دید خودرو تسلا از نگاه یک دوربین ۳۶۰ درجه (+فیلم و عکس)

اخیرا یک ویدیو جذاب از سدان خودران شرکت خودوسازی آمریکایی” تسلا” منتشر شده است که در آن دید این خودرو را در حالت “اتوپایلوت”(Autopilot) از مسیری که عبور می‌کند نشان می‌دهد.

موبنا – این فیلم توسط یک دوربین ۳۶۰ درجه فیلمبرداری شده است و بینندگان را قادر می‌سازد تا دریابند این خودرو چه چیزی‌هایی را می‌تواند از تمام زوایا ببیند.

“تسلا موتورز “(Tesla Motors) شرکت خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای برقی و قطعات مورد نیاز ترن‌های برقی است. شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط” ابرهارد جفری استریل” و “مارک تارپنینگ” تاسیس شد. “ایلان ماسک” هم‌اکنون به‌ عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند.

دید خودرو تسلا از نگاه یک دوربین ۳۶۰ درجه (+فیلم و عکس)

یکی از کاربران یوتیوب به نام “پراناو کودالی”(Pranav Kodali) با استفاه از داده‌های خودرو خودران تسلا و و تبدیل آن به ویدیو ۳۶۰ درجه، این ویدیوها را ساخته است.
نوع مدل خودرو شرکت تسلا در این ویدیو مشخص نیست، اما کودالی گفت که این خودرو مجهز به سیستم خودران Autopilot ۲.۵ است.

دید خودرو تسلا از نگاه یک دوربین ۳۶۰ درجه (+فیلم و عکس)

تسلا اولین نسخه سیستم Autopilot ۲.۵ را در پاییز گذشته رونمایی کرد. قدرت کامپیوتر این خودرو همانند خودروهای مدل ۳، مدل S و مدل X بالا است. Autopilot ۲.۵ جانشین Autopilot ۲.۰ است.
خودرو اتوپایلوت تسلا مجهز به مجموعه‌ای از دوربین‌ها، رادار، سونار و حسگرهایی در سراسر جلو، عقب و اطراف خودرو است.

دید خودرو تسلا از نگاه یک دوربین ۳۶۰ درجه (+فیلم و عکس)

داده‌های حسگرها به سیستم هوش مصنوعی منتقل می‌شوند تا لزوم توقف یا دور زدن خودرو را بررسی و مسیر آن را تنظیم کند.
در این ویدیو خودرو تسلا در حال حرکت در جاده “Tail of Dragon course” در شمال کالیفرنیا است. این جاده یکی از محبوب‌ترین جاده‌ها برای موتور سیکلت‌ها و خودروهای اسپرت است.
کودالی در ادامه گفت: هشت دوربین تعبیه شده در خودرو اتوپایلوت به طور کامل داده‌ها و جاده را تجسم می‌کنند.
همانطور که خودروها از کنار این خودرو عبور می‌کنند، کامپیوتر اتوپایلوت اطلاعاتی اعم از سرعت آن خودرو، موقعیت آن نسبت به کامپیوتر و میزان نزدیکی آن ماشین را ثبت می‌کند.
امکان خطای سیستم هوش مصنوعی در تشخیص، موجب شده اتوپایلوت، مورد هجوم انتقادات بسیاری از مخالفین شرکت تسلا قرار بگیرد.
در اوایل ماه جاری، بازرسان فدرال گزارش دادند که یکی از خودروهای SUV” “تسلا که با سیستم خودران این شرکت کار می‌کرد، ناگهان سرعت گرفت و با یکی از موانع آزادراه کالیفرنیا برخورد کرد. در اثر این سانحه، “والتر هانگ” (Walter Huang)، راننده ۳۸ ساله خودرو کشته شد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا