردهای مختلفی برای دکمه‌های گوشی هوشمندتان تعریف کنید. مثلا می‌توانید با کمی نگه‌داشتن و فشردن دکمه‌ی کاهش حجم صدا، چراغ‌قوه را روشن کنید یا با دو بار فشردن دکمه‌ی خانه، می‌توانید به‌صورت میانبر وارد اپلیکیشن دلخواهتان شوید. همچنین، اگر دکمه‌ی خانه را به‌مدت طولانی فشار دهید، نمایشگر خاموش می‌شود یا با دو بار فشردن دکمه‌ی برگشت می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را بازکنید. تنوع عملکردهای اختصاصی برای کلیدهای دستگاه اندرویدی بسیار زیاد است و همین مسئله باعث محبوبیت این برنامه در بین کاربران اندرویدی شده است.

Button Mapper

اپلیکیشن Button Mapper نسخه‌ی پیشرفته‌ای دارد که عملکردهای بیشتری دراختیار کاربران قرار می‌دهد. در نسخه‌ی پیشرفته علاوه‌بر اضافه‌شدن ویژگی‌های جدیدی به برنامه، مشکلات نسخه‌های پیشین نیز برطرف شده است. در نسخه‌های قبلی، برخی کاربران، خصوصا کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ از خارج‌شدن گاه‌وبی‌گاه از برنامه شکایت داشتند که ظاهرا این مسئله در نسخه‌ی پیشرفته برطرف شده است.

براساس اطلاعات منتشرشده از این اپلیکیشن، برای استفاده از برنامه نیازی به روت‌کردن گوشی نیست؛ ولی کاربران باید مطمئن شوند نصب برنامه، دستیار هوشمند بیکسبی را غیرفعال نمی‌کند. درنظر داشته باشید برای دکمه‌ی پاور نمی‌توانید عملکرد خاصی شخصی‌سازی کنید. دکمه‌های گوشی‌های هوشمند متفاوت است؛ به‌همین‌دلیل، شاید سفارشی‌کردن عملکرد دکمه‌ها برای برخی کاربران با کاربران دیگر متفاوت باشد.

اپلیکیشن Button Mapper قوانین مربوط به حریم خصوصی کاربران را رعایت می‌کند و اطلاعات شخصی را به‌اشتراک نمی‌گذارد و از این نظر، برنامه‌ای مطمئن است. یکی از مزایای درخورتوجه این اپلیکیشن ‌کم‌حجم‌بودن آن است. علاوه‌براین، باتری گوشی هوشمندتان را تخلیه نمی‌کند و از آن برنامه‌‌هایی نیست که با نصب آن نگران خالی‌شدن شارژ باتری دستگاه اندرویدی‌تان باشید.

نکات مثبت

  • نیازنداشتن به روت‌کردن گوشی
  • سازگاری با گوشی‌های مختلف اندرویدی
  • حجم سبک و رابط کاربری ساده
  • مصرف کم باتری

نکات منفی

  • منتشرنشدن نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS
  • خارج‌شدن از برنامه در برخی گوشی‌های هوشمند
Button Mapper؛ اپلیکیشنی برای شخصی‌سازی دکمه‌های مختلف دستگاه اندرویدی

 

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا