لذت رانندگی با اتومبیل/موتورسیکلت جدید پژو (+عکس)

اسکوتر جدید ارایه شده توسط شرکت پژو به دو موتور الکتریکی ویژه مجهز شده است که در قسمت چرخ‌ها نصب شده است و علاوه بر آن یک موتور احتراقی مرکزی هم در این خودرو تعبیه شده است.

موبنا – این روزها انواع مختلف وسایل نقلیه برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به تازگی اسکوترهای سه‌ چرخ با اندازه کوچک‌تر هم در کشورهای اروپایی به کار گرفته می‌شوند. در این میان برخی شرکت‌ها طراحی‌های جالب و کاربردی در این زمینه ارایه کرده‌اند که شما می‌توانید در یک وسیله نقلیه که تلفیقی از یک موتور سیکلت و خودروهای برقی کوچک است، رانندگی کنید تا ضمن کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا، مشکل کمتری برای یافتن جای پارک داشته باشید. شرکت پژو از بزرگترین خودروسازان اروپایی توجه ویژه به این مسئله دارد و اسکوتر هیبریدی جدیدی را معرفی کرده است که در شهرهای بزرگ بسیار کاربردی به نظر می‌رسد و زمانی که در جاده قرار می‌گیرد، قادر است سرعت کافی و مناسب را در اختیار شما بگذارد.

لذت رانندگی با اتومبیل/موتورسیکلت جدید پژو (+عکس)

«گروه پی‌اس‌اِی» وابسته به مرکز توسعه وسایل نقلیه برقی و هیبریدی پژو (PHEV) به عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم خودروهای سبک و کارآمد شهری اروپا (EU-LIVE) محصول جدیدی در این زمینه ارایه کرده است. این کنسرسیوم که ۱۲ عضو از شش کشور مختلف را شامل می‌شود در نظر دارد طراحی، توسعه و ساخت وسایل نقلیه هیبریدی کلاس L را استانداردسازی کند که در این خانواده انواع موتور سیکلت‌ها، دوچرخه‌های برقی‌، اسکوترها و دیگر وسایل نقلیه سه یا چهار چرخ قرار می‌گیرند.

لذت رانندگی با اتومبیل/موتورسیکلت جدید پژو (+عکس)

اسکوتر جدید ارایه شده توسط شرکت پژو به دو موتور الکتریکی ویژه مجهز شده است که در قسمت چرخ‌ها نصب شده است و علاوه بر آن یک موتور احتراقی مرکزی هم در این خودرو تعبیه شده است و در کنار آن باتری ۴۸ ولتی ساخت شرکت سامسونگ هم انرژی لازم برای حرکت معادل ۳۰۰ کیلومتر را در خود ذخیره می‌کند. موتورهای الکتریکی به گونه ای طراحی شده‌اند که انرژی مورد نیاز برای حرکت در محیط شهری با سرعت کمتر از ۷۰ کیلومتر را تامین می‌کنند و با این وجود در فضاهای بیرون شهری راننده می‌تواند از موتور تک سیلندر گازویلی با توان ۳۱ کیلووات کمک بگیرد تا حداکثر سرعت این وسیله نقلیه سه چرخ به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

لذت رانندگی با اتومبیل/موتورسیکلت جدید پژو (+عکس)

این اتومبیل-موتورسیکلت در ابعاد ۲.۴ در ۰.۸۵ متر بر مبنای پلتفرم خودروهای سه‌ چرخ «گروه پی‌اس‌اِی» ساخته شده است که با بهره‌مندی از سیستم هیبریدی رانندگی شهری را برای مردم آسان‌تر می‌کنند. البته شکل ظاهری این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که وقتی آن را می‌بینید تصور می‌کنید که یک اتومبیل چهار چرخ در اختیار دارید و با این وجود شرکت سازنده به این نتیجه رسیده است که با حفظ شکل ظاهری مذکور بتواند با کم کردن یک چرخ، سطح مصرف انرژی را پایین بیاورد.

لذت رانندگی با اتومبیل/موتورسیکلت جدید پژو (+عکس)

«لائور سروینگی» سخنگوی گروه خودروسازی «گروه پی‌اس‌اِی» در این خصوص گفت: «این خودروی هیبریدی جدید با وزن سبک از جمله محصولاتی است که می‌تواند تجربه متفاوت را در اختیار شهروندان قرار دهد. ساخت این خودرو به گونه‌ای بود که ما توانستیم فاصله بین چرخ‌ها را به کمتر از ۴۶۰ میلیمتر برسانیم که این یک اتفاق قابل ملاحظه برای ما بود».

این وسیله نقلیه در قسمت جلوی خود دو چرخ و در قسمت پشت چهار چرخ را در اختیار گرفته است که فاصله بین چرخ جلو و عقب ۴۵۶ میلیمتر محاسبه می‌شود و بر این اساس نسبت به خودروهای سه چرخ خانواده L5 اروپایی اندازه کوچکتری دارد. با این وجود کابینی که برای این خودرو طراحی شده است تمام استانداردهای لازم را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و انواع قابلیت‌های ایمنی از جمله کمربند و کیسه هوا برای آن در نظر گرفته شده است. درهای این خودرو در راستای بدنه آن باز می‌شوند و همین مسئله به آن امکان می‌دهد در کوچک‌ترین فضاها هم بتواند پارک شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا