ایرانسل باید عذرخواهی کند

استاندار کرمانشاه گفت : ایرانسل بخاطر نقایص بزرگی که در ارائه خدمات به مردم‌ زلزله‌زده در هنگام حادثه داشته باید رسماً از مردم استان کرمانشاه عذرخواهی کند.

موبنا – بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلانغرب گفت : مدیریت ایرانسل بخاطر نقایص بزرگی که در ارائه خدمات به مردم‌ در مناطق زلزله‌زده در هنگام حادثه داشته اند، باید رسماً از مردم استان کرمانشاه عذرخواهی کند.گزارش قصور این اپراتور در زمان زلزله را به وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات منعکس میکنیم و تقاضای برخورد قانونی و قاطع با این‌ اپراتور را خواهیم داشت.

وی گفت : همه مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در زلزله اخیر تمام توان خود را برای کمک به مردم عزیز در مناطق زلزله‌زده به کار گرفتند.

بازوند گفت : شرکت مخابرات باید برنامه های لازم را برای تقویت سایتهای مخابراتی ارائه کند.

وی افزود : بانک ملی استان عملکرد خوبی در کمک به زلزله‌زدگان داشته است و توقع داریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

بازوند ادامه داد : بانکها این نکته را مدنظر داشته باشند که تسهیلات کلیه واحدهایی که پول برای تعمیرات واحد‌های زلزله‌زده دریافت کرده اند تا دو سال امهال می‌شود.

وی گفت : درصورت برگشت بودجه، شخص مدیر کل دستگاهها بابد جوابگوی مردم و رسانه ها باشند. مدیرانی که نتوانند سهم باقیمانده خود را تاشنبه آینده از خزانه بگیرند، سهم آنها را به دستگاههای فعال اختصاص میدهیم و حق اعتراض هم ندارند .

بازوند گفت : زلزله ۷ و سه دهم ریشتری پارسال غرب کرمانشاه تاکنون در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی داشته است.

وی اظهار داشت: به صاحبان خودرو‌های خسارت دیده در جریان زلزله پارسال غرب کرمانشاه تسهیلات چهار درصد پنج میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه، با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات و رسیدگی به معیشت و گرفتاری مردم آسیب دیده، گفت: مدیران با دست باز با مردم برخورد کنید و همه امکانات لازم را در جهت رفع مشکلات آن‌ها فراهم نمایید.

بازوند، از تامین سه میلیارد تومان اعتبار استانی برای آغاز عملیات اجرایی جاده گیلانغرب به سومار از محور زله زرد خبر داد و تصریح کرد: ۷۵ میلیارد تومان اعتبار این طرح به زودی از طریق کمیسیون مربوط در سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: تلاش همه عوامل اعم از امداد و نجات امنیتی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی که در زلزله اخیر به خوبی پای کار بوده اند قابل تقدیر است ضمن اینکه همراهی و همکاری خوب مردم با استقامت گیلانغرب نیز با وجود سختی‌ها و کمبود‌ها ستودنی است.

نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی هم از زحمات استاندار و همه دستگاه‌های اجرایی و امدادرسانی قدردانی کرد.

فرهاد تجری با اشاره به اینکه زلزله اخیر مشکلاتی را برای ۱۲ روستای مجاور کانون زلزله در شهرستان گیلانغرب و همچنین قصرشیرین ایجاد کرده است، خواستار بسیج همه امکانات دستگاه‌های مرتبط به منظور رفع مشکلات مردم آسیب دیده با توجه به فصل سرما شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام گرفته به زودی مشکلات عملیات گاز رسانی به ۲ دهستان حومه و دیره در بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب رفع شده و به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی، همچنین بر سامان دهی راه‌های ارتباطی عشایری و کشاورزی شهرستان که در جریان زلزله اخیر به آن‌ها خسارت وارد شده، تاکید کرد.

فرماندار گیلانغرب هم با ارائه گزارشی از روند خدمات رسانی به هشت روستای محدوده کانون زلزله اخیر از توزیع چادر و اقلام و بسته‌های حمایتی ۷۲ ساعته خبر داد.

کورورش محمودیان گفت: بلافاصله توزیع بسته‌های یک ماهه غذایی در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: برای بازسازی مناطق زلزله زده نیز تاکنون یک هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل مالکان شده است و کار بازسازی با سرعت در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون پرداخت تسهیلات برای سه هزار و ۷۷۰ واحد تخریبی در مراحل مختلف نیز انجام شده و یا در حال تکمیل پرداخت است.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا