اینترنت پرسرعت رایگان برای همه مردم جهان از سال ۲۰۲۶ (+عکس)

در مجموع طی هشت سال آینده ۲۷۲ ماهواره و مرکز داده به یکدیگر متصل می‌شوند تا بتوانند یک شبکه عملیاتی گسترده برای دسترسی به اینترنت پرسرعت و رایگان را برای همه مردم جهان فراهم کنند.

موبنا – برای شما که در مناطق شهری ساکن هستید دسترسی به خدمات اینترنتی بسیار آسان است و از طریق رایانه شخصی یا دستگاه موبایلی خود به راحتی می‌توانید به اینترنت متصل شوید. ولی آنلاین شدن بسیاری از افرادی که در مناطق دور افتاده سکونت دارند بسیار دشوار است و نمی‌توانند به راحتی از این سرویس استفاده کنند. هم اکنون یک شرکت چینی به نام «لینک‌شور نتورک» اعلام کرده است در حال ساخت سیستم پیچیده‌ای از ماهواره‌ها است که سال ۲۰۲۶ میلادی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و قرار است این سیستم ویژه دسترسی به اینترنت رایگان و پرسرعت را برای همه مردم جهان فراهم کند.

اینترنت پرسرعت رایگان برای همه مردم جهان از سال 2026 (+عکس)

این شبکه «سیستم دسته صورت فلکی لینک‌شور» نامگذاری شده است و قرار است ماهواره لینک‌شور-۱ که سال ۲۰۱۹ میلادی در مدار زمین قرار می‌گیرد، مدیریت شبکه را در دست داشته باشد. پس از آن در سال ۲۰۲۰  میلادی ۱۰ ماهواره دیگر به این شبکه اضافه می‌شوند و در مجموع طی هشت سال آینده ۲۷۲ ماهواره و مرکز داده به یکدیگر متصل می‌شوند تا بتوانند یک شبکه عملیاتی گسترده برای دسترسی به اینترنت پرسرعت و رایگان را برای همه مردم جهان فراهم کنند.

این شبکه مانند دیگر سیستم‌هایی که در این زمینه طراحی شده‌اند توسط شرکت «اسپیس‌ایکس» مورد آزمایش‌های اولیه قرار گرفته است و ایده اصلی برای توسعه آن امکان ارتباط ماهواره به ماهواره و در نهایت دسترسی به زیرساخت‌های زمینی با سرعت بالا است تا مردم بتوانند اینترنت رایگان را مورد استفاده قرار دهند. با این توضیحات گفته شده است تا جایی که دستگاه کاربر بتواند در فضای تحت پوشش‌دهی ماهواره قرار گیرد، می‌تواند آنلاین بماند و اینترنت رایگان را استفاده کند.

اینترنت پرسرعت رایگان برای همه مردم جهان از سال 2026 (+عکس)

لینک‌شور هم اکنون یکی از توسعه دهندگان بزرگ اپلیکیشن «وای-فای مَستر کی» محسوب می‌شود که به صورت گسترده در آسیا خدمات اینترنتی امن را در اختیار مردم می‌گذارد و از حریم شخصی آنها محافظت می‌کند. گروه توسعه دهنده فناوری‌های لینک‌شور هم اکنون ماهواره این شرکت را با همکاری «آکادمی فضایی چین» (CASC) توسعه داده‌اند.

بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌های صورت گرفته، هم اکنون حدود نیمی از مردم جهان معادل ۴ میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند. امکان آنلاین شدن از جمله خدماتی محسوب می‌شود که ارایه آن برای مناطق دور افتاده کار دشواری است و شرکت‌های بزرگ نظیر گوگل و فیسبوک سرمایه‌گذاری‌های گسترده در این زمینه انجام داده‌اند تا بتوانند اینترنت رایگان بی‌سیم در اختیار مردم بگذارند.

لازم به ذکر است طرح لینک‌شور با تمام جزییات هنوز به تصویب نرسیده است، با این وجود شرکت مربوطه اعلام کرد هزینه مربوط به اجرای این پروژه بالغ بر ۳ میلیارد یوآن معادل ۴۲۳ میلیون دلار برآورد می‌شود. به هر حال باید توجه داشت لینک‌شور نخستین کمپانی محسوب نمی‌شود که قصد ارایه خدمات جهانی و رایگان اینترنت را دارد و در این میان شرکت گوگل با «پروژه لون» سعی می‌کند گام‌های مشابه در عرصه جهانی بردارد. فیسبوک نیز ماهواره اختصاصی خود را طراحی کرده است تا از این طریق بتواند خدمات مشابه را در اختیار مردم بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا