بهترین ساختمان سال ۲۰۱۸ معرفی شد (+تصاویر)

یک فستیوال معماری مجتمع مخصوص سالمندان در سنگاپور را به عنوان بهترین ساختمان جهان در ۲۰۱۸ انتخاب کرده است. این ساختمان با روش های مختلف در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

موبنا – فستیوال معماری جهانی(WAF) طرح مجتمع مخصوص سالمندان Kampung Admiralty در سنگاپور را به عنوان بهترین ساختمان جهان در ۲۰۱۸ انتخاب کرده است.

این ساختمان سنگاپوری توسط شرکت WOHA طراحی شده و هدف آن برطرف کردن نیازهای سالمندان در محیطی ایمن و سبز است. ساختمان مذکور در زمینی با مساحت ۰.۹ هکتار ساخته شده که قبلا فضایی بلااستفاده میان برج های مسکونی بوده است.

این سازه جالب شبیه یک دهکده عمودی است که به دلیل طرح لایه لایه آن مورد توجه قرار گرفته است.
بخش زیرین این سازه شامل فضایی بزرگ برای فعالیت های مختلف و ورزش است. یک مرکز پزشکی نیز در وسط آن قرار دارد. بالاترین طبقه نیز یک پارک عمومی با بالکن های وسیع و مملو از گیاهان و همچنین آپارتمان هایی برای افراد سالمند است.

در قسمت زیر زمین نیز پارکینگ، فروشگاه، رستوران، خدمات نگهداری از کودکان، پارک ها و غیره قرار دارند. هدف سازه آن است که در یک مجموعه تا حد ممکن واحدهای مختلف گنجانده شود.

همچنین با استفاده از تهویه طبیعی، نور خورشید و ایجاد سایه در مصرف انرژی ساختمان صرفه جویی می شود. همچنین سیستمی برای جمع آوری آب باران روی سقف ها به کار می رود. این ساختمان مقدار زیادی درخت و گیاه دارد که محیطی جالب ایجاد کرده اند.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا